Riittääkö 950€ kuukaudeksi?
Olen ollut aina perheen päätuloinen. Nyt jäin työttömäksi. Tarkoitus olisi löytää äkkiä töitä, olen akateemisesti koulutettu. Nyt meille jää laskujen ja vuokran jälkeen 950 € käteen kesäkuulle. Saakohan tällä ainakin pakollisen ruuan ja hygieniatarvikkeet, vai pitäisikö sosiaalitoimistosta pyytää apua, mm. maksusitoumiksina ruokaan? Minulla ei ennen ole ollut tälläisestä kokemusta, mutta nyt tulot tippui roimasti ja raha ei tunnu riittävän. Meitä on 2 aikuista ja 1 lapsi taloudessa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää itsellä käteen 1200e. Ja miehellä enemmän, mies maksaa asumiskustannukset, minä kaikki pikkulaskut. Molemmat käydään ruokakaupassa kumpi nyt käykin. Ei aina meinaa riittää koska tuhlaan tosi paljon. Riittäisi hyvinkin jos en tuhlais.
Mihin sinä tuhlaat, minkä sinä lasket tuhlaamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teidän vuokra on?
Vastike siis.. Olenhan akateinen. 1100€.
Akateisella aika kova vastike...
Vastike sisältää varmaan suuren rahoitusvastikkeen, tai sitten muka-akateeminen vaan sotkee.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aina perheen päätuloinen. Nyt jäin työttömäksi. Tarkoitus olisi löytää äkkiä töitä, olen akateemisesti koulutettu. Nyt meille jää laskujen ja vuokran jälkeen 950 € käteen kesäkuulle. Saakohan tällä ainakin pakollisen ruuan ja hygieniatarvikkeet, vai pitäisikö sosiaalitoimistosta pyytää apua, mm. maksusitoumiksina ruokaan? Minulla ei ennen ole ollut tälläisestä kokemusta, mutta nyt tulot tippui roimasti ja raha ei tunnu riittävän. Meitä on 2 aikuista ja 1 lapsi taloudessa.
Oisit opetellut budjetoimaan!!!!
Excel auki ja hypermarkettien tarjoukset eteen. Katsot mitä mikäkin juttu maksaa, arvioit karkeasti menekin ja laitat summat exceliin. Hygieniatarvikkeisiin ei monta kymppia kuussa mene ellei koe että on ihan pakko saada just se Sisleyn 550euron ryppyvoide.
Taas joutuu neuvomaan akateemisesti koulutettuja uusavuttomia.
jos 950e ei ei riitä 2 aikuiselle ja 1 lapselle kuukaudeksi niin kulutustottumuksissa on paljon parantamiseen varaa.
Meitä on 2 keskituloista korkeakoulutettua aikuista, rahaa menee kauppaan 250-400 e kuussa, teemme kaiken ruoan pääasiallisesti kotona, emme käytä eineksiä emmekä mitään trendijuttuja kuten proteiinirahkoja. Ruoka sisältää paljon kasviksia ja käyttämämme liha on vaaleaa, emme osta mitään valmiiksi marinoitua.
Asumiskulujen jälkeen jää käteen 1900€ eikä riitä mihinkään. Olen ainut työssä käyvä tässä perheessä 2 aikuista ja 2 lasta
M27
Vierailija kirjoitti:
Todella suurelle osalle suomalaisia jää tuo jokainen kuukausi vuokran jälkeen. Tuosta määrästä maksetaan vielä laskut. Minä mukaan lukien. Töissä käyvä korkeasti koulutettu. Etteköhän te pärjää kuukauden kun löydät niitä töitä heti tuosta vaan.
AP, jos olet juuri jäänyt työttömäksi, elätte todennäköisesti kaksi ekaa viikkoa melkeinpä sillä ruoalla mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy. Köyhyys alkaa siitä, kun ne tonnikalat ja spagetit on jo syöty, shampoopullot vetelee viimeisiään, vessapaperiksi harkitsee ilmaisjakelulehden käyttöä, lapsen kaikki vaatteet rupeavat jäämään pieneksi eikö mitään ole ollut varaa ostaa varastoon kirppareilta/alennusmyynneistä. Nyt aluksi kun jättää turhat hankinnat pois (esim vaihtaa limpat ja mehut kraanaveteen jne) niin tuostahan jää vielä säästöönkin!
Akateisella aika kova vastike...