Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko muka p*ska mutsi jos vaadin teinityttöäni edes kokeilemaan kuukuppia ja tamponeja?

Vierailija
27.05.2017 |

Tytöllä on niin runsas vuoto, että siteiden kanssa tulee jatkuvasti ohivuotoja vaatteisiin, sohvaan ja etenkin vuodevaatteisiin. Vaikka kuukautiset tietysti nuorille onkin henkilökohtainen ja arka asia, niin kieltämättä huuto pääsi tältä mammalta, kun valkoiseen sohvaan tuli veritahroja tässä taannoin. Lisäksi saan JATKUVASTI kirota niitä vuodevaatteisin tulleita veritahroja, etenkin kun tyttö ei edes tuo niitä heti pesuun, vaan antaa veren oikein kunnolla jämähtää niihin kiinni.

Olen kiltillä tapaa vihjaillut tytölle tamponien ja kuukupin käytöstä jo pitkään. Tilasin jopa netistä pienimmän mahdollisen kuukupin, jolla hän voisi totuttautua sen käyttöön ja vasta sitten siirtyä isompiin malleihin, koska vuoto on hänellä todellakin runsasta. Tytöllä vaan on älytön pelko siitä, että noiden laittaminen sattuisi ja ettei hän muka olisi enää neitsyt niiden käytön jälkeen. Noihin puheisiin olen luonnollisesti asiallisesti valistanut, mitä neitsyys on ja mitä sen menettäminen vaatii.

Olisin suht tyytyväinen jos teini suostuisi edes öisin käyttämään tamponeja, koska tuo lakanapyykki on se kaikista pahin juttu tässä. Varmasti jos tyttö vaan tottuisi käyttämään esim. kuukuppia, niin se olisi valtava helpotus hänelle itselleenkin, koska onhan se nyt miljoona kertaa mukavampi kuin koko ajan kostea side haarojen välissä. Ylitänkö muka kasvattajan ja vanhemman valtuudet jos lopulta alan VAATIA tytöltä tamponien ja kuukupin KOKEILUA, edes kokeilua?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, et ole tosissasi?! Et tosiaankaan voi pakottaa, hyvänen aika! Itse en vieläkään reilu kolmekymppisenä käytä tamponeja kuin pakon edessä, teininä ei tullut mitään, kerran yritin. Anna tyttärellesi pyyhe jonka voi laittaa öisin sänkyyn varmuuden vuoksi ja voit vaikka neuvoa pesemään sen itse niin ei tarvi sinulle tuoda edes ilmi noloja ohivuotoja. Lisäksi neuvo käyttämään todella tyköistuvia pikkareita öisin sen ison siteen kanssa. Ja koeta vähän miettiä miltä itsestäsi tuntuisi nolot tahrat johon ratkaisuksi sinua neuvotaan/käsketään työntämään kurkku persiiseen sanoen että ei se satu kun se ei mullakaan sattunut..

Vierailija
62/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ihan kauhistuneina vastaatte, etten todellakaan voi vaatia moista, niin voisitteko perustella miksi? Miten tämä muka eroaa siitä, kun vanhempien tulee muutenkin lapsen kasvaessa ohjeistaa hygienia-asioissa, hankkia dödöä ym. huolehtiakseen, ettei lapsi haise ja ole likainen? Noistakin asioista huomauttaminen voi olla kasvavalle lapselle häpeällistä, mutta ne tehdään silti. Miksi tämä on niin eri asia, kun kyse on kuitenkin hygieniasta ja siitä, että tyttö oikeasti nykyisellä hygienian hoidollaan SOTKEE niitä vaatteitaan ja vuodevaatteita jatkuvasti?

Ap

Kyse ei ole hygieniasta vaan siitä, että on tytön oikeus ihan itse päättää, mitä hänen intiimeihin ruumiinaukkoihinsa työnnetään.

Mitä jos miehesi ostaisi sinulle jonkun nyrkinkokoisen anaalitapin ja pakottaisi käyttämään sitä? Tai ehkä sinulla jo onkin sellainen etkä voi sen takia käsittää, että jollakulla toisella se saattaa sattua ja tuntua todella epämiellyttävältä. Kuinka noin epäempaattinen äiti voi edes olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin pienimmät tamponit vieläpä liukasteen kanssa ovat varmasti teinin omia sormiakin pienempiä. Miten sellaisen laittaminen voisi muka sattua ylivaltaisen paljon?

Arvaapa huviksesi, millainen imukyky niillä pienimmillä tamponeilla on? Jos vuotaa runsaasti, niin eivät ole mikään ratkaisu ongelmaan, kokemusta on...

Laittakaa lakanan alle suoja, jonka voi laittaa kuminauhoilla kiinni, niin varmasti pysyy. Miten ikinä olet selvinnyt siitä, kun tytär oli pieni ja opetteli kuivaksi? Jos tytär antaa tahrojen pinttyä lakanoihinsa, niin eiköhän se ole hänen asiansa, jos ei kerran haittaa tahraisissa lakanoissa nukkuminen. Halutessaan pari lakanaa voi vaikka värjätä tummaksi.

Vierailija
64/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat siteet ja yösiteet käyttöön. Ja menkkojen aikana todella hyvin istuvat alushousut, niin pysyy se side siinä missä pitää. Jos on liian löysät/väärän malliset, niin eivät pidä sidettä napakasti oikealla paikalla.

Ja sitä pyykkiä tulee. Siitä on nyt todella pöljää äidin vetää kierroksia. Sappisaippua käyttöön.

T: aina olleet runsaat menkat

Vierailija
65/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microshortsit tmv. alushousujen päälle niin pysyy side paikallaan paremmin. Näin tein itse teininä, kun en halunnut vielä tamponeja käyttää ja tuli noita ohivuotoja. Nykyisin käytän tamponeja, mutta vain asettimellisia ja harvoin yöllä. Kuukuppi ei sopinut mun anatomialleni ollenkaan, en vaan yllä laittamaan sitä oikealle kohdalle.

Vierailija
66/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lapsellesi pitkiä siteitä. Niitä minäkin käytän pari päivää kunnes on suurimmat vuodot ohi.

N30

Vierailija
67/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä pienimmästä tamponista edes on jos vuoto on kovin runsasta? Sehän täyttyy ennen kuin ehtii sänkyyn päästä, ei siitä mitään apua ole koko yötä ajatellen.

Allwaysin tumman sininen side toimii ainakin minulla kun on oikeanlaiset napakat alushousut.

Joku tuossa kirjoitti että pitää opetella vaihtamaan tarpeeksi usein. Voiko muka olla 16v joka ei sitä tajuaisi? Ei se nyt ihan kakara ole.

Ja ne lakanat, miksi niiden pitää olla valkoiset? Sitä paitsi veri lähtee kuivuneenakin hyvin pois kun liottaa tahraa hetken kylmässä vedessä ja käyttää koneessa Vanishon crystal white -tahranpoistoainetta.

Vierailija
68/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ohivuodot lakanoista pois ihan vain konepesulla? Eivät ole tosin suuria.

No todellakin lähtee kun osaa oikein pestä! Valkopyykille tarkoitetulla pesuaineella (itse käytän omoa) 60 asteessa. Ei mitään ongelmaa. Toki jos menee läpi patjaan niin sitten on asia erikseen... Lakanan allehan voi laittaa vaikka muovitetun froteen. Meillä sanotaan niitä pissapressuiksi ja voi ostaa ihan marketista.

69/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni et voi vaatia. Tytöllä on oikeus itse päättää/valita mitä kuukautissuojaa käyttää. Kuten sanoit että olet häntä tuupannut tamponien/kuukuppien suuntaan mutta enempää et voi tehdä. Ja jos vuoto on ihan älyttömän runsasta niin kannattanee kääntyä gynen puoleen. En muista sanoitko jo aloitusviestissä, mutta oletteko kokeilleen yöksi aikuisten virtsankarkailu/inkontinessisuojia? Ne ovat normisiteitä paksumpia ja vähän "vaippamaisia". 

Ja hitot lakanoista. Jos petivaatepyykki ärsyttää niin sano tytölle että tuo lakanat heti pesuun jos vuotaa ohi ja lakanan alle sellainen suoja tai pyyhe joku.

Vierailija
70/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siteet jotain invisiblejä?

Ne eivät riitä runsaaseen vuoroon, vaikka voi olla mukavampi käyttää, mutta inhottavaa ja ison harmituksen paikka, kun menee ohi.

Yöksi laitan runsaaseen aikaan kaksi sidettä peräkkäin.

Suojaa sänky vaikka pyyhkeellä ja sohva.

Vierailija
71/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai käyttää vain tamponeja. Olen 26 v yhden lapsen äiti ja kärsin vaginismista. En edelleenkään kykene käyttämään tamponia ilman kipuja ja synnytyksessä sain pahat repeämät. Lääkärin mukaan syynä tähän oli se etten kykene itse määräämään lantiotani rentoutumaan ja seuraava syntyykin sektiolla.

Vaginismista voi lukea wikibediasta.

Vierailija
72/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11-vuotiaasta asti tamponeja käyttäneenä ihmetyttää se että oletus on aina se ettei tamponia saisi laitettua paikoilleen. Jos sinne menee sormi, sinne menee myös tamponi.

Noin muuten on jokaisen oma asia se mitä suojia käyttää. Ainoa mitä voit vaatia on se, että teini laittaa lakanat likoamaan heti eikä viikon päästä. Ohjeistaisin myös siteen vaihdossa, se vaihdetaan vaikka 30 min välein lääkärinaikaa odotellessa. Lääkärillehän noin runsaat vuodot kuuluu.

Ohis, mutta itselläni ei nuorena kyllä mennyt edes sormi ennen kuin menetin neitsyyteni (yli 2-kymppisenä muuten). Eli toisilla on sen verran tiukka immenkalvo, etteivät sisäiset kuukautissuojat sen(kään) takia sovi.

Vierailija
73/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ohivuodot lakanoista pois ihan vain konepesulla? Eivät ole tosin suuria.

No todellakin lähtee kun osaa oikein pestä! Valkopyykille tarkoitetulla pesuaineella (itse käytän omoa) 60 asteessa. Ei mitään ongelmaa. Toki jos menee läpi patjaan niin sitten on asia erikseen... Lakanan allehan voi laittaa vaikka muovitetun froteen. Meillä sanotaan niitä pissapressuiksi ja voi ostaa ihan marketista.

Veri lähtee kyllä parhaiten, kun ensin tahroja liottaa kylmässä vedessä pesuaineen kanssa, ja sitten vasta pesukoneeseen. Pelkällä kuumalla konepesuohjelmalla helposti se veritahra vain jämähtää kuituihin kiinni. Veri liukenee kylmässä, ei kuumassa.

Vierailija
74/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Microshortsit tmv. alushousujen päälle niin pysyy side paikallaan paremmin. Näin tein itse teininä, kun en halunnut vielä tamponeja käyttää ja tuli noita ohivuotoja. Nykyisin käytän tamponeja, mutta vain asettimellisia ja harvoin yöllä. Kuukuppi ei sopinut mun anatomialleni ollenkaan, en vaan yllä laittamaan sitä oikealle kohdalle.

Olen itsekin käyttänyt tuota tekniikkaa teinistä asti, eikä sen jälkeen kun sen keksin ole tullut yhtään ohivuotoja!

http://i44.tinypic.com/2uykhlf.jpg

Tuon tapaiset tiukat shortsit.