Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaalinen suhtautuminen, kun seurustelen "alempiluokkaisen" miehen kanssa

Vierailija
27.05.2017 |

Asia on alkanut vaivaamaan entistä enemmän. Olen vähän päälle 30 nainen, korkeakoulutettu, lapseton. Olen kansainvälisellä uralla, joka vie meitä asumaan myös Suomen ulkopuolelle. Pidän huolta ulkonäöstäni, harrastan liikuntaa pt:n kanssa jne. Mieheni sen sijaan ei ole koulutettu, tekee lyhennettyä työviikkoa (tienaa noin kolme kertaa vähemmän), ei ole erityisen kiinnostunut ulkonäöstään tai muista ulkoisista seikoista.

Rakastan miestäni paljon (emme tosin ole naimisissa) ja järjestely mielestäni toimii loistavasti. Mies esimerkiksi hoitaa kodin pääasiassa. Ympäristön suhtautuminen on kuitenkin välillä suorastaan törkeä. Olen saanut kuulla - sekä miehiltä että naisilta - mitä sä sen kanssa teet, mitä sä tossa näet, saisit niin paljon paremminkin (niin, eivät miestäni tunne niin tiedän tämän viittaavan koulutustasoon).

Mitä ihmettä?? Jos mies on urautunut ja nainen vaikka lähihoitaja, ei kukaan kysele tuollaisia. Miksi minulta kysellään? Sehän vain kertoo, mitä meistä oikeasti ajatellaan! Miksi ihmeessä valitsisin miehen tulo- tai koulutustason perusteella kun en mieheltä mitään taloudellista turvaa tarvitse sekä keskityn mieluummin persoonaan ja muihin sekkoihin.

Mielestäni tässä on selke ongelma taas tasa-arvossa, sillä ympäristön asenteesta kärsii ennenkaikkea mieheni. Eikö vuonna 2017 voisi jo hieman enemmän avartaa sitä maailmankatsomusta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole kyse kuin siitä, että toinen on tehnyt vähän läksyjä, toinen ei viitsinyt sitäkään. Oletan sut amk- korkeakoulutetuksi :) ilmaisujesi perusteella :D. Hyvä mies varmaan. Pidä kiinni.

Vierailija
2/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi suomalainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomipoika kirjoitti:

Onko miehesi suomalainen?

On mies suomalainen, kuten minäkin

Ap

Vierailija
4/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tossa ole kyse kuin siitä, että toinen on tehnyt vähän läksyjä, toinen ei viitsinyt sitäkään. Oletan sut amk- korkeakoulutetuksi :) ilmaisujesi perusteella :D. Hyvä mies varmaan. Pidä kiinni.

Mitä läksyjen tekeminen tähän itse asiaan liittyy? Ja kyllä, mieheni on hyvä ja pidän hänestä kiinni. Ei se ole missään vaiheessa ollut ongelma.

Ap

Vierailija
5/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, tuollainen järjestely sopisi mullekin.

t. lähihoitajamies

Vierailija
6/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.. Itse olen ekonomi, mies raksamies. Opiskeluaikoina siitä kuuli välillä kuittia, mutta edelleen olemme onnellisesti yhdessä. Mies tienaa noin 3000t + ylityöt, minä yli 5000t. Ei vaikuta mitenkään meidän elämään.

Olen myös vähän höpsähtänyt mind fullnesiin, joten sikälikään muiden ajatukset tuollaisesta ei enää luo mitään reaktioa.

Ainakin meidän tiedekunnassa suuriosa oli juuri niitä ulkoiseen menestykseen pyrkiviä. Heistä monella menee kuitenkin parisuhdeasioissa todella huonosti.

Vierailija
7/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska normi on edelleenkin se, että naiset tavoittelevat hypergamiaa. Aina.

Vierailija
8/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 30 ja vielä käytät aikaasi miettien, mitä muut ajattelevat? Mitä väliä? Olet parisuhteessa miehesi etkä muiden ennakkoluulojen tai asenteiden kanssa. Niitä riittää joka lähtöön.

Vierailija
9/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a.. Itse olen ekonomi, mies raksamies. Opiskeluaikoina siitä kuuli välillä kuittia, mutta edelleen olemme onnellisesti yhdessä. Mies tienaa noin 3000t + ylityöt, minä yli 5000t. Ei vaikuta mitenkään meidän elämään.

Olen myös vähän höpsähtänyt mind fullnesiin, joten sikälikään muiden ajatukset tuollaisesta ei enää luo mitään reaktioa.

Ainakin meidän tiedekunnassa suuriosa oli juuri niitä ulkoiseen menestykseen pyrkiviä. Heistä monella menee kuitenkin parisuhdeasioissa todella huonosti.

Teillä on kuitenkin vielä todella pieni tuloero. Meillä on yli kolminkertainen nettotuloissa, mikä tietysti tarkoittaa että maksan enemmän yhteisiä juttuja ja menoja, mistä mies saa kuulla jatkuvaa kuittailua.

Vierailija
10/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussa katsotaan kaikkia ammatteja ihan hyvällä, mutta työttömyyttä ei.. En muista onko suvussani kukaan ollut työttömänä yli kahta kuukautta. Pari temperamenttista tapausta on lähtenyt ovet paukkuen ja välillä saaneet kenkää, mutta uusi työpaikka on aina löytynyt.

Osaan kuvitella miten suku ahdistelisi puolisoani, jos hän olisi työtön. Yksi sukulainen kirjoittaa blogia ja hänen piti lätkästä vuositulot pöytään, että kysely oikeiden töiden hankkimisesta loppui.

Ihmiset on juuri sellaisia millaisten kanssa tottuvat olemaan. Millaisia miehesi ystävät ovat? Onko sinua kohtaan ennakkoluuloja? Voisitko jättää nuo kauhistelijat kokonaan?

Vierailija
11/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että raha tai pt ei tee ketään onnelliseksi.

Vierailija
12/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrotte muille tulonne? Haluaako miehesi menestyä vai onko tyytyväinen noin? Onko hänellä mt-ongelmia tai muu sairaus?

Jos on miehen valinta, niin luulisi seisovansa sen takana eikä välittäisi. Muutatteko siis ulkomaille? Ehkä saatte sieltä mukavampia kavereita..

Vähän provolle haiskahtaa.

Vierailija
13/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet tekemisissä kusipäiden kanssa?

Jos ovat työkavereita, niin älä juttele henk.kohtaisista asioista heidän kanssaan.

Ei ketään normaaleja tasapainoisia ihmisiä tuollaiset seikat edes kiinnosta

Vierailija
14/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne, kukaan ei ole ihmetellyt. Varmaan siksi, että en esittele miestäni alemmista sosiaali- ja tuloluokista pelastetuksi.

Vierailija
15/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä pidät miestäsi olemattomien syiden vuoksi alempitasoisena, teet hyvän työn jättämällä hänet naiselle joka osaa arvostaa.

Vierailija
16/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että ap:lla on mitään koulutusta. Oletko kenties itse se "alempi"?

Vierailija
17/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2017 ollaan menossa hyvää takapakkia yhä kärjistyvämpään luokkayhteiskuntaan ja tämä on useimpien mielestä ihan hyvä ja tulee esille heidän mielipiteissään, halusivatpa sitä tai ei. On aika uskomatonta, että vaikka ihmiset kuvittelevat olevansa viisaita runsaine koulutuksineen ovat he tyhmiksi tulleet suhtautumisessa kanssaihmisiinsä. Nykytrendinä on korottaa omaa erinomaisuuttaan ja vähätellä omasta mielestä alempiarvoisia, sivistyneisyyteenhän tämä ei liity millään tavalla.

Vierailija
18/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenellekään kertonut tulotasoani, mutta työni on sellaista, että siitä tiedetään yleisesti maksettavan hyvin. Mieheni tekee ns. Taulukkopalkkatyötä, joka on niin yleinen, että sen tietää "kaikki". Asumme lisäksi melko uudessa isossa talossa, joten ihmiset ovat ilmeisesti tehneet omat päätelmänsä.

Kommetteja on tullut yllättäviltä tahoilta lähipiiristä sekä lähes tuntemattomilta ihmiseltä. Mielestäni mieheni ei sellaista pitäisi joutua sietämään tai mikään "pikkuvaimottelua", koska hoitaa kotia ja lemmikkejä. Yleinen ilmapiiri ja asenne ihmetyttävät suuresti.

Ap

Vierailija
19/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö tämä " korkeakoulutus" on saanut aikaan? Opistoihmiset arvostivat ammattikoululaisia. Enää en ihmettele, että miehet syrjäytyvät. Monta hyvää miestä ihan turhaan.

Vierailija
20/21 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy käykö kateeksi kun oot löytänyt aidon rakkauden eikä tarvii korvata sitä rahalla ja statuksella. Ärsyttää kun ihmiset on nykyään niin pinnallisia että ihan kaikki, jopa ihmisarvo mitataan rahassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi