keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää edes haluaisi "onnellista loppua" sanalle ja yousefille. Mun mielestä olisi parempi että se onnellinen loppu saataisiin jollain muulla tapaa kuin päätymällä yhteen. Ja jotenkin koko yhteen päätyminen tässä on niin monimutkaista ja vaikeaa, kun tyttö on m*slimi ja poika ties mikä häntäheikki.
Ymmärrän toki, että jos loppuratkaisussa pääpari ei saakkaan toisiaan, antaa se tiettyjä viestejä myös uskontoon liittyen. Blääh, nyt jotain äksöniä kehiin tai mielenkiinto lopahtaa täysin.
En myöskään ole enää sen kannalla että kauden pitäisi loppua onnelliseen seurustelun aloittamiseen. Sana ei ole valmis suhteeseen, on liian itsekäs ja sulkeutunut eli vaikka lopulta saisivatkin suunsa auki ja sanottua ääneen että ovat kiinnostuneita toisistaan niin ensimmäisen vastoinkäymisen tullessa Sana olisi taas samanlainen mykkä murjottaja ja päätyisi lopulta vain ajamaan Yousefin pois. Tai näin ainakin ellei haluta ajatella että Yousefin ja Sanan rakkaus on suurempaa kuin mikään ja taianomaisesti kestää kaikki vaikeudet, kiukuttelut, epävarmuudet ja ristiriidat.
Tällä hetkellähän uskonnolla on itse asiassa aika pieni rooli tuossa etteivät ole päätyneet vielä yhteen. Enemmän kyse on kummankin käytöksestä.. Se olisi minusta ihan ok tarina oikeastaan että vaikka uskonto ei estäisi Sanaa ja Yousefia olemasta yhdessä niin eivät muuten vaan sopisikaan yhteen.
Toi on muuten totta, sana ei ole vielä kypsä seurustelemaan. Jos esim vertaa nooraan, noorahan pakotti williamin puhumaan ennenkuin tämä yritti paeta taas Lontooseen. Noora oli heistä kahdesta se kypsempi, joka takoi järkeä päähän.
Sanalla on liian kova kuori, varmaan kiusaamisen takia, että hän ei varmaan edes osaa päästää lähelle. Tuo asetelma on todella kaukana hyvästä seurustelusuhteesta; ensin pitää oppia avautumaan ja luottamaan.
Nooran ja Williamin parisuhde ei kyllä ole kaikkein tervein esimerkki. Ei kenenkään pitäisi joutua noin pakottamaan toista puhumaan tai toinen vain pakenee toiseen maahan... Jo se painostaminen tapailuun kaverin kustannuksella oli jotenkin inhaa. Ja se, että William välitti enemmän itsestään kuin Nooran pahasta olosta Nicon manipuloinnin jälkeen... Noora oli siinä suhteessa hyvin riepoteltavissa. Joutui laittamaan oman pahan olon syrjään, koska panikoi niin paljon Williamin vihaista reaktiota. Ei sellainen varpaisillaan oleminen parisuhteessa ole tervettä ja kypsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kauan kesti mulla tajuta tulla tänne :D Mutta ihan hyvä..
Mua on muuten mietityttänyt yks juttu. Nimittäin Evan ex-bestis Ingrid. Oonko mä ainoa jonka mielestä se ei ulkonäöllisesti sovi rooliinsa? Luonnonkiharat hiukset, hoitamattomat kulmat.. Ei tuu mieleen suosittu tyttö, eikä tosiaan sopisi Jonaksen kanssa yhteen. Tätä pohdin jo ekalla kaudella :D
Häh, suositulla tytölläkö ei voi olla luonnonkiharat hiukset ja luonnolliset kulmat?
Toki voi! Hän vaan näyttää niin kovin naapurintyttömäseltä ja jotenkin.. Ei niin suositulta :) Huolittelemattomalta.
Meidän koulussa suosituin tyttö oli just tuollainen luonnonlapsi, ne viimesen päälle meikatut ja huolitellut tytöt vaan kuvitteli olevansa niitä suosituimpia.
Haha, hyvä kommentti!
Musta semmoinen luonnonkaunis tyttö on just Jonaksen tyylinen. Jonas on semmoinen syvällinen hipsteri, jota ei mitkään meikkihaulikolla ammutut bimbot kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yhtään ei Noora ihmettele, että miksi Sana ei vastaa hänen viestiinsä.
Yhtään eivät myöskään muut tytöt ihmettele, miksi Noora on jättänyt bussin.
Business as usual.
Muiden tyttöjen puolustukseksi on kyllä sanottava että kun bussitouhu aloitettiin niin juuri Sana ja Noora olivat ne jotka eivät olleet asiasta niin varauksettoman innostuneita. Noora ei ollut ensin edes tulossa mukaan ja Sana on kritisoinut perinteitä ennenkin. Tapa jolla Sana muille selitti lähtemistään ei minusta jättänyt mitään epäselvää ja Noorahan tuli mukaan vain koska Sanakin joten eikö ole luonnollista että hänkin jää nyt pois.
Noora ei ollut innostunut, mutta Sanahan oli tosi motivoitunut heti alusta asti järkkäilemään kuvioita siten, että he pääsevät hyvään Russebussiin.
Minusta tuo uskonto ja kulttuuriperimä on juurikin se syy Sanan käytöksen takana. Musliminainen ei todellakaan tee aloitetta eikä saisi katsoa edes silmiin miestä joka ei kuulu sukuun. Nainen on aina miehen omaisuutta vailla omaa tahtoa. Mut kyllä Yousefin pitäisi se tietää...
M*slimeja on aika moneen lähtöön, eli tuo silmiin katsomisen kieltäminen on melkoista yleistystä. Esim Turkissa on paljon koulutettuja m*sliminaisia, jotka eivät käytä edes huntua ja jotka todellakin voivat olla kanssakäymisissä miesten kanssa. En tarkoita mitään holtittomia seksisuhteita, mutta kyllä he voivat miesten kanssa käydä esim kahvilla ilman että esiliinaa on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo uskonto ja kulttuuriperimä on juurikin se syy Sanan käytöksen takana. Musliminainen ei todellakaan tee aloitetta eikä saisi katsoa edes silmiin miestä joka ei kuulu sukuun. Nainen on aina miehen omaisuutta vailla omaa tahtoa. Mut kyllä Yousefin pitäisi se tietää...
No ei se uskonto kyllä selitä Sanan kaikkea kusipäisyyttä.
Ois kyllä kiva saada Eva ja Jonas takasin yhteen. Tykkäsin niistä. :D Tai ylipäätään sitä ekan ja tokan kauden fiiliksestä. Mun mielestä Isakin kausi oli vähän meh, kun huomio siirtyi tyttöjengistä muualle. Plus edelleen Isak ja Even on niin epäsopiva pari :D Sanan kausi harmittaa kun se on suurimmaksi osaksi Sanan mökötystä ja puhumattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
No Sanan kohdalla varmaan halutaan juuri murtaa tuota kuvaa, että musliminainen on aina miehen omaisuutta vailla tahtoa. Esim. nämä Russebussikuviot sun muut...
Niin, itse en tiedä, kuinka selvästi Sana oikeasti voi lähestyä Yousefia. Onko se tuo silmäpeli lähinnä se, mitä hän yleensäkin voi tehdä ennen kuin perheen kanssa sovitaan, että voivat olla pari ja tapailla? Sanan vanhemmat nyt eivät erityisen tiukkapipoisilta vaikuta. Ainakin isä vitsaili siitä alkoholipullosta aika leppoisasti. Äidistä en ole ihan varma, koska hänelle vaikutti olevan tärkeää, että se ihastus on nimenomaan muslimi. Ja tietty ne kehotukset hengata omanlaistensa kanssa.
Mutta joo, on tosiaan jännä, ettei Yousef ota huomioon sitä, että tunteita saattaa olla pelissä paljonkin, mutta Sana ei tiedä, miten tuoda niitä esille uskonsa takia. Tuossakin voisi kysyä suoraan, että onko se uskonnon tuoma pakollinen etäisyys ainut syy, miksi välttelet vai tarkoittaako tämä välttely sitä, ettei sulla ole tunteita tai et tiedä, haluatko jotain enempää meidän välille. Jos syy on uskonto, niin sitten täytyy vain sopia, miten menetellään jatkossa ja mitä voidaan tehdä. Keskustelua nyt peliin!
Tämän takia mua ärsyttää, että Andem on hivuttanut niin paljon ekstrakamaa kolmiodraamoineen Sanan kauteen. Sanan seurustelusuhteen eteneminen on muutenkin jo itsessään monimutkaisempi ja paljon erilaisempi tapaus, kuin mihin ollaan totuttu. Eli se ansaitsi saada enemmän aikaa kehittyä eikä tällaista sinkoilua edes taas. Tässä olisi oikeasti hyvä saada enemmän taustatietoa, mitä Sana yleensäkin saa ja voi tehdä, jos haluaa näyttää kiinnostusta Yousefiin. Se vaikuttaisi paljon siihen, miten tuota Sanan käyttäytymistäkin tulkitsee. Perustallaajan näkökulmasta tuo ghostaaminen on jotain todella kamalaa. Tällaisia keskusteluja siitä, miten lähestyä Yousefia Sanan kengissä, oltaisiin voitu näyttää tyttöporukan tuen ja keskustelujen kautta. He olisivat voineet kysellä Sanalta hänen kulttuuristaan ja sitten yhdessä miettiä, miten Sana voi osoittaa kiinnostuksensa omat rajansa pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo uskonto ja kulttuuriperimä on juurikin se syy Sanan käytöksen takana. M*sliminainen ei todellakaan tee aloitetta eikä saisi katsoa edes silmiin miestä joka ei kuulu sukuun. Nainen on aina miehen omaisuutta vailla omaa tahtoa. Mut kyllä Yousefin pitäisi se tietää...
No Sanan kohdalla varmaan halutaan juuri murtaa tuota kuvaa, että m*sliminainen on aina miehen omaisuutta vailla tahtoa. Esim. nämä Russebussikuviot sun muut...
Niin, itse en tiedä, kuinka selvästi Sana oikeasti voi lähestyä Yousefia. Onko se tuo silmäpeli lähinnä se, mitä hän yleensäkin voi tehdä ennen kuin perheen kanssa sovitaan, että voivat olla pari ja tapailla? Sanan vanhemmat nyt eivät erityisen tiukkapipoisilta vaikuta. Ainakin isä vitsaili siitä alkoholipullosta aika leppoisasti. Äidistä en ole ihan varma, koska hänelle vaikutti olevan tärkeää, että se ihastus on nimenomaan m*slimi. Ja tietty ne kehotukset hengata omanlaistensa kanssa.
Mutta joo, on tosiaan jännä, ettei Yousef ota huomioon sitä, että tunteita saattaa olla pelissä paljonkin, mutta Sana ei tiedä, miten tuoda niitä esille uskonsa takia. Tuossakin voisi kysyä suoraan, että onko se uskonnon tuoma pakollinen etäisyys ainut syy, miksi välttelet vai tarkoittaako tämä välttely sitä, ettei sulla ole tunteita tai et tiedä, haluatko jotain enempää meidän välille. Jos syy on uskonto, niin sitten täytyy vain sopia, miten menetellään jatkossa ja mitä voidaan tehdä. Keskustelua nyt peliin!
Tämän takia mua ärsyttää, että Andem on hivuttanut niin paljon ekstrakamaa kolmiodraamoineen Sanan kauteen. Sanan seurustelusuhteen eteneminen on muutenkin jo itsessään monimutkaisempi ja paljon erilaisempi tapaus, kuin mihin ollaan totuttu. Eli se ansaitsi saada enemmän aikaa kehittyä eikä tällaista sinkoilua edes taas. Tässä olisi oikeasti hyvä saada enemmän taustatietoa, mitä Sana yleensäkin saa ja voi tehdä, jos haluaa näyttää kiinnostusta Yousefiin. Se vaikuttaisi paljon siihen, miten tuota Sanan käyttäytymistäkin tulkitsee. Perustallaajan näkökulmasta tuo ghostaaminen on jotain todella kamalaa. Tällaisia keskusteluja siitä, miten lähestyä Yousefia Sanan kengissä, oltaisiin voitu näyttää tyttöporukan tuen ja keskustelujen kautta. He olisivat voineet kysellä Sanalta hänen kulttuuristaan ja sitten yhdessä miettiä, miten Sana voi osoittaa kiinnostuksensa omat rajansa pitäen.
Taisi alkaa taas viestien poistaminen???
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä kiva saada Eva ja Jonas takasin yhteen. Tykkäsin niistä. :D Tai ylipäätään sitä ekan ja tokan kauden fiiliksestä. Mun mielestä Isakin kausi oli vähän meh, kun huomio siirtyi tyttöjengistä muualle. Plus edelleen Isak ja Even on niin epäsopiva pari :D Sanan kausi harmittaa kun se on suurimmaksi osaksi Sanan mökötystä ja puhumattomuutta.
Mä taas oon tykännyt ekasta ja kolmannesta. Kakkonen oli yhtä ja samaa vatvomista ja ylipitkiä jaksoja. Ekalla kaudella oli kiva seurata tyttöjengin alkua ja kolmannella puolestaan poikaporukkaa. Tämä viimeiseksi jäävä kausi on ollut tähän mennessä kaikkein tylsin ja raskain, vaikka kakkonen ei jää kauas taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää edes haluaisi "onnellista loppua" sanalle ja yousefille. Mun mielestä olisi parempi että se onnellinen loppu saataisiin jollain muulla tapaa kuin päätymällä yhteen. Ja jotenkin koko yhteen päätyminen tässä on niin monimutkaista ja vaikeaa, kun tyttö on m*slimi ja poika ties mikä häntäheikki.
Ymmärrän toki, että jos loppuratkaisussa pääpari ei saakkaan toisiaan, antaa se tiettyjä viestejä myös uskontoon liittyen. Blääh, nyt jotain äksöniä kehiin tai mielenkiinto lopahtaa täysin.
En myöskään ole enää sen kannalla että kauden pitäisi loppua onnelliseen seurustelun aloittamiseen. Sana ei ole valmis suhteeseen, on liian itsekäs ja sulkeutunut eli vaikka lopulta saisivatkin suunsa auki ja sanottua ääneen että ovat kiinnostuneita toisistaan niin ensimmäisen vastoinkäymisen tullessa Sana olisi taas samanlainen mykkä murjottaja ja päätyisi lopulta vain ajamaan Yousefin pois. Tai näin ainakin ellei haluta ajatella että Yousefin ja Sanan rakkaus on suurempaa kuin mikään ja taianomaisesti kestää kaikki vaikeudet, kiukuttelut, epävarmuudet ja ristiriidat.
Tällä hetkellähän uskonnolla on itse asiassa aika pieni rooli tuossa etteivät ole päätyneet vielä yhteen. Enemmän kyse on kummankin käytöksestä.. Se olisi minusta ihan ok tarina oikeastaan että vaikka uskonto ei estäisi Sanaa ja Yousefia olemasta yhdessä niin eivät muuten vaan sopisikaan yhteen.
Mä luulen, että tuota suhdetta muuttaisi radikaalisti se tieto, että molemmat ihan oikeasti välittävät toisistaan. Kun Sana on varma, että Yousef haluaa hänet ja Yousef on varma, että Sana haluaa hänet, on helpompi ottaa esille ne epävarmuutta aiheuttavat asiat, eivätkä ne jää muhimaan. Tuossa nyt molemmat reagoivat tosi arvaamattomasti ja oikukkaasti, kun ovat niin epävarmoja toisistaan. Kaikkein parhaitenhan noilla meni silloin, kun puhuivat vain rauhassa keskenään. Ja siinä keskustelussa oli hyvät ainekset parisuhteen rakentamiselle: kunnioitus toista kohtaan, valmius kuunnella toisen erilaisia näkökulmia, ajan antaminen toiselle... Kunhan siihen pystyvät palaamaan, niin olisi parempi lähtökohta suhteen rakentamiselle. Tällaiset mykkäkoulut ja salakielet pitäisi nyt jättää täysin pois.
Osin varmasti tuostakin kyse mutta kyllä Sanalla on tuo sama asenne kaikkiin elämässään, torjuu muut pois ja sulkeutuu kuoreensa vaikka kyse olisi tutusta ihmisestä ja läheisestä suhteesta. Ei se ihminen siinä miksikään muutu vaikka tunteille saisikin varmistuksen ja vastakaikua, eivät he aina voi olla vain kahdestaan vaan arki tulee ja sitä myötä ristiriidat.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan samaa mieltä. Kaipaan ykkös- ja kakkoskauden yleisfiilistä ja niiden aikaista tyttöporukkaa! Mulla tulee niiden kausien jaksoja katsottua edelleen. :D
En usko, että Eva ja Jonas enää palaavat yhteen. Evalle on liian tärkeää biletys ja se mitä muut hänestä ajattelevat, että pystyisin näkemään häntä Jonaksen kanssa. Ellei sitten haluta näyttää jotain kypsymistarinaa.
Kunhan nyt jotain edes tapahtuisi jo vähitellen. Alkaa oikeasti jo naurattaa ne enkelikoodit, hakkerikoodit ja metaforat, ja mietinpä vaan että onko Juliella jotenkin karannut mystiikan kanssa mopo käsistä. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Haluisitko avata miks oot sitä mieltä, että Isak ja Even on epäsopiva pari??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tuota suhdetta muuttaisi radikaalisti se tieto, että molemmat ihan oikeasti välittävät toisistaan. Kun Sana on varma, että Yousef haluaa hänet ja Yousef on varma, että Sana haluaa hänet, on helpompi ottaa esille ne epävarmuutta aiheuttavat asiat, eivätkä ne jää muhimaan. Tuossa nyt molemmat reagoivat tosi arvaamattomasti ja oikukkaasti, kun ovat niin epävarmoja toisistaan. Kaikkein parhaitenhan noilla meni silloin, kun puhuivat vain rauhassa keskenään. Ja siinä keskustelussa oli hyvät ainekset parisuhteen rakentamiselle: kunnioitus toista kohtaan, valmius kuunnella toisen erilaisia näkökulmia, ajan antaminen toiselle... Kunhan siihen pystyvät palaamaan, niin olisi parempi lähtökohta suhteen rakentamiselle. Tällaiset mykkäkoulut ja salakielet pitäisi nyt jättää täysin pois.
Osin varmasti tuostakin kyse mutta kyllä Sanalla on tuo sama asenne kaikkiin elämässään, torjuu muut pois ja sulkeutuu kuoreensa vaikka kyse olisi tutusta ihmisestä ja läheisestä suhteesta. Ei se ihminen siinä miksikään muutu vaikka tunteille saisikin varmistuksen ja vastakaikua, eivät he aina voi olla vain kahdestaan vaan arki tulee ja sitä myötä ristiriidat.
Sana on 17-vuotias. Aikaa on hyvin opetella luottamaan ihmisiin. Ei kukaan pysy täysin samanlaisena, kuin on epävarmana teininä. Sanalla on luottamuspulaa, se on selvää. Mutta kyllä siitä pystyy oppimaan ulos hyvien kokemusten kautta. Ei elämä niin lohdutonta sentäs ole, ettei ihminen ikinä voi kehittyä tai kehittää itseään. :)
Olen samaa mieltä tuon kanssa, joka kirjoitti enkelikoodeista sun muista yliluonnollisista. Tuntuu vähän, että tässä oikein tekemällä tehdään älykästä teinisarjaa, mutta lopputulos vaikuttaa kaikkine avonaisine langanpätkineen ja enkeli-, sinikello- ja leskenlehtivihjeineen hakkerikoodeista sun muista taikasanoista huolimatta,(tai juuri siksi) vaan todella kaukaa haetulta ja tekotaiteelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tuon kanssa, joka kirjoitti enkelikoodeista sun muista yliluonnollisista. Tuntuu vähän, että tässä oikein tekemällä tehdään älykästä teinisarjaa, mutta lopputulos vaikuttaa kaikkine avonaisine langanpätkineen ja enkeli-, sinikello- ja leskenlehtivihjeineen hakkerikoodeista sun muista taikasanoista huolimatta,(tai juuri siksi) vaan todella kaukaa haetulta ja tekotaiteelliselta.
Eihän näitä koodeja sun muita salajuttuja ollut ykkös- ja kakkoskaudella, vai enkö vain kiinnittänyt niihin huomiota? Taisi olla vain kolmannen kauden juttu, ja kun huomasivat fanien tykkäävän piilomerkitysten hoksaamisesta, niin nyt ripottelevat niitä joka väliin.
Tulee kyllä liikaa jotain hakkerointikoodeja ja muuta. Vie huomiota itse tarinasta. Tuokin oli ihan irrallinen juttu, että Isakin piti mainita uusi enkelikoodi. Samoin siinä Nooran ja Sanan kohtauksessa enkelikoodi oli ihan turha. Vähän tuntuu siltä, ettei tekijät enää usko katsojien ymmärtävän kohtausten merkitystä ellei sitä alleviivata jollain koodikielellä. Tässä nyt Sana haluaa uusia kuvioita elämäänsä. Ja tässä Sana ja Isak työskentelevät yhdessä, kuten enkelikoodikin ilmoittaa...
Toivon melkein, että se Nooran sähköpostin salasanakin on turha eikä tule enää esille. Tarvitseeko tähän vielä lisää ujuttaa yksityisten mailien lukemista? Sana on jo mennyt aika alas tuossa käyttäytymisessään. Voisi pikkuhiljaa alkaa kiipeämään sieltä kuopasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana on 17-vuotias. Aikaa on hyvin opetella luottamaan ihmisiin. Ei kukaan pysy täysin samanlaisena, kuin on epävarmana teininä. Sanalla on luottamuspulaa, se on selvää. Mutta kyllä siitä pystyy oppimaan ulos hyvien kokemusten kautta. Ei elämä niin lohdutonta sentäs ole, ettei ihminen ikinä voi kehittyä tai kehittää itseään. :)
Ja Yousefko odottelee vaan ja ottaa vastaan mykkäkoulut, pois työntämiset ja mököttämiset koska joskus Sana varmaan muuttuu ja kasvaa :o Tottakai nuori ihminen vielä kypsyy ja kasvaa mutta ei se tapahdu sillä sekunnilla kun hän kuulee että rakkauden kohde rakastaa häntä myös. Ei Sana ole valmis vakavaan suhteeseen.
Meidän koulussa suosituin tyttö oli just tuollainen luonnonlapsi, ne viimesen päälle meikatut ja huolitellut tytöt vaan kuvitteli olevansa niitä suosituimpia.