Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaalinen suhtautuminen, kun seurustelen "alempiluokkaisen" miehen kanssa

Vierailija
27.05.2017 |

Asia on alkanut vaivaamaan entistä enemmän. Olen vähän päälle 30 nainen, korkeakoulutettu, lapseton. Olen kansainvälisellä uralla, joka vie meitä asumaan myös Suomen ulkopuolelle. Pidän huolta ulkonäöstäni, harrastan liikuntaa pt:n kanssa jne. Mieheni sen sijaan ei ole koulutettu, tekee lyhennettyä työviikkoa (tienaa noin kolme kertaa vähemmän), ei ole erityisen kiinnostunut ulkonäöstään tai muista ulkoisista seikoista.

Rakastan miestäni paljon (emme tosin ole naimisissa) ja järjestely mielestäni toimii loistavasti. Mies esimerkiksi hoitaa kodin pääasiassa. Ympäristön suhtautuminen on kuitenkin välillä suorastaan törkeä. Olen saanut kuulla - sekä miehiltä että naisilta - mitä sä sen kanssa teet, mitä sä tossa näet, saisit niin paljon paremminkin (niin, eivät miestäni tunne niin tiedän tämän viittaavan koulutustasoon).

Mitä ihmettä?? Jos mies on urautunut ja nainen vaikka lähihoitaja, ei kukaan kysele tuollaisia. Miksi minulta kysellään? Sehän vain kertoo, mitä meistä oikeasti ajatellaan! Miksi ihmeessä valitsisin miehen tulo- tai koulutustason perusteella kun en mieheltä mitään taloudellista turvaa tarvitse sekä keskityn mieluummin persoonaan ja muihin sekkoihin.

Mielestäni tässä on selke ongelma taas tasa-arvossa, sillä ympäristön asenteesta kärsii ennenkaikkea mieheni. Eikö vuonna 2017 voisi jo hieman enemmän avartaa sitä maailmankatsomusta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät puolisoasi "alempiluokkaisena"? Onko perheessänne kaksi elintasoa? Vaivaantumisesi kertoo omasta ajatusmaailmastasi, ja se on melko ikävä puolisoasi kohtaan 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän