Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitut*aa! Muutettiin omakotitaloon, kun vaimo halusi oman pikku puutarhan pihaan. Arvatkaa, miten kävi?

Vierailija
27.05.2017 |

No siellähän se piha ja kasvit hoitamattomana metsittyy ja rehottaa, kun se "romanttinen" puutarhanhoitotyö ei vaimoa niin kiinnostakaan, vaan Facebook kiinnostaa enemmän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsit vaimosi, älä valita.

Vierailija
2/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaunis piha miellyttää monia, mutta siinä on yllättävän paljon työtä, jos pihan aikoo todella pitää hyvän näköisenä. Tosin silläkin on paljon väliä, mitä kasveja laittaa. Kaikki eivät vaadi niin paljon hoitoa ja jos käyttää monivuotisia kasveja, niin säästyy aikaa istutustöissä. Nurmikkoa pitää leikata ja edes silloin tällöin rikkaruohoja poistella.

Haiskahtaa kyllä vähän trollilta, kun totesit, että vain Facebook kiinnostaa. Kai se sun vaimo muutakin elämässä tekee, vaikkei pihatyöt sitten inspaakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta metsäpuutarha

Vierailija
4/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan sun pitänyt tietää jo edeltäkäsin että näin tulee tapahtumaan. Ilmeisesti et tunne omaa vaimoasi?

Vierailija
5/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa vähän tarkemmin mitä siinä nyt tapahtuu? Jos vaimo on tehnyt kukkapenkit ja nurmikot kylvänyt, niin mitä muuta siinä pitää tehdä kuin leikata nurmikko n. kerran viikossa kasvukaudella ja nyppiä enimmät rikkaruohot kukkapenkeistä n. kerran kuussa?

Nämäkö nyt sitten on jäänyt tekemättä viimekesänä kokonaan? Ja nurmikko on pitkä kuollut heinä ja kukkapenkeistä nousee enemmän rikkaruohoja kuin perennoja?

Ja vaimo ei piittaa alkaa leikata nurmikkoa ja haravoimaan kuollutta heinää pois ja kitkemään rikkaruohoja?

Ja sua ne häiritsee mutta et viitsi edes pienestä pihasta itse sitä hommaa tehdä?

Vierailija
6/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaunis piha miellyttää monia, mutta siinä on yllättävän paljon työtä, jos pihan aikoo todella pitää hyvän näköisenä. Tosin silläkin on paljon väliä, mitä kasveja laittaa. Kaikki eivät vaadi niin paljon hoitoa ja jos käyttää monivuotisia kasveja, niin säästyy aikaa istutustöissä. Nurmikkoa pitää leikata ja edes silloin tällöin rikkaruohoja poistella.

Haiskahtaa kyllä vähän trollilta, kun totesit, että vain Facebook kiinnostaa. Kai se sun vaimo muutakin elämässä tekee, vaikkei pihatyöt sitten inspaakaan?

Juu, myös Twätter ja Insta kiinnostavat.

Vierailija
7/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookiin voi laittaa kivoja päivityksiä puutarhanhoidosta.

Vierailija
8/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä olet itse AV:lla, eh?

Vierailija
9/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ettekö te keskustellut siitä, onko hänellä vaikka ikinä ollut puutarhaa, tai vanhemmilla, ja onko hän sielläkään tehnyt mitään?

Sikäli symppaan, mun exä oli maalta ja kun ostettiin yhteiseksi kodiksi taloa, hänelle ei kelvannut talo omakotialueelta, vaan halusi sen maalta. Luulin tietysti että tietää mistä puhuu. Varsinkin kun olen urasuuntautunut enkä yhtään marttatyyppiä.. Puutarha jäikin sitten yllättäen minun niskoille kokonaan. Kerran sitä ihmettelin anopille, ja hän naureskeli ettei poikansa ollut kotona ikinä osallistunut puutarhatöihin. Anoppi oli kotona ja hoitu tonttia pitkin päivää, se oli hänen raskas harrastus.

En siis tuntenut miestä vielä tarpeeksi, kun oli kolme vuotta asuttu kerrostalossa vuokralla ennen kuin ostettiin se talo.

