Saako naimisiin menneet naiset puhua vapaasti omasta suvustaan miehensä aikana?
Omasta suvustaan, sukunimensä historiasta, sukunsa historiasta?
Meillä ukko menee ihan happameksi jos puhun, lapsille siitä ei saa puhua mitään, hän suuttuu. Onko muilla näin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tietenkin saa, mies jopa kyselee ja haluaa kuulla lisää.
No meillä ei. Joku sukulainen, siis minun, teki sukututkimusta ja innostuin siitä oikein puhumaan.. Jumantsukka meni hermo. Näki kilometrin päähän että silloin vitutti. Ei kuuntele, saati kysele mitään, vaihtaa huonetta jos jotain sanon.
Pahin isku on kun meidän esikoiselle on kerrottu, että hän oli poika * hetken synnärillä, koska emme olleet naimisissa. Jos poika tuosta jotain sanoo, käskee hänenkin olla hiljaa!:D Ja ihan oikeasti!
Ei tietenkään saa. Naimisiin mentyä naisen on puhuttava vain niistä aiheista, mitkä kiinnostaa miestä. Ja jos ei mitään kiinnostavaa sanottavaa keksi, on oltava hiljaa.
Kaikkihan tämän tietää.
Tietenkään ei saa! Nainen pitäköön kotona turpansa kiinni. Ja muuallakin. Ja kaikista asioista. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ei saa! Nainen pitäköön kotona turpansa kiinni. Ja muuallakin. Ja kaikista asioista. Niin.
No turha nyt sinunkaan tuollaista aloittaa.. Ihan asiallisesti mielestäni kysyin.
Ehdottomasti on kiellettyä puhua omasta suvustaan, itsestään, suvun historiasta. Lapsille ei todellakaan kerrota mitään äidin taustasta! Sanotaan, että äiti on luotu isän kylkiluusta. Vaimo sulautuu miehen sukuun avioliiton solmimisen hetkellä. Näin meillä!
Nämä keskustelut mielestäni käydään ennenkuin päätetään, kenen kanssa lyöttäydytään yhteen...
En ikinä suostuisi parisuhteeseen, jossa on rajoituksia puheenaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä keskustelut mielestäni käydään ennenkuin päätetään, kenen kanssa lyöttäydytään yhteen...
Mitkä keskustelut? Eli kaikki puhutaan ennen sitä ja sitten ei saa puhua enää?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan ketään muita, jotka olisi miehestään huomannut samaa?
Kai nyt herranjumala itsekin tajuat ettei kukaan normaali ihminen noin suhtaudu? Pipi päästään on sun miehes.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi parisuhteeseen, jossa on rajoituksia puheenaiheista.
Ei mua nyt sinänsä rajoiteta. Saan puhua ihan rauhassa, ei mitään tilkettä ilmesty suuhun mutta huomaan, ettei mies siitä todellakaan pidä.
No joo, pojan käskee olla hiljaa jos koittaa puhua siitä, et on ollut poika* synnärillä.. Pojasta se on hienoa, miehestä todellakaan ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti kaikki tärkeät asiat, joihin kuuluu toki molempien suvutkin. Miten voi mennä yhteen ja perustaa perheen ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole puhunut omasta suvusta, ja siinä kohtaa huomannut jos toinen suhtautuu puheenaiheeseen oudosti.
Onko sun miehes ulkomaalainen tai jotain muuta outoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan ketään muita, jotka olisi miehestään huomannut samaa?
Kai nyt herranjumala itsekin tajuat ettei kukaan normaali ihminen noin suhtaudu? Pipi päästään on sun miehes.
No joo, en mä tiä onko se siitä että mun äiti ja isä ei olleet mitään maailman kunnioitettavampia ihmisiä.. No toisaalta vihaa mun veljiäkin.
En mä tiä, mä oon pitänyt tuota jotenkin normaalina, varmaan siksi että tunnen olevani " huonommasta suvusta" kuin mies.
En saa. Me puhumme ainoastaan mieheni suvusta ja hänen mielenkiinnon aiheistaan. Olen tottunut tilanteeseen. Mieheni ei ole suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti kaikki tärkeät asiat, joihin kuuluu toki molempien suvutkin. Miten voi mennä yhteen ja perustaa perheen ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole puhunut omasta suvusta, ja siinä kohtaa huomannut jos toinen suhtautuu puheenaiheeseen oudosti.
Onko sun miehes ulkomaalainen tai jotain muuta outoa?
No ei ole.. Ihan normaali mies ja hyvin ylpeä omasta suvustaan ja sukulaisistaan.
Ollaan puhuttu ja keretty puhuun, tai minä olen puhunut, ei sitä keskusteluksi voi sanoa.
Et tiedetään hommat mutta vuosi vuodelta " saan" puhua asioista vähemmän ja vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyhmä on tyhmä?
Mitä ihmettä? Tietenkin saa, mies jopa kyselee ja haluaa kuulla lisää.