Nainen tuli Mäkkärissä sanomaan, että lapsilta lakki päästä syödessä
Sanoin, etteivät vieraat komentele minun lapsiani. Jankutti ja jankutti ja lopulta piti hakea kassalta vastaava avuksi ja nainen ulos. Katsoi vielä tuimana ikkunasta sisään, kun söimme.
Kommentit (161)
Kyllä toi kuuluu ihan perustapoihin ottaa hattu pois syödessä.
Mun lapsi, 6 vee kävi kerran jollekin pöljääkkeelle ilmoittamassa myös, että viitsisikö ottaa lakin pois syödessä.
Kyllä nyt jotain tapakasvatusta voisi mukuloille antaa... Ja jos et itse välitä, niin opeta edes, että toiset voi välittää ja joissain asioissa voi tehdä toisen mieliksi ihan sopuisan yhteiselon takia.
Ehkä en minäkää missää mäkkärissä hattuu pois ottais, niinkuin en takkiakaa. Jos on edes normaali ravintola niin sitten otan.
Ens kerran leikkaat niiltä hiukset potta päässä nimittäin omassasi
Ei suomalainen noudata etikettiä muutenkaan niin miksi hatunkaan kanssa. Tekopyhää lässytystä.
Varaudu siihen että näin tulee tapahtumaan useasti jos et kasvata itse lapsiasi.
Mäkin kävin kerran repimässä joltain naiselta burkhan päästä stn...
Ja teineiltä revin huput, pipot sun muut ja katon vihaisesti päälle.
Koska muiden asiat kuuluu niin helvatusti mulle.
Hattu päässä on hygieenisempää syödä, ei mene hiuksia ruokaan. Samasta syystä kokeilla ja keittäjillä on hatut.
Mistä tämmönen outo "sivistystapa" on lähtenyt että hattu päästä???
Vierailija kirjoitti:
Voisit itse opettaa kersoillesi tapoja, ettei vieraiden ihmisten tarvitse puuttua. Oletko kenties kyvytön?
Kerro, minkä etikettioppaan mukaan olet omat lapsesi kasvattanut.
Opeta lapsillesi käytöstavat niistä on hyötyä tulavaisuudessa. Olivatko jo kouluikäisiä?
Olisit sanonut että olette juutalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen että näin tulee tapahtumaan useasti jos et kasvata itse lapsiasi.
Sinähän sieltä Mäkkäristä ulos joudut emmekä me. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä en minäkää missää mäkkärissä hattuu pois ottais, niinkuin en takkiakaa. Jos on edes normaali ravintola niin sitten otan.
No näin ajattelisin minäkin. Mihin ne siellä edes voi laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit itse opettaa kersoillesi tapoja, ettei vieraiden ihmisten tarvitse puuttua. Oletko kenties kyvytön?
Kerro, minkä etikettioppaan mukaan olet omat lapsesi kasvattanut.
Johan tuo asia ekalla luokalla, ellei peräti jo tarhassa opittu.
Mä vihaan tollasia typeriä mukahyväntavanmukaan sääntöjä. Aivan turhanpäiväistä nillitystä.
Joo, onhan se hyvän tavan mukaista ottaa hattu pois päästä syödessä, mutta ei se silti oikeuta mennä tuntemattomia ihmisiä käskyttämään. Eihän se kenenkään omasta ruokailusta ole pois jos jonkun toisen kersalla on lakki päässä.
Mäkkärissä voi syödä lakki päässä. Mä olisin käskenyt suksia vittuun. Jos se ei auta niin olisin tehnyt jotakin vähemmän kivaa.