Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö 950€ kuukaudeksi?

Vierailija
27.05.2017 |

Olen ollut aina perheen päätuloinen. Nyt jäin työttömäksi. Tarkoitus olisi löytää äkkiä töitä, olen akateemisesti koulutettu. Nyt meille jää laskujen ja vuokran jälkeen 950 € käteen kesäkuulle. Saakohan tällä ainakin pakollisen ruuan ja hygieniatarvikkeet, vai pitäisikö sosiaalitoimistosta pyytää apua, mm. maksusitoumiksina ruokaan? Minulla ei ennen ole ollut tälläisestä kokemusta, mutta nyt tulot tippui roimasti ja raha ei tunnu riittävän. Meitä on 2 aikuista ja 1 lapsi taloudessa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks oikeesti oo muuta tekemistä? Siivoo vaikka.

Vierailija
2/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitettävä on, sillä tulonne ylittävät reilusti toimeentulotuen normin. Päiväbudjettinne näyttäisi olevan n. 30€/päivä, joten sen mukaan elätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa riittää

Vierailija
4/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin riittää, voi sinua!

Vierailija
5/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

950 euroa kolmelle ruokaan ja hygieniaan? Mä olen kolmen lapsen yh ja mulle jää sama, paitsi että maksan tosta vielä bensat (noin 160 euroa/kk) ja vaatteet yms ja hyvin pärjätään :)

Vierailija
6/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen? Siis mihin tuon rahan on riitettävä...cafe latteen, alennusmyynteihin, kesän huvipuistoreissuun?

Vierailija
7/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nastoista vastauksista! Nyt on pienempi stressi. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
8/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teidän vuokra on?

Vierailija
9/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinaallisesti riittää. Meillä 5-henk. ja laskujen ja vuokran jälkeen jää 400 euroa/kk ruokaan ym. päivittäistarvikkeisiin.

Vierailija
10/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskujen jälkeen? Siis mihin tuon rahan on riitettävä...cafe latteen, alennusmyynteihin, kesän huvipuistoreissuun?

Siis pakolliseen ruokaan, saippuaan ja jos nyt edes 1 karkkipussiin..

Vierailija
11/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei riitä. Äkkiä tekemään toimeentulotukihakemus kelalle.

Vierailija
12/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee jäämään kohta 300 e tai jopa vähemmän, hammaslääkärit ja silmälasien ostot saa jäädä väliin, vaikka tarvetta olisi. En oikein jaksa uskoa, että toimeentulotukea jostain syystä kuitenkaan saan, vaikka lain mukaan kuuluisikin. Palkattua työtä ottaisin kyllä mielelläni vastaan, jos vaan saisin

Vierailija
13/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastike siis.. Olenhan akateinen. 1100€.

Vierailija
14/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riittää :D itsellä yksin elävänä (+ 2 lemmikkiä) on jo monena vuotena riittänyt vuokran ja laskujen jälkeen käteen 170 €. Ei sillä ulkomaille matkusteta tai osteta uusia hienoja kännyköitä mutta ruokaan riittää hyvin ja sillon tällön ostan vaatteita. Ainoa tuloni on siis opintotuki. Toimeentulotukea en tietenkään saa kun opintolaina lasketaan tuloksi vaikken sitä nostakaan. Jos yllättäviä menoja tulee (vaikka lemmikkien eläinlääkäri) niin sitten nostan opintolainaa mutta en muuten. En ole kesäisin tehnyt töitä koska oon opiskellu ja saanut opintotukea mutta nyt tälle kesälle on ekaa kertaa töitä ja en kyllä yhtään tiedä mitä tuun tekemään mun parin tonnin kuukausipalkalla :D jollekin se on varmasti pieni palkka mutta mulle se kuulostaa ihan kymppitonnilta.

Vierailija
15/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun laitatte rahaa vaan tarvittavaan. Tuolla rahalla saa helposti hygieniatarvikkeet ja ruuan, varsinkin hyvä laatusta ruokaa kun suunnittelee ruuat.

Vierailija
16/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suurelle osalle suomalaisia jää tuo jokainen kuukausi vuokran jälkeen. Tuosta määrästä maksetaan vielä laskut. Minä mukaan lukien. Töissä käyvä korkeasti koulutettu. Etteköhän te pärjää kuukauden kun löydät niitä töitä heti tuosta vaan.

Vierailija
17/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää itsellä käteen 1200e. Ja miehellä enemmän, mies maksaa asumiskustannukset, minä kaikki pikkulaskut. Molemmat käydään ruokakaupassa kumpi nyt käykin. Ei aina meinaa riittää koska tuhlaan tosi paljon. Riittäisi hyvinkin jos en tuhlais.

Vierailija
18/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten akateemisuutesi tähän liittyy? Sillä ei ole mitään virkaa työttömänä.

950€ on paljon jos laskut yms on maksettu. Jos kaikki on rästissä niin sitten on vähän toinen juttu kuinka suuria laskut on. Esim. meillä vähennetään joka kk 900€ lainaa niin meillä kyllä olisi iso ongelma :D

Jos kaikki laskut on maksettu niin hyvin pärjää. Kai sinä akateemisena osaat laskea menonne ja rahojen riittävyyden? Jos ei riitä niin osaat varmasti akateemisena katsoa mistä voit nipistää.

Vierailija
19/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastike siis.. Olenhan akateinen. 1100€.

Trolli sinä olet.

Vierailija
20/26 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina perheen päätuloinen. Nyt jäin työttömäksi. Tarkoitus olisi löytää äkkiä töitä, olen akateemisesti koulutettu. Nyt meille jää laskujen ja vuokran jälkeen 950 € käteen kesäkuulle. Saakohan tällä ainakin pakollisen ruuan ja hygieniatarvikkeet, vai pitäisikö sosiaalitoimistosta pyytää apua, mm. maksusitoumiksina ruokaan? Minulla ei ennen ole ollut tälläisestä kokemusta, mutta nyt tulot tippui roimasti ja raha ei tunnu riittävän. Meitä on 2 aikuista ja 1 lapsi taloudessa.

Raha ehkä riittää, mutta toisin sinun älysi kanssa, näyttää olevan ihan lopullaan.