Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit opettavat sanomaan vieraita naisia tädiksi ja mummoiksi?

Vierailija
26.05.2017 |

Tuntuu tosi pahalta jos ei ole täti eikä mummo :(

Ei kaikilla ole sisarusten lapsia tai lapsia saati lapsenlapsia :,(

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro ihmeessä miksi teitä pitää sanoa?

Vierailija
2/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuntuu hyvältä sanoa siinä pöhöttyneenä ja vittuuntneena nanson tunikassa ja leggareissa muita tädeiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ois vaikka "nainen"?

Vierailija
4/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sanot vieraista naisista aikuisille ihmisille? 

Ne sanat varmasti ovat ihan sopivia lapsillekin. 

Mitä milloinkin siis: "katso tuota punatakkista naista", esim. 

Vierailija
5/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina esim. bussissa, jos äiti sanoo lapselleen, et anna tädin mennä ensin, et sori, mä en oo mikään täti.

Vierailija
6/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, henkilö, nainen, hän, te

Vierailija
7/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton 54 vuotias yksineläjä, minusta on todella söpöä , jos joku lapsi sanoo minua tädiksi. Miksi siitä voi loukkaantua? Olen nuorekas, mummoksi ei kukaan ole vielä itseäni kutsunut, vaikka kunniaksi kokisin senkin. Ei kaikki yksinelävät lapsettomat ole lapsivihaajia.Rakastan lapsia, vaikka itselleni ei heitä ole suotukaan. Emme me kaikki lapsettomat vihaa lapsia, päinvastoin.

Vierailija
8/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ketä tahansa tulee tituleerata henkilöksi, ettei vaan kukaan vedä hernettä nenuunsa. On se loukkaantuminen vissiin kivaa, jos tuollaisesta näkee parhaaksi närkästyä!

Vierailija
9/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala, kaikesta te jaksatte loukkaantua. T. Lapseton nainen jota ei haittaa tädittely

Vierailija
10/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksi? Minä olen iältäni mummo, ja oikeastikin isoäiti. Mutta ei minua kukaan vieras ole koskaan mummoksi puhutellut, tädiksi kyllä.

Vierailija
11/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton 54 vuotias yksineläjä, minusta on todella söpöä , jos joku lapsi sanoo minua tädiksi. Miksi siitä voi loukkaantua? Olen nuorekas, mummoksi ei kukaan ole vielä itseäni kutsunut, vaikka kunniaksi kokisin senkin. Ei kaikki yksinelävät lapsettomat ole lapsivihaajia.Rakastan lapsia, vaikka itselleni ei heitä ole suotukaan. Emme me kaikki lapsettomat vihaa lapsia, päinvastoin.

aloituksessa ei puhuta lapsivihasta vaan siitä miten pahalta tuntuu tulla muistutetuksi siitä että ei ole täti, ei ole omia lapsia eikä voi tulla mummoksi...

Vierailija
12/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat sitä ja sanat sopivat lapselle. Vieras täti. Sanalla voi olla monta merkitystä. Ehkä ap voi tilanteen tullen oikaista, että hei mä oon nainen, en täti, ja levittää omaa agendaansa. Pienille lapsille olet täti, aikuisempien kesken nainen.

Vierailija
13/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos lapset tädittelee tai mummottelee, mutta kun aikuisetkin, puhuessaan jostain naisvaltaisesta alasta, esim. päiväkodin täti, neuvolan täti, kaupan täti. Miksi ei insinöörisetä, putkimiessetä, juristisetä yms.

Vierailija
14/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, jos lapset tädittelee tai mummottelee, mutta kun aikuisetkin, puhuessaan jostain naisvaltaisesta alasta, esim. päiväkodin täti, neuvolan täti, kaupan täti. Miksi ei insinöörisetä, putkimiessetä, juristisetä yms.

Nyt kun aloin oikein maistella noita sanoja, niin tuossa yhteydessä puhun kyllä päiväkodin hoitajista tai lto:ista. Korkeintaan lapsille voisi puhua just päiväkodin tädeistä.

Onko muitten mielestä niin, että täti ja setä eivät korosta samalla tapaa sukupuolta kuin nainen ja mies? Naisessa ja miehessä on ehkä enemmän seksuaalista väriä.

Vierailija
15/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat sitä ja sanat sopivat lapselle. Vieras täti. Sanalla voi olla monta merkitystä. Ehkä ap voi tilanteen tullen oikaista, että hei mä oon nainen, en täti, ja levittää omaa agendaansa. Pienille lapsille olet täti, aikuisempien kesken nainen.

Ainahan voin lapselle sanoa että ei se sinun syysi ole että wt-jakorasia-mammasi ei osannut opettaa sinulle käytöstapoja?

Vai pitäisikö ihan huomioida tunteesi koska olet ihminen ja se on kohteliasta?

Vierailija
16/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa oudolta jos sanon lapselle että väistetäänpäs niin NAINEN pääsee ohi. Tai annapas se purkki/pussi/tikkari kassahenkilölle (??) niin saadaan maksettua 😂😂

Onpas vakavaa jos joku LAPSI sanoo tädiksi. Mummon vielä ymmärrän että siitä voi pahoittaa mielensä..

Vierailija
17/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on kohtelias sana naispuolisesta aikuisesta. Mutta mummoksi ei kyllä sanota kuin omaa mummoa!

Vierailija
18/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vääryys yksin äitien syy?!

Vierailija
19/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voin lapselle sanoa että ei se sinun syysi ole että wt-jakorasia-mammasi ei osannut opettaa sinulle käytöstapoja?

Vai pitäisikö ihan huomioida tunteesi koska olet ihminen ja se on kohteliasta?

Täti on ihan normaali, yleisessä käytössä oleva sana. Ei sitä voi rinnastaa sanoihin jakorasia ja wt.

Vierailija
20/43 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vääryys yksin äitien syy?!

Useimmin se lapsi äidin kanssa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän