keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä keltaiset verhot? Mistä tässä ketjussa puhutaan? Joku telkkariohjelmako?
Skamista.
Tahtoo lisää klippejä ja Saran tilille. Mutten isakin kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Sopii mulle. Mitä kirjoitin toisaalla: Eihän tuo nyt niin mennyt, että Sana olisi jo antanut anteeksi. Yousef vaan tietää miten käsitellä Sanaa, milloinkas tämä suostuisi koriksessa häviämään. Tuosta on sitten helpompi edetä siihen asioiden selvittelemiseen
Joo, siis hyvin osaa kyllä Yousef käsitellä Sanaa. Tiistain täydellisen ignooramisen jälkeen osasi taas vetää juuri oikeista naruista, että sai Sanasta reaktiota aikaiseksi. Tuossa matsissa huomasi, että Yousef oli ensin aika vakavana ja päättäväisenä, koska edelleen kun Sana tavoitteli palloa, hän ei suostunut katsomaan Yousefia silmiin. Ja Yousef jatkoi pallon kieputtamista niin kauan, että se kontakti vihdoin tuli: Sana töytäs pallolla ärsyyntyneenä Yousefia rintaan, teki lopulta korin ja hymyili Yousefille omahyväisesti. Ja sitten oli Yousefkin taas hymyssä suin.
Harmi, että Elias keskeytti, ehkä olisivat päässeet keskusteluunkin asti. Mutta toisaalta Elias taitaa aika kovasti tavoitella tällä hetkellä myös parempia välejä siskonsa kanssa, ja ajatteli, että ehkä pelin kautta hänelläkin olisi mahdollisuus saada Sana leppymään. :/
Vierailija kirjoitti:
Miten tulkitsitte ton Eliaksen vikan kommentin? Siitähän tavallaan voisi päätellä, että Yousef tykkää Sanasta ja Elias tietää tämän? Mikä selittäisi Sanan pitkän katseen lopussa?
Elias on Sanalta kuullut, että Sana tykkää Yousefista jne. Ja luulen että Elias on myös siinä luulossa että Y tykkää S:stä, huom, eikä tiedä että Y suudellut myös Nooraa.
Sanan pitkästä katseesta en osaa sanoa. Koko Sana on minusta ihan tavattoman raivostuttava kun ei voi puhua kelleen, mutta odottaa että muut vaan osaavat tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kuitenkin olla, että Elias ei ole puhunut pahaa sanan selän takana? Koska mäkin sain tosta äskeisestä keskustelusta sellaiset vibat, että Elias ja yousef olisivat puhuneet sanasta ja Elias vähän Niinkuin varoitteli että sana osaa sitten olla helvetillinen, varoituksen sana.. Ehkä eliaskaan ei tiedä mitään yousefin ja Nooran suudelmasta!
Mutta, jos näin, kuka on puhunut pahaa sanan selän takana? Voisiko olla, että sanan vanhemmat sitten kuitenkin? Jos ovat sanoneet, että yousefilla ei ole enää asiaaa bakkousheille jos yousef jatkaa sanan kanssa flirttailua? Ja sitten pappa bakkoush on ilahtunut nähdessään koko porukan yhdessä heidän keittiössään, eli hän ymmärtää että yousef ei enää "haihattele" sanan perään. Ja Elias olisi autuaan tietämätön tuosta kaikesta, hänhän keittiökohtauksessa näytti olevan kanssa ymmällään isän tokaisusta miten porukka on taas koossa, ja sanoi että "kuten aina".
Joo, nyt tosiaan näyttää siltä, että Elias puhuu kyllä samaa sekä Yousefin ja Sanan kuullen. Eli ilmeisesti ihan molempien kanssa on jutellut tuosta ihastuksesta.