Viisi vuotta kirosin sitä, ja sitten ilmoitin että joko lähtee talo tai lähden minä. Myytiin se ja muutettiin takas kerrostaloon, erittäin hyvä päätös. Mies sai taas harrastaa kaikkea muuta kuin remonttia ja pihatöitä, kun hän ei yhtään ollutkaan sen tyylinen, ja tajusi vasta kun pakotin.

Että kukas vaimosi kotona pihatyöt teki? Appiukko?

Vierailija
10/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos itse sitä puutarhaa hoidat? On yhdelle ihmiselle aikamoinen urakka vaikkei olisi lapsiakaan, saati jos on pieniä.

Vierailija
11/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hoitaa, jota häiritsee. Vai mites se yleisin miesten perustelu menikään... ;)

Vierailija
12/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen nainen.

Vierailija
13/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hoitaa, jota häiritsee. Vai mites se yleisin miesten perustelu menikään... ;)

Tää oli niin hyvä XD jos sen käsitys puutarhanhoidosta on erilainen kun sun... Onko nyt vaan toisella oikeus määritellä miten tarkkaan se puutarha pitää hoitaa... Jos ei ole vaarallinen niin mitä välii ;)

Vierailija
14/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua, mikä hirveä urakka pienessä pihassa on. Jos sinne laittaa kestäviä perennoja, ne kasvavat itsekseen. Hehtaarien nurmikentät ja hyötykasviviljelykset ovat sitten eri asia.

Vierailija
15/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen ämmä, eikö sinussa ole se verta miestä et ämmä kitkee tai itkee ja kitkee.

Täh siis mulleko sä meinaat tuota viestiä? Mä olen kyllä nainen ja tykkään pihatöistä. Ei tarvitse miehen itkettää mua, jotta kitkisin pihaa. Miestä taitaa vähät välittää mun pihan laitosta.

Vierailija
16/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfaltoi se piha :)

Vierailija
17/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mikään tosiaan varoittanut etukäteen? Eikö face jne kiinnostanut aiemmin? Ok-taloa ei kannata hankkia, jos molemmat eivät ole siihen sitoutuneita. Se vaatii tiettyä toimeliaisuutta, jota meillä ei kummallakaan ole, mutta tiedetään se itsekin :D

Vierailija
18/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tajua, mikä hirveä urakka pienessä pihassa on. Jos sinne laittaa kestäviä perennoja, ne kasvavat itsekseen. Hehtaarien nurmikentät ja hyötykasviviljelykset ovat sitten eri asia.

Et oo tainnut puutarhaa hoitaa.

Jos kukkapenkissä on vasta pikkuiset perennat ja muuten multaa, siellä saa olla joka viikko polvillaan kitkemässä. Vaikka havuistutusten juurella on muovi, kun ne on pieniä muovin päälle pukkaa jatkuvasti heinää. Myöhemmin Heinä puskee kukkapenkkeihin ja perennat leviää sekaisin. Hiekkakäytävällä heinää, voikukkaa ja sammalta.

Puutarhanhoidossa ei oikeasti ole mitään muuta kuin asfaltti jota ei tarvitse kitkeä. Jopa laatan saumat heinittyy ja sammaloituu.

Vierailija
19/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi itse halunnut muuttaa omakotitaloon? Vaimo raahasi sinut sinne väkisin? Heräsit yhtäkkiä omakotitalosta, etkä tiedä, miten olet sinne joutunut?

Miten se häiritsee sinua henkilökohtaisesti, ettei vaimo ole joka valvelillaoloaikaansa puutarhaa hoitamassa? Onko puutarha niin ylikasvanut, ettei sinne voi mennä tai se on muuttunut vaaralliseksi perheenjäsenille? Millaista työttä siellä olisi joka päivä tehtäväksi?

Olen luulut, että ne kasvit istutetaan kerran ja sen jälkeen hoitao tarvitaan silloin tällöin, muttei joka päivä ja kellon ympäri. Olet myös itse parhaillaan netissä. Miksi et itse hoida puutarhaa, jos se sinua häiritsee niin kovasti? Ehkäpä vaimosi nauttii nimenomaan puutarhan katselusta, se olisi minulle se pääjuttu. Miksi et anna vaimon nauttia puutarhasta hänen omalla tavallaan?

Vierailija
20/27 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, vaimosta pääsee helposti eroon. Moni muu ongelma ratkeaa samalla.

Kuulostaa tutulta, suosittelen vahvasti vaimon kierrätykseen laittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä