+++MAALISKUISTEN MAHTIMAHOJEN ERÄPÄIVÄT KÄSILLÄ (ti-ke)+++
Kommentit (31)
Ei taas nukuttanu ku muutaman tunnin.
Ei vieläkään mitään tuntemuksii, tai no ahdasta oloo lukuunottamatta ku muksu tunkee itteensä kiinni kylkiluihin ja keuhkoihin minkä kerkee vaik pää on ollu kiinni jo kuukauden, ja piru potkii siellä.
Huomenna taas neuvola, mulle jo viimeks sanottiin että haluunko viel monta aikaa vai kausikortin, meillä ku viihdytään tosi hyvin masussa, no en tiiä, musta tuntuu et mäki oon alkanu nyt viihtyy että se on siellä masussa, kaikki on viel niin helppoo.
No aprillipäivää odotellen.
Sera ja masukki 40+3
Jippijaijee! 10 päivää yli lasketun! Kyllä se on nyt niin naiset, että tää lapsi on tehnyt poikkeuksen ja jäänyt tuonne vatsaan lopullisesti. Yöllä jo ajattelin, että kyllä nuo supistukset tästä vielä voimistuvat ja tänä yönä tulee lähtö, mutta ei. Aika napakoita olivat kyllä ja hiukan otti myös selän puolelle, mutta sitten ne taas loppu. No, mitäs tässä turhia odottaa, eihän nyt olla viralliseseti edes yliajalla, tämähän on vasta 10 päivää yli lasketunajan! ;) Ylipäivät alkaa vasta lauantain jälkeen...
Odottelen kutsua Taysiin. Pitäis tulla tällä viikolla. Huomenna olis neuvola, mutta toivottavasti ei tartte sinne mennä, vaan pääsen suoraan Taysiin. Kotiinhan ne sieltä laittaa, kun ollaan vaavin kanssa niin hyvässä kunnossa (flunssaa lukuunottamatta). Mutta ainakin kuulis hiukan tuosta alapäänsä tilanteesta...
Katsoitteko muuten illalla Prismaa klo 19.05? Aikamoista ihmettä on sikiön kasvu. Synnytys näytettiin siinä myös aika hyvin ja täytyy myöntää, että oma syke nousi, kun katsoin kuinka ahtaasta aukosta lapsi päänsä ja hartiansa työntää... Huh, no, eiköhän siitä selviä...
Flunssa... No, eilinen päivä oli kuitenkin paha, vaikka aamulla luulin et se olis hiukan helpottanut. Tämä aamu tuntui samanlaiselta, mutta ylösnousun jälkeen alkoi taas korvia särkeen, silmät vuotaan jne... Taitaa mennä tämäkin päivä vuoteessa. Blaah. :(
Eiliset suunnitelmat siivouksesta ym ei toteutunut. Makasin peiton alla koko päivän. En edes pukeutunut! Ja jos olo jatkuu samanlaisena, en aio edes yrittää tänäänkään. Eiköhän sitä näillä viikoilla saa jo muutenkin sitä harrastaa?!!! ;)
Jep, kirjoittelen iltapäivällä lisää! Kipeitä supistuksia, usein ja tiheästi, kaikille niitä toivoville!
Maarge 41+3
[color=seagreen]Huomenia kanssasisaret! Kävinpä tuossa neuvolassa ja olin sitten onnistunut alle viikossa keräämään 2kg painoa eli saldo nyt 13kg. Verenpaineessa tuli enkkarit, 147/99... No, otti tuon paineen sisätutkimuksen jälkeen, niin ei ehkä ihan realistinen tulos. Tosiaan tutki sitten paikat ja ärsytti käsin siinä määrin kohdunsuuta, että tunsin kipeän supistuksen! Kalvot mukavasti narisivat (itsekin kuulin) ja vedet vois mennä kuulemma helposti. Tilanne tuolla alhaalla sellainen, että kanavaa 1,5cm jäljellä ja ulkosuu 1,5cm auki. Vähän on nyt sitten verta tiputellut, mutta olo on todellakin toiveikas, josko jotain vaikka alkais tapahtua piakkoin!!!
Enpä ole minäkään sopinut viimeisinä viikkoina mitään menoja oikeastaan ja jos jotain sopinut, niin varauksella, että jos ei olla synnyttämässä... Turhaa toiveajattelua. Nyt sitten vähän jo kypsyttää tämä kotona oleminen, mutta en kyllä oikein missään kaupungillakaan jaksa käydä. Ehkä alan suunnitella niitä kutsukortteja nimiäisiin. Tänään aion myös levätä, kun jäi yöunet vähän lyhkäisiksi.
Olipa hauskaa eilen, kun katsoin sen sikiö-dokkarin ja menin sen jälkeen suihkuun, niin olipahan vähän maitoa herunut rinnoista :) Kyllä tuntuu siis olevan jotain vaikutusta vauvan ihailemisella hormooneihin!
AURINKOPULLOLLA ja HEMAMALLA alkaa olla jo siinä määrin viikkoja, että eiköhän ole teidän vuoro päästä jo ponnistamaan! Toivotaan kovasti!
Supistusrikasta päivää kaikille, ilmoittautukaahan kaikki yhtenä kappaleena olevat!
~cadavera&muru~ rv40+2
[color=seagreen]Tietysti myös MAARGEN vuoro päästä synnärille tositoimiin!!! Ja ihan kaikkien eräpäivän ohittaneiden, kun eihän tässä kukaan ole oikeasti yliaikainen... Just joo.
Onpä jännä, luulin että viestini katosi eilen jonnekin bittiavaruuteen, lähetyksen jälkeen, mutta siellähn se olikin paikoillaan hännän huippuna. Olevinaan tarkistin vielä sen virheilmoituksen jälkeen, eikä se ollut löytänyt tietään perille viestiketjuun. Eipä näköjään ole luottaminen.
Kiitos vaan toivotuksista, että johan tässä vois synnärille lähteä. Ihan samat toivotukkset kaikille muille, mun puolesta ei hätäisimpien tarttis ootella ees eräpäivään saakka! Jotenkin tässä alkaa niin tottua tähän olotilaan, vauvakin tuntuu painavan jopa ehkä vähemmän tuonne alas kuin ennen... Supistuksia en ole vieläkään ihan varmaksi huomannut. Voiskohan supistusta olla sellainen, että maha muuttuu ihan pieneksi ja kovaksi palloksi? Toisaalta se voi kyllä olla myös vauvan venytystä sikiöasennossa...
Jaahas, jospa sitä aloittaisi taas päivän siivouksen ja lähtis sitten käymään vaikka jossain asioilla tai kävelyllä. Tänään(kään) ei ole mitään erityistä ohjelmaa, huomenna olis sitten jo aaamusta neuvola. Palailen varmaan pinoonkin vielä tänään illemmalla tsekkaan kuulumiset ja supistelutilanteenne;-). Siihen saakka moi ja yllätyslähtöjä niitä toivoville!
aurinkopullo 41+2 (1 vko käynnistykseen?!!)
Tai en minä tiedä onko mulla edes kiire synnyttää? Olotila vaihtelee riippuen miten olen saanut nukuttua ym.
Tänä aamuna tuntui herätessä että maha oli hävinnyt ihan kokonaan. Tuli jo paniikki että en kai mä ole jo synnyttänyt ilman et oon tajunnut edes! Joo ihan turha " pelko" ;) Siinähän se maha pullotti ihan kuin ennenkin, olin vain saanut nukuttua hyvässä asennossa :)
Supistelee mutta ei mitään säännöllisyyttä ja tulevat yleensä vain liikkeellä ollessa. Jännä miten illalla tulee aina olo et ensi yönä saattaa tulla lähtö tai et tulee....sit sitä aamulla herää ja tajuaa et ei vieläkään :(
Jauhan näköjään samaa asiaa...Mistään muusta en taida osata enää puhua *huokaus*
Kovasti voimia ja kaikki mahdollinen supistelu ja vesienmenot teille joilla raskaus on jo todella pitkästi yli la!!!! Perästä tullaan :) Koska ei tämä synny vielä tällä viikolla ;)
Jarniina ja " Lotta" rv 40+2 (menkoista 41+2, esikko syntyi 41+4)
Täällä sitä kärvistellään. Supistukset on muuttunu aika napakoiksi, etenkin makuuasennossa saa puhallella ihan tosissaan, näin jalkeilla kestää paremmin. Ei vaan tuu tarpeeksi tiheään, eli sellaista hiljaisella liekillä kypsyttelyä on tää meitsin olo. Kymmenisen minuuttia on tällä hetkellä toi väli.
Eilen tein vielä aika pitkän kiekan koiran kanssa ja tänäänkin käytin sen aamulla, mutta nyt taitaa riittää. Täällä on osittain pyörätiet sulat ja osittain aivan peilijäässä ja nyt rupesi sitten pyryttämään luntakin=(
Miulla kanssa teki vähän pahaa sen eilisen dokkarin kattominen sen synnytyksen osalta. Miestä kielsin katsomasta ollenkaan, ei ole tarkoitus siellä synnärilläkään, että hirveästi tsiikailis siihen suuntaan. Vähän on jopa ruvennu mietityttämään onko järkevää ottaa koko mies mukaan. Ollaan kyllä sovittu, että saa miun puolesta poistua, jos tuntuu liian pahalta, koska en siinä tilanteessa halua todellakaan ajatella mitä se toinen ajattelee. Kuulostaa ehkä vähän hölmöltä, mutta ihmiset on erilaisia. En tiedä, vähän on ruvennu koko synnytys jännittämään, mutta ehkä se on vain hyväksi...
-jossara ja pieni potkunyrkkeilijä rv41+0-
Täällä sitä edelleen ollaan kokonaisena. Flunssa alkaa olla ohi ja olossa ei ole valittamista. Maha on painunut niin alas, että se tuntuu ihan pieneltä eikä enää vaikeuta istumista ja hengittämistä juurikaan. Olotilaan alkaa tosiaankin jo tottua niinkuin joku muukin kertoi. Minustakin ajatus vauvasta ja synnytyksestä tuntuu nyt paljon kaukaisemmalta kuin pari viikkoa sitten.
Eilen illalla supisteli ihan mukavasti, vaikkakaan ei kovin kipeästi. Selässäkin tuntui jotain vihlovaa jomotusta, mutta kun menin nukkumaan niin tuntemukset loppuivat taas. Huomenna on sitten yliaikakontrolli Tammisaaressa, niin saa jotain tietoa tilanteen edistymisestä. Voi kun alkaisi jo jotain tapahtua! Tuntuu, että tässä on odotettu jo ihan tarpeeksi. Mies ja sukulaisetkin alkaa olla aika kärsimättömiä, kun neuvolassa toitotettiin pitkään, että ennen laskettua syntyy. Niinpä...
Liisa-Elli rv 41+1
Tiistaita pinoon!
Olen saanut unirytmini sekaisin tuon kellon kääntämisen myötä, ja se kyllä syö naista sisältä kuin rotta... Taas olin aivan virkeänä hereillä jo 6.30, nousin syömään 8.00 ja menin sitten lopen uupuneena nukkumaan 9.00... Ja heräsin äsken niska kipeänä ja hieman äreänä...
Hermokin alkaa pettää koko lailla lopullisesti. Eilen Toukka tosiaan jumppasi koko päivän niin, että suorastaan tunsin kuinka vatsanahka repeili. Komeita viiruja onkin sitten ilmaantunut, ja sekös harmittaa. Illalla olin jo niin väsynyt kaikkeen siihen venymiseen että meinasin saada itkuraivarin - eihän tämä lopu ikinä! Ja mies vaan säestää tietokoneen ääreltä että " tämä on esikoinen, ne menee aina yliajalle" ... Sitten se vielä kehtasi sanoa ettei aprillipäivänä saa synnyttää. Prkl, jos tässä vielä LA ohitetaan niin se saa syntyä IHAN KOSKA VAAN!!!
Siis tuskaa ja valitusta... On tää kyllä ihan uskomatonta ettei aikuinen ihminen osaa vaan kiltisti odottaa. Kaikki lähteet sanoo että LA on se +/- 14 päivää, siis suuntaa-antava, ja silti sitä idioottimaisesti uskoo vauvan saapuvan vähintään viikkoa ennen... Tulen oikeasti hulluksi jos joudun odottelemaan vielä sen kaksi viikkoa... Seuraavaksi pitää lähteä kavereille siivoamaan kun oma kämppä on jo nuoltu lattiasta kattoon... ;)
Vaan eipä tämä tästä valittamalla parane. Korjaan luuni ja vien itseni ulkoilemaan. Supistuksia ja parempaa mielialaa meille kaikille!
Suhni & Toukka (39+4)
Otin sitten vähän uutta vauhtia päivään ja kävin nukkumassa vähän lisää... Enkä päässyt kaupungillekaan, kun mies päätti tavoistaan poiketen lähteä autolla kouluun. Kai se ajatteli, että pääsee sitten nopeammin tänne jos vaikka päätän tässä keskellä päivää ryhtyä synnytyspuuhiin :) En kuitenkaan raaskinut sanoa sille että mee pyörällä, pääsenhän mä illallakin sinne kaupungille jos vielä siltä tuntuu.
Maarge, olen samaa mieltä siitä, että tuossa vaiheessa on ihan turha pukea päälle ;) Mä oon jo nyt puoliksi sillä linjalla, kun yöpän kanssa täällä haahuilen joka päivä puolille päivin ja senkin jälkeen lähinnä käyn miehen vaatekaapilla hakemassa paidan ja omat jotkut lököverkkarit jalkaa. Jossaran supistuksethan rupeaa kuulostamaan hiljalleen lupaavilta, toivottavasti tihenee niin pääsette hakemaan nyyttiä kotiin! Oon huomannut myös sen, että mitä lähemmäs synnytys tulee, sitä vähemmän ajatus innostaa... Vielä viikko sitten olin ihan valmis lähtemään laitokselle, nyt voisin jo jättää väliin. Vaan niinpä kai se taitaa olla kaikkien elämän jännittävien asioiden kanssa, ja kun tuo on vielä uutta, eikä osaa ennakoida kipua eikä omaa käyttäytymistä, niin väkisinkin se varmaan jossain vaiheessa rupeaa mietityttämään. Eilisen dokumentin synnytys oli kyllä kaikessa realistisuudessaan sittenkin aika kaunis, multa ainakin kyyneleet valui ihan valtoimenaan. Jossara, tuskin se mies siellä jalkopäässä tosiaan touhuaa synnytyksen aikana, ja onhan se ihan hyvä antaa lupa, että paikalta voi poistuakin. Toivottavasti kokemus on kuitenkin hyvä teille molemmille!
Nyt pois koneelta...
-Aranja-
[color=seagreen]Joten roikunpa sitten täällä. JOSSARAN supistukset kuulostaa lupaavilta bd. Toivottavasti me muutkin saadaan niitä :)
Mua ei kukaan vaivaa edes " joko" kyselyillä, joiden pelkäsin saattavan itseni raivon partaalle. Nyt alan jo toivoa, että joku soittais, niin sais edes jotain juttuseuraa... Aika hämmentävää tosiaan, että nyt kun laskettuaika on mennyt, tuntuu synnytys yhä epätodennäköisemmältä vaihtoehdolta, vaikka asian pitäs olla päin vastoin. Joku totesikin osuvasti, että vauvan tavaratkin jo peittyy pölyyn... Huoh. Eipä tässä vaiheessa elämässä paljon muuta sisältöä tunnu olevan kuin omien olojen kyttääminen. Vähän samat fiilikset pinnassa, kuin raskautta yrittäessä.
Onneksi mulle ei neuvolassa ole lupailtu/manattu, että vauva syntyy ihan varmasti ennen la:ta. Tässä vaiheessa alkais varmaan kypsyttää toden teolla ja tuntea itsensä huijatuksi. No jooh, taidanpa lähteä jotain syömään vaihteeksi...
~cadavera&muru~ 40+2
Jippii, sf mitta oli laskenut 38,5:sta 37:ään joten jotain edistystä ulos tuloa varten on tapahtunut kun nuo supistuksetkin loppui : (
muuten kaikki oli ihan hyvin,painoa oli tullut melkein 2kg mut kun tuota turvotusta tullut jalkoihin.
Nukkuminen on nykyään ylellisyyttä,käyn yön aikana 2 tunnin välein vessassa ja sit vielä etsin hyvää asentoa niin unet on vähän heikolla,yritän aina aamulla nukkua sohvalla vaihtelevalla menestyksellä. Tänään sain nukuttua 2 tuntia mut on kyllä niin tööt-olo sen jälkeen että ja pitäis vielä viimeisiä tavaroita pakata " huokaus" ei millään jaksaisi. Mietiskelin yks päivä et miten sitä jaksaa synnyttää näin väsyneenä...
Taas sain kateellisena kuunnella että jotkut ne pääsee synnyttämään kun miehen työkaverin vaimo oli saanut vauvan ja niillä oli sama laskettuaika,epäreilua...Kaikki yrittää piristää mua ett kyllä se sieltä tulee mut ei se mua nyt lohduta kun edessä voi olla vielä pahimmassa tapauksessa 2 viikkoa jäljellä : ( " valitusta ja kitinää" Mies kohta varmaan hermostuu muhun kun valitan vaan...
Meillä on ristiäisiä valmisteltu sen verran että päivä on päätetty,pappi varattu,vieraslista tehty,kummit kysytty ja tarjoiluja mietitty.Kutsukortit pitäis vielä tehdä.
Lähden tästä sohvalle löhöämään...
Lautasalo rv 39+5 ja Emppu
Eli siis äitipolilla kävin aamulla. Lääkäri on nyt tosissaan sitä mieltä, että raskaus on viikon nuorempi niitten tammikuisten mittausten perusteella. Eli tänään olis sit rv 41 ja kuukautisten mukaan rv 42. Toisaalta tosi tylsää itselle tässä vaiheessa kun yks lääkäri onkin tuota mieltä. on ihan turhaan odotellut vauvaa jo aikaisemmin. Eli olisko se LA sit ollu 21.3 todellisuudessa?! No ihan sama nyt enää, mutta nyt kuitenkin edetään sen mukaan, että ollaan viikon yli LA ja ei niin kiire käynnistyksen kanssa. Ja vaikka olenkin tähän odottamiseen totaalisen kyllästynyt, niin mieluummin odottelen vielä josko innostuis itsestään käynnistymään ettei tarviis käynnistää. Mutta nyt sovittiin lääkärin kanssa, että perjantaina taas klo 8 menen äitipolille. Jos tilanne näyttää siltä, että esim. lapsivettä vähän, niin käynnistetään. Muuten jos kaikki kunnossa, niin käyn la+su sydänkäyrällä ja maanantaina käynnistykseen. Alakerrassa ei ollut tapahtunut mitään edistystä, kanavaa edelleen 3-4cm jäljellä, ei pehmentymistä ja kohdunsuu 2 sormelle auki. Jos oliskin kypsempi tilanne, niin lääkäri sanoi et olis voinut puhkaista kalvot vaikka heti. Joten taitaa meillekin tulla huhtivauva ellei nyt sit ala jotain pian tapahtuu. Enpä olis ikimaailmassa osannut ajatella niin... Teki kyllä taas kovan sisätutkimuksen ärsyttääkseen paikkoja.
Sit menin vielä lopuksi ja kompastuin omiin kenkiini! Toisen kengän nauhat tarttui toiseen kenkään kiinni ja lensin lattialle. Onneksi kyljelleni ja selälleni, eniten tuntuikin yläselässä. Yks hoitaja säikähti tosissaan, itse en edes oikein ehtinyt säikähtää. Mutta ei onneksi alkanu supistelee ja vauvakin liikkuu. Joten ei hätää. Tosin tuumasin, että jospa se synnytys lähtis tästä käyntiin...
Huvittaa, kun olen sanonut jo monesti viikko sitten, että kyllä se vauva viikon sisään tulee vaikka väkisin... Nyt voinkin sitten taas sanoa, että no, ainakin viikon päästä meillä on vauva ja tällä kertaa se vasta pitää paikkansa oikeesti. Lääkäri ei mitannut nyt ultralla kokoa vaan kokeili vaan mahan päältä ja sanoi vauvan lähenevän 4kg. Aika hurjaa, kun esikoinen oli vaan hieman päälle 3kg ja nyt jos on kilon enempi tämä toinen... Onneksi on kuitenkin jo toinen synnytys, niin ei ehkä ole niin kauheeta...
Tässä sitä nyt sitten vielä vaan odotellaan...
huoh...nyt kun virallinen l-a on ylitetty päivällä, niin pakkohan se on ilmoittautua mukaan ihmettelemään olotiloja. Ympärillä olevat rakkaat eivät enää jaksa tätä iänikuista valitusta, mutta jospa täältä saisi vertaistukea?!
Raskautta on siis kestänyt nyt 40+1 ja ei kerta kaikkiaan mitään oiretta lähestyvästä synnytyksestä. Supistellut on muutaman kerran nyt loppuraskaudessa, mutta oikein kivuliaat supistukset on kyllä jääneet kokematta. Esikoista odottaessani PÄÄSIN käynnistykseen jo 2 viikkoa ennen laskettua ja nyt vasta tajuan, kuinka onnekas lopulta olin! Nyt pelottaa jo, että miten mahtaa synnytys sujua, kun en kovin leveälanteinen ole ja mahan koko alkaa näyttää hurjalta. Oletteko muut päässeet synnytystapa-arvioon? Täällä päin sellaisia ei kuulemma tehdä, kun voivat sitten nopeasti vaihtaa sektioon, jos tekee tiukkaa. Ei kuulkaa lohduta: mun puolesta voisi käynnistää riittävän ajoissa, jotta ihan totta mahtuisi tulemaan. Oksitosiinit suoraan suoneen vaan....
Vielä kun keksisi jotakin tekemistä kotosalla. Viimeisimpänä vaihdoin kukkiin mullat ja nyt askartelen pääsiäiskoristeita. Siivoamista en enää kestä ja sitä paitsi alkaa mennä jo liiallisuuksiin. Normaalioloissa jos tällä draivilla siivoaisin, niin pääsisin varmaan psykologin juttusille... no, sitä tuntuu olevan liikkellä:)
Miten paljon muuten jaksat uskoa siihen, että synnytys alkaa noin vain ilman ennakkomerkkejä? Mä uskoin vielä pari viikkoa sitten, mutta nyt alkaa usko loppua.
Supistuksia KAIKILLE maaliskuisille!! On tässä vielä muutama päivä jäljellä...
Huplakupla 40 +1
Heipat täältä kahvikupin ja omppuviinerin ääreltä! Mulla on jonkinlainen kynnys kirjautua tänne sivuille sisään, joten aika harvoin tulee kirjoiteltua, vähän useammin taustalla luettua kylläkin.
Tänään siis la eikä ihan tunnu siltä että kovin pian tarvitsisi lähteä laitokselle. No, vähän on menkkajomottanut enkä ole enää pariin päivään oikein uskaltanut (!) lähteä kotosalta raksalle tai edes tänään kävellen neuvolaan. Turhaa toiveikkuutta?
Neuvolassa kaikki oli oikein jees, verenpaineet matalat ja sf-mitta oli tipahtanut sentillä 34:ään. Painokin oli vähän laskenut. Uusi aika vain varattiin, ja kätilö rohkaisevasti arveli, jos kohta ei kuitenkaan luvannut ;), että jospa se vielä tämän viikon aikana...
Eilinen dokkari oli kyllä ihan mukava katsoa. Mies varmaan arveli, että pyörtyä kupsahdan siinä synnytyskohdassa, kun tuumaili ettet tuota itse näe, ei tarvitse katsoa. Mutta eipä se niin kamalalta näyttänyt. Kävi vähän mielessä, että onkohan heillä ollut dokumenttia tehdessä useampia raskauksia seurattavana, jos tuossa olisikin mennyt jokin pieleen tai tullut repeämiä tms., tuo oli kuitenkin melko " siistiä" .
Näköjään muitakin kompastelijoita on - mulle kävi myös tässä talvemmalla niin, että sidoin vaelluskenkien nauhat vähän alemmas, jotta saisin ne helpommin jalkaan. Ja kuinkas sitten kävikään: nauha tarttui toisen kengän hakaseen ja hypin aikani eteenpäin tasajalkaa ja tasapainoa turhaan hakien, kunnes mätkähdin maahan mahalleni. Onneksi kuitenkin oli kivasti lunta alla eikä käynyt mitenkään. Koitetaanpas me loputkin pinnistellä haavereitta synnärille saakka!
t. Potkis eräpäivänään
Eli koko päivän jatkuneista supisteluista huolimatta notkun edelleen täällä. Avo meni just hakee kaupasta kermaa, niin saadaan köyhiä ritareita=) edes jotain kivaa....
Toisaalta tuntuu nurinkuriselta toivoa, että tätä kipua tulis useammin ja vielä kovempana, mutta toisaalta se tietäisi lopulta sen loppumista kokonaan.
-jossara rv41+0-
Hei oikeesti, mulla ei oomitään tekemistä! Tää on ihan p*********ä!
Sain kutsun Taysiin perjantaille. Kotiin ne sieltä kuitenkin laittaa. No, täytyy toivoa, että syntyis ennen sitä. Ja ennen huomista neuvolaa. Mä en kyllä enää jaksa tätä olemista! Ei se kyllä sieltä oo tulossa supisteluista huolimatta. Vatsa ei oo vielä edes laskeutunu, repikää siitä!
Yks äärettömän ihana asia on, että FLUNSSA on viimeinkin alkanut hellittää tän päivän aikana! Jes! :) Senkin puolesta vois lähteä synnyttään, ja mielellään HETI!
Vali, vali..... Lopetan nyt tän valituksen. Tsemppiä muille!
Maarge 41+3
Eli ei oo ollu sitten mitään oireita, suppareita ei ollenkaan, tänään tosiaan heräsin aamulla muutaman tunnin unien jälkeen 7 ja 11 jälkeen otin sitte muutaman tunnin päikkärit ja ku menin vessaan nii pikkohousin suojas oli jotain, näytti lähinnä kundien jarruraidalta, ja pyyhkies paperiin jäi kans jotain. ei vaikuttanu limatulpalta eikä oikeestaan lapsivedeltä mut tunnin verran sitä seurailin ja tihku vaan jotain, sit alkoki supistelut ja ne on jatkunu 5-10 minuutin välein jo toista tuntii, nyt tosin helpotti, 2 kertaa oon myös oksentanu supistuksen huipulla, olo muuten loistava, vaikka tuntuu että paita kiristää, tosin ei oo paitaa. Nyt vaan ihme olo että pitää viedä roskat ja kastella kukat ja vaikka mitä... että saa nähdä oliko tää vaan pientä kiusaa ennen Aprillipäivää vai josko sitä yöllä pääsee häiriköimään ihmisii nyytinhakureissulla.
Sera ja masukki 40+3
Täälä vaan odotellaan kaverin tuloa..aika pitkästyttävää.Vielä kun lääkäri sanoi että tulee ennen aikojaa,perkule :P
Tänään kävin möksällä joten aika kului ihan kivasti ja huomena meinasin äidin kanssa mennä käymään marimekon tehtaanmyymälässä,muuten päivät tuntuvat todella pitkiltä.
Mies tosin jo kiukkusi että miksi sinne lähden..eikö pitäisi olla kotona yms :P
Nii ja meillä mies katsoi eilisen dokkarin mun kanssa,kun päästiin synnytykseen asti se sanoi meidän koiralle että pitää varmaan ottaa sut yöksi kainaloon kun nään kumminkin painajaisia :D illalla sitte tietty kiusasin toista kun näki mielessään kuvia telkun synnytys pätkästä..
voi toista,se jännittää synnytystä enkä minä.
Omaan (.) ei kuulu mitään ihmeempää..harjotus suppareita on ollut pitkin päivää ja välillä masukka ollut tosi kipeä samalla mutta ei muuta.
Tosiaan pe taas neuvola,toivottavasti ei ole!
Tuleekohan meidän kaverista iso vitsi,eli syntyy 1.4 :P
Mutta jos vaikka uni tulisi kohta..
Jaksamisia masukeille!!!
Neiti1 rv 40+1
Eli huomenta... Tänään ei vaan riittänyt unta, kävin kuuden jälkeen vessassa ja sitten tulikin nälkä, eikä näkkärin ja mustikkakeitonkaan voimin enää uni jatkunut. Höh. Saattaa kyllä jotenkin liittyä siihen, että en ole moneen päivään tehnyt mitään järkevää, oleillut vaan täällä kotosalla ja ihmetellyt. Aurinkopullo taisi tätä samaa eilen pohtia, en mä ainakaan ole mitään kyennyt sopimaan, kun olen vaan odotellut että pakkohan tässä on kohta jotain tapahtua. Tänään tämä mamma taitaa kyllä raahata itsensä kaupungille, saa jotain vaihtelua maisemaan! Voisin vaikka myös ruveta noita ristiäiskutsuja värkkäämään.
Eilen oli jo vähän napakammin tuntuviakin suppareita illan mittaan, mutta niinpä ne taas yöksi loppuivat. Vähintään kerran päivässä joku soittaa, että " joko" , mikä on on sinänsä hassua, että tuskin mä sieltä synnäriltä kuitenkaan vastaisin, jos tositoimissa oltaisiin ;) Välillä ollaan jo jätetty ihan tahallaankin vastaamatta, että eivät sitten heti soittele synnärille jos meistä ei kuulu...
Vaan nyt tuonne Cadaveran mainostamille ihanitse-sivuille, pitäähän nämä kutsut toki ensin suunnitella huolella ennen kuin lähtee kaupungille :) Päivän ohjelmassa myös eilinen Pulla uunissa -dokumentti, joka on nauhalla, toivottavasti on katsomisen arvoinen. Tästähän tämä päivä lähtee!
-Aranja, rv 39+6-