Mä jäin itse miettimään sitä kuvaa (jossa oli ehkä Yousef, otsassa basura=jäte? kirjoitettuna) Evakin seinällä. Olisko se Yousefin käyttäytyminen sitten kuitenkin Evenistä johtuvaa? Jos tosiaan jotain on tapahtunut, mitä häpeää eikä uskalla Sanalle kertoa, niin se sai toimimaan tyhmästi. Koska tuntui, että kaikki oli jo menetetty. Mutta sitten bileet menivät ja kuuli Eliakselta, että Sana olikin kiinnostunut ja syy bileisiin kutsumiseen ei ollut se salaisuuden paljastuminen. Nyt sitten yrittää korjata välejä.
Mietin tuota senkin takia, koska sitä tappelun syytä ei paljasteta vieläkään. Eli onko siinäkin jotain Yousefiin liittyvää, joka pohjautuu niihin Bakka-aikoihin? Ja kun se selviää, niin Sanan ja Yousefin välille muodostuu se viimeinen koettelemus, mistä pitäisi jotenkin selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tulkitsitte ton Eliaksen vikan kommentin? Siitähän tavallaan voisi päätellä, että Yousef tykkää Sanasta ja Elias tietää tämän? Mikä selittäisi Sanan pitkän katseen lopussa?
Tulkitsin sen niin, että Elias ja Yousef ovat puhuneet keskenään Sanasta ja Yousef on ilmaissut olevansa kiinnostunut. Ja Elias viittasi sillä siihen, että jos meinaa siskon kanssa olla, niin kannattaa varautua samanlaiseen vihaiseen vastaanottoon, jos mokailee kuten Elias nyt saa kokea.
Mä en usko, että Elias tietää, että Yousef on suudellut Nooraa ja Yousef siis itsekin kokee sitä samaa kohtelua juuri nyt.
Sanan hymyn tulkitsin siten, että ehkä tajusi poikien puhuneen keskenään hänestä. Oli vähän samanlainen hymy kuin silloin, kun Elias täräytti sen flirttailukommentin Yousefille. Eli töksäytti suoraan, että Yousef flirttailee hänen siskonsa kanssa. Tai sitten Sana oli vain mielissään, että hänellä oli hetki Yousefin kanssa, milloin ei tuntunutkaan enää niin raskaalta ja ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen uusi klippi ilman, että mitään "oikeaa" tapahtuisi.
Mulla alkaa jo vähän mennä usko tämän kauden kanssa. Jos seuraava klippi on vielä tällaista jaarittelua, on turha odottaa että kausi olisi kokonaisuudessaan lähellekään yhtä hyvä kuin aikaisemmin - joko monta asiaa jää ihan avoimeksi tai sitten juttuja käydään hirveellä vauhdilla läpi niin, ettei meinaa edes mukana pysyä. En oikein ymmärrä sarjan tekijältä tätä ratkaisua, että kolmasosa kaudesta sisällötöntä odottelua, että jotain tapahtuisi.
Mä taas olin iloinen tän päivän klipistä! Viime viikkoon verrattuna ainakin. Tulihan siinä jo enemmän juttuja selväksi, Yousef yrittää päästä takaisin Sanan lähelle, Sana on vihainen Eliakselle joka löi Isakia jne
Mä tykkäsin kans tämän päivän klipistä!
Nyt kaatui ainakin se teoria, että Elias sabotoisi Yousefin ja Sanan välejä! Sen takia olen jo innoissani. :)
Lisäksi selvisi, että Yousef selvästi yrittää vielä korjata välejä Sanaan. Eli tämän luulisi nyt tarkoittavan sitä, että se Nooran hyvä uutinen ei ole pariutuminen Yousefin kanssa. Ehkä kohta nähdään kun tytötkin alkavat paremmin juttelemaan keskenään, kun kolmiodraama ei hierrä välejä. Toivottavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa jo vähän mennä usko tämän kauden kanssa. Jos seuraava klippi on vielä tällaista jaarittelua, on turha odottaa että kausi olisi kokonaisuudessaan lähellekään yhtä hyvä kuin aikaisemmin - joko monta asiaa jää ihan avoimeksi tai sitten juttuja käydään hirveellä vauhdilla läpi niin, ettei meinaa edes mukana pysyä. En oikein ymmärrä sarjan tekijältä tätä ratkaisua, että kolmasosa kaudesta sisällötöntä odottelua, että jotain tapahtuisi.
Mä taas olin iloinen tän päivän klipistä! Viime viikkoon verrattuna ainakin. Tulihan siinä jo enemmän juttuja selväksi, Yousef yrittää päästä takaisin Sanan lähelle, Sana on vihainen Eliakselle joka löi Isakia jne
Eihän tuo nyt käytännössä edennyt yhtään mihinkään suuntaan. Sanan vihaisuus Eliasta kohtaan oli jo tiedossa, Yousefin touhuilut taas yhtä tyhjän kanssa, ei voi tietää mitä tarkoitti... Vasta sitten kun Sana rupeaa kostotoimiin (eli niihin porkkanan pureskelujuttuihin) tai puhuu oikeasti fiiliksistään jonkun kanssa tai muuta oikeasti merkittävää, voidaan sanoa, että sarja etenee. Ennen sitä pelkkää odottelua, ei tuo mykkäkoulu ja kiukuttelu mitään uutta ole.
- 13
No eikös tämä omien murheiden salailu ja siitä aiheutuva stressi ja tuska ole ominaista kaikille kausille? Ihan samalla lailla Eva, Noora ja Isakkin salailivat kavereiltaan asioita ja tuskailivat ärtyneinä yksinään. Ärsyttääkö tämä nyt enemmän Sanan kohdalla niitä katsojia, jotka katsovat kautta ensi kertaa livenä?
Voihan Nooran hyvä uutinen silti koskea Yousefia. Veikkaan että siinä on äijä joka pelaa kaksilla korteilla ilman että kaveritkaan välttämättä tajuaa. Miksi ihmeessä hän lähetti silloin syng-iltana sanan tappelun keskelle ja jäi itse kuhertelemaan Nooran kanssa? Arghs. Tahtoo vastauksia.
Ja miten on muka näin kauan mennyt ilman että sara olisi käyttänyt hyödyksi kuulemaansa salasanaa Nooran sähköpostiin? Olisiko sara laittanut Nooran nimissä mailia williamille ja hyvä uutinen olisikin ollut yousefin sijaan, että williamilta oli tullut viesti?
Liikaa kysymyksiä. Missä sanan ja eliaksen isoveli, jota kukaan ei mainitse? Miksi hänestä ei puhuta? Miltä on tapahtunut, jotta sana on kääntänyt selkänsä jamillalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta toisella katselukerralla, että Sana lähetti fb:ssä I love science- linkin nimenomaan, jotta Isak avaisi face-tilinsä. Eli oli ihan valmiiksi suunnitellut, miten hoitaa asian ilman että tarvitsee kertoa Isakille :-(
Totta! Ajattelin eka et se on vaan oikeesti Sanan tapa auttaa :/
Sana ei taida tällä hetkellä tehdä juuri mitään ystävällisyyttään/toisten parasta ajatellen :/
Huomasitteko muuten isakin ja evenin kodin seinällä hijabia käyttävästä hahmosta (sana?) myös sarjakuvastripin?
Vierailija kirjoitti:
Voihan Nooran hyvä uutinen silti koskea Yousefia. Veikkaan että siinä on äijä joka pelaa kaksilla korteilla ilman että kaveritkaan välttämättä tajuaa. Miksi ihmeessä hän lähetti silloin syng-iltana sanan tappelun keskelle ja jäi itse kuhertelemaan Nooran kanssa? Arghs. Tahtoo vastauksia.
Ja miten on muka näin kauan mennyt ilman että sara olisi käyttänyt hyödyksi kuulemaansa salasanaa Nooran sähköpostiin? Olisiko sara laittanut Nooran nimissä mailia williamille ja hyvä uutinen olisikin ollut yousefin sijaan, että williamilta oli tullut viesti?
Liikaa kysymyksiä. Missä sanan ja eliaksen isoveli, jota kukaan ei mainitse? Miksi hänestä ei puhuta? Miltä on tapahtunut, jotta sana on kääntänyt selkänsä jamillalle?
Voi olla, että kaikkiin kysymyksiin ei saada vastauksia. Itse odotin koko kolmoskauden, että Isakin ja äidin välillä olisi jokin välienselvittelykeskustelu, josta kävisi paremmin ilmi, mitä siellä Isakin kotona oikein on tapahtunut. Mutta tarinan kannalta sitä ei sitten koettukaan tärkeäksi.
Jamillan kohdalla voi olla sama juttu. Häntä nostetaan esille vain tekstiviestien avulla, koska sillä tavalla kerrotaan Sanan kamppailusta "omien" ja "tavallisten coolien norjalaisten" välillä. Eli välttämättä Jamilla-kuviota ei tämän enempää tullakaan selittämään. Ei edes sitä isoveljeä tuoda esille.
Yousefin en usko enää tapailevan sekä Nooraa että virittelevän jotakin uudestaan Sanan kanssa. Hän on selvästi jutellut Sanasta Eliakselle. Jos Yousef taas alkaa jotakin säätämään Nooran kanssa, niin siinä menee kyllä oikeasti jo välit Eliakseen. Nythän heillä on hyvät välit, koska Sana ei ole tainnut kertoa Eliakselle mitään. Mutta jos Yousef tapailisi Nooraa, niin pakostahan Elias saa sen selville ja ihmettelee mitä hittoa Yousef sitten edelleen lähestyy hänen siskoaan, jonka tietää olevan ihastunut.
Yousefin pois jääminen tappelusta voi tarkoittaa sitä, että hänen läsnäolonsa olisi pahentanut sitä tai hän ehkä koki olevansa tappelun syy. Luulisi, että tämä aihe ainakin käydään läpi vielä jossakin vaiheessa.
Mä niin toivon, että Sana ei mene enää kenenkään sähköposteja lukemaan. Nyt saisi jo se järki tulla peliin mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt käytännössä edennyt yhtään mihinkään suuntaan. Sanan vihaisuus Eliasta kohtaan oli jo tiedossa, Yousefin touhuilut taas yhtä tyhjän kanssa, ei voi tietää mitä tarkoitti... Vasta sitten kun Sana rupeaa kostotoimiin (eli niihin porkkanan pureskelujuttuihin) tai puhuu oikeasti fiiliksistään jonkun kanssa tai muuta oikeasti merkittävää, voidaan sanoa, että sarja etenee. Ennen sitä pelkkää odottelua, ei tuo mykkäkoulu ja kiukuttelu mitään uutta ole.
- 13
No eikös tämä omien murheiden salailu ja siitä aiheutuva stressi ja tuska ole ominaista kaikille kausille? Ihan samalla lailla Eva, Noora ja Isakkin salailivat kavereiltaan asioita ja tuskailivat ärtyneinä yksinään. Ärsyttääkö tämä nyt enemmän Sanan kohdalla niitä katsojia, jotka katsovat kautta ensi kertaa livenä?
On, mutta mun mielestä missään kaudessa ei ole jahkailtu ja jaariteltu samaan tapaan ilman selvää etenemistä näin kauaa. Ja toisesta kaudesta eteenpäin katsoin livenä, aikaisemmin en ole huomannut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko muuten isakin ja evenin kodin seinällä hijabia käyttävästä hahmosta (sana?) myös sarjakuvastripin?
Joo, se on Evenin tekemä varmaan. Oli jo hänen aikaisemmassa kämpässään kolmoskaudella.
Jos kaikki on merkityksellistä, pitäisi kohta pirun olla irti sen sähköpostijupakan ja hakkeroitumisen takia. Itsekin alan kallistumaan siihen, että sana käyttää nooran sähköpostia Saran paljastamiseen.. Hän ikäänkuin kostaa Nooran ja yousefin suudelman, vaikka Noora ei edes tiennyt loukkaavansa sanaa. Ja tästä lähtee dominoketju, jossa bussiporukka hajoaa, vilden unelma särkyy, ja mitä vielä.. Joku rooli tässä jupakassa kai tulee vielä evalle ja chrisillekin, tiedä sitten mikä vai tuleeko mitään.
Muuten... JOS Noora on tämän tarinan Vilde, niin sittenhän se ilouutinen voi olla edelleen Nooran ilmoitus suudelmasta ja toiveista Yousefin suhteen. Yousef selvästi tavoittelee edelleen Sanaa. Mutta Noorahan ei heidän jutustaan tiedä mitään, joten hän saattaa edelleen hakeutua Yousefiin seuraan ja intoilla samaan tapaan turhaan kuin Vilde Williamista. Eli jomman kumman on pistettävä Nooran haaveet poikki, joko Sanan tai Yousefin, jos meinaavat välinsä vielä korjata ilman sekaannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kuitenkin olla, että Elias ei ole puhunut pahaa sanan selän takana? Koska mäkin sain tosta äskeisestä keskustelusta sellaiset vibat, että Elias ja yousef olisivat puhuneet sanasta ja Elias vähän Niinkuin varoitteli että sana osaa sitten olla helvetillinen, varoituksen sana.. Ehkä eliaskaan ei tiedä mitään yousefin ja Nooran suudelmasta!
Mutta, jos näin, kuka on puhunut pahaa sanan selän takana? Voisiko olla, että sanan vanhemmat sitten kuitenkin? Jos ovat sanoneet, että yousefilla ei ole enää asiaaa bakkousheille jos yousef jatkaa sanan kanssa flirttailua? Ja sitten pappa bakkoush on ilahtunut nähdessään koko porukan yhdessä heidän keittiössään, eli hän ymmärtää että yousef ei enää "haihattele" sanan perään. Ja Elias olisi autuaan tietämätön tuosta kaikesta, hänhän keittiökohtauksessa näytti olevan kanssa ymmällään isän tokaisusta miten porukka on taas koossa, ja sanoi että "kuten aina".
Joo, nyt tosiaan näyttää siltä, että Elias puhuu kyllä samaa sekä Yousefin ja Sanan kuullen. Eli ilmeisesti ihan molempien kanssa on jutellut tuosta ihastuksesta.
Mä jäin itse miettimään sitä kuvaa (jossa oli ehkä Yousef, otsassa basura=jäte? kirjoitettuna) Evakin seinällä. Olisko se Yousefin käyttäytyminen sitten kuitenkin Evenistä johtuvaa? Jos tosiaan jotain on tapahtunut, mitä häpeää eikä uskalla Sanalle kertoa, niin se sai toimimaan tyhmästi. Koska tuntui, että kaikki oli jo menetetty. Mutta sitten bileet menivät ja kuuli Eliakselta, että Sana olikin kiinnostunut ja syy bileisiin kutsumiseen ei ollut se salaisuuden paljastuminen. Nyt sitten yrittää korjata välejä.
Mietin tuota senkin takia, koska sitä tappelun syytä ei paljasteta vieläkään. Eli onko siinäkin jotain Yousefiin liittyvää, joka pohjautuu niihin Bakka-aikoihin? Ja kun se selviää, niin Sanan ja Yousefin välille muodostuu se viimeinen koettelemus, mistä pitäisi jotenkin selvitä.
Luulen, että jos kuvassa olisi Yousef, Sana olisi osoittanut jotain mielenkiintoa kuvaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on Evenin tekemä varmaan. Oli jo hänen aikaisemmassa kämpässään kolmoskaudella.
Näytti kyllä Marjane Satrapin "Persepolis"-sarjakuvalta. Suosittelen!
Itse jotenkin toivoisin, että sarjassa ei tulekaan mitään suurta kostoa, vaikka siihen annetaan aineksia, alkuperäinen tyttöjengi osoittautuu solidaarisemmaksi kuin Sana on kuvitellut ja Noorallakaan ei lopulta ole mitään Yousefin kanssa. Ehkä toiveajattelua, mutta Skam on kuitenkin yleensä lopulta sarja, jossa uskotaan ihmisten hyvyyteen. Niin kuin esim. silloin kun Isak pelkäsi, miten ihmiset reagoivat, kun hän kertoo homoudestaan.
Yousef ja ihanan epäselvät vertauskuvat... Porkkanoita ja palloja.
Sana taisi tehdä ison mokan tuossa klipissä. Somessa oli otettu esille, että Yousef ihan selvästi pyysi Sanaa tulemaan ja ottamaan hänet, jos haluaa, kun puhui pallosta. Yousefilla oli harmistunut ilme, kun Sana ei näyttänyt tajuavan vertauskuvaa. Eli siinä vuoropuhelussa oli Yousefin kannalta kyse enemmänkin tästä:
S: Anna se minulle.
Y: Jos haluat (minut), niin tule ottamaan. (Lopeta pelleily, välttely, vastaamatta jättäminen, vihanpito jne.)
S: Ihan oikeasti. Mua ei kiinnosta, anna se nyt vain.
Y: Ihan oikeasti. MUA ei kiinnosta (noin vain antaa itseäni enää). Jos haluat minut, niin tulet ottamaan (näytät kunnolla, että haluat minut). Jos ei kiinnosta, niin voin lähteä menemäänkin.
Sitten pelatessa Yousef laittaa Sanan tosissaan juoksemaan perässään. Jätkä onkin koko ajan ollut hyvä koripallossa, mutta aikaisemmin juoksi tyytyväisenä Sanan perässä. Enää ei. Taustalla soi vielä biisi, jossa sanotaan samaa eli kun otan yhteyttä, niin vastaa. Eli älä ghostaa niin kuin Sana tekee koko ajan Yousefille.
Ja sittenhän Sana lopussa näyttää taas tuon vihanpito- mykkäkoulupuolensa ja Yousef katsoo aika vakavana, että jahas, taitaa olla menetetty tapaus. Siihen vielä Eliaksen varoittelu, että tuollaista se sitten tulee olemaan. Taitaa olla Yousef saanut tarpeekseen. Ei toi nyt sitten ollutkaan niin positiivinen klippi, kun tuolta kantilta asiaa tarkastelee.
Mulla tuli itselläkin siitä keittiökohtauksesta sellainen olo, että Yousef oli siinä nimenomaan itse loukkaantunut Sanalle. Joten siinä mielessä tämä menee kyllä hyvin yksiin aikaisemman fiiliksen kanssa. Yousef on kyllästynyt Sanan temppuiluun.
Eli ehkä se Noora ei olekaan poissuljettu kuvio. Kolmiodraama saattaa hyvinkin jatkua. Tai itse asiassa. Yousef voi myös olla tässä kaiken peliin laittava Isak, joka kokee itseään pompoteltavan ja laittaa uhkavaatimuksen. Harmi, ettei Sana tajua tarttua syöttiin yhtä hyvin kuin Even. Mutta vois tuo Yousef "vertauskuva" Acarkin luopua ihan oikeasti noista metaforista, kun Sana ei selvästi tajua niitä eikä siksi ymmärrä, mitä Yousef haluaa. Samperin Yousef ja palloteoriat. Samperin Yousef ja porkkanateoriat.
Mitkä keltaiset verhot? Mistä tässä ketjussa puhutaan? Joku telkkariohjelmako?