Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymyksen aiheuttama pahoinvointi?

Vierailija
26.05.2017 |

Miten ootte jaksanu? Nukuin viime yönä 23-01, sit 3.30-5.00 ja 5.30-8. Ihan hirveä olo ollut koko päivän. Kuuma ja oksettaa ja väsyttää.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, objektiivisesti katsoen sä olet kumminkin nukkunut ihan suht ok:sti. Väsynyt varmaan olet, jos normaalisti nukut yhdeksän tuntia yössä. Mutta tuon ei pitäisi aiheuttaa kuvotusta. Koetat nyt vaan valvoa iltaan, ja syö mitä syöt tai ole syömättä, ei sinun tarvitse väkisin syödä. Hyvin voit jättää syömättäkin.

Pakko syödä ettei tuu vielä kamalampi olo. -ap

Vierailija
22/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis pari vuotta ap:ta nuorempi, eli ei katso ikää. Kannattaa muistaa, että kaikki ovat erilaisia, toiset pärjää vähemmillä unilla kuin toiset.

-18

Tää on niin totta! Yks kaverini pärjää jopa tunnin yöunilla.. Siskoni tekee vuorotyötä ja jaksaa vaikka nukkuisi miten. Toinen siskoni taasen on tosi herkkä vähille unille. Tässä ny muutama esimerkki. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis pari vuotta ap:ta nuorempi, eli ei katso ikää. Kannattaa muistaa, että kaikki ovat erilaisia, toiset pärjää vähemmillä unilla kuin toiset.

-18

Tai sitten se riippuu lähinnä sisun määrästä. Minä nukun 9-10 tuntia, kun voin, mutta tarvittaessa huhkin nukkumatta, ihan silkan vitutuksen voimin. Ja en silti kärvistele noin kamalasti.

Oikeasti, kerjäätte itsellenne vaikeuksia, jos totuttaudutte sellaiseen elämään, jossa on ruokaa tasamäärät aina samalla kellonlyömällä ja unta tasan 9 h tai muuten ette kykene mihinkään. Joltain diabeetikolta mä tuollaisen säännöllisyyden ymmärtäisin, mutta en perusterveeltä.

Vierailija
24/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Tää on niin totta! Yks kaverini pärjää jopa tunnin yöunilla.. Siskoni tekee vuorotyötä ja jaksaa vaikka nukkuisi miten. Toinen siskoni taasen on tosi herkkä vähille unille. Tässä ny muutama esimerkki. -ap

Mun samanikäinen mies jaksaa kanssa lyhyillä unilla, itse tarvin kunnon unet. Vähintään 7 tuntia, mutta mieluusti 8-9. Siitä enemmän taas väsyttää liikaa.

-sama

Vierailija
25/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, objektiivisesti katsoen sä olet kumminkin nukkunut ihan suht ok:sti. Väsynyt varmaan olet, jos normaalisti nukut yhdeksän tuntia yössä. Mutta tuon ei pitäisi aiheuttaa kuvotusta. Koetat nyt vaan valvoa iltaan, ja syö mitä syöt tai ole syömättä, ei sinun tarvitse väkisin syödä. Hyvin voit jättää syömättäkin.

Pakko syödä ettei tuu vielä kamalampi olo. -ap

Mistä tiedät? Selvästikään et ole tottunut valvomaan. Verensokeria voi pitää ylhäällä juomillakin. Pakkosyömisestä tulee paljon varmemmin paha olo.

Vierailija
26/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne! 5h unilla pärjää vielä, mutta jos menee lyhyempiin aikaan niin iltapäivästä alkaa tulemaan huono olo ja päätä särkee. 

Vierailija
27/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Tai sitten se riippuu lähinnä sisun määrästä. Minä nukun 9-10 tuntia, kun voin, mutta tarvittaessa huhkin nukkumatta, ihan silkan vitutuksen voimin. Ja en silti kärvistele noin kamalasti.

Oikeasti, kerjäätte itsellenne vaikeuksia, jos totuttaudutte sellaiseen elämään, jossa on ruokaa tasamäärät aina samalla kellonlyömällä ja unta tasan 9 h tai muuten ette kykene mihinkään. Joltain diabeetikolta mä tuollaisen säännöllisyyden ymmärtäisin, mutta en perusterveeltä.

Ihmiset ovat tietysti erilaisia, mutta on tuokin totta, sisu ja tottumus auttavat.

On paljon ihmisiä, jotka tekevät epäsäännöllistä vuorotyötä, itsekin olen tehnyt jo 30 vuotta, ja unentarpeeni on kyllä iso, vähintään 8 tuntia.

Jos ap:lle säännöllisyys on elintärkeää, nyt ei ainakaan kannata mennä enää torkuille, koska ensi yö menee risaiseksi, et saa nukahdettua. Minäkin lopettaisin pakkosyömisen ja joisin jotain. Kokeile illalla sitten iltapalaa, jos maistuu.

N50

Vierailija
28/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun myös siihen leiriin, jolle tulee väsymyksestä nälkä. Just suklaata, hampurilaisia jne. Ei siis paha olo, vaan nälkä!

Vierailija
29/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Mitä hlvettiä? Ei kyllä ole mitään tekemistä sisun kanssa. Ei mulla todellakaan ole ruokaa "tasamäärät aina samalla kellonlyömällä", syömiset saattaa jäädä aamupalaan, yhteen lämpimään ruokaan ja iltapalaan, enkä nuku melkein koskaan yhdeksää tuntia yössä, vaikka haluaisin, en tiedä mistä keksit moiset viestieni perusteella. Mulla jää usein yöunet seitsemään tuntiin ja siitä voi vähentää vielä yöheräilyt ja niiden aiheuttaman valvomisen. Enkä silti kärvistele. Mutta en myöskään ymmärrä mitä pahaa säännöllisyydessä olisi, minusta se olisi hienoa, jos työ, harrastukset ja vapaa-aika olisivat sellaisessa tasapainossa ja aika-taulussa, että pitäisi pystymään tasaista rytmiä. Ei kellonlyönnilleen, vaan noin suunnilleen. Ei sillä kerjätä vaikeuksia, kuulostaa musta enemmänkin terveelliseltä. Ai mutta jos susta terveellinen elämä on vaikeus. Sitten.

-18

Vierailija
30/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Mun samanikäinen mies jaksaa kanssa lyhyillä unilla, itse tarvin kunnon unet. Vähintään 7 tuntia, mutta mieluusti 8-9. Siitä enemmän taas väsyttää liikaa.

-sama

Joo munki mies jaksaa tosi lyhyillä unilla ja välillä syömättäkin. Ite en pysty. Tarviin kunnon unet. -ap

Vierailija
31/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne! 5h unilla pärjää vielä, mutta jos menee lyhyempiin aikaan niin iltapäivästä alkaa tulemaan huono olo ja päätä särkee. 

Jep! Ei siinä mitään jos olisin tuon tuntimäärän nukkunut edes putkeen, niin olisi parempi olo.. Kuten eilen oli 7h putkiunilla. -ap

Vierailija
32/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutama heti lyttäämässä, että ei voi olla noin ja kyllä sunkin nuorena pitää jaksaa kun minä vanhempanakin jaksan ja minulla on sisuakin. Mutta ei meitä ole tehty samasta muotista, joten toi väite on yhtä tyhjän kanssa ja on ihan turha ihan vängätä asiasta. Jos ap voi uniensa jälkeen noin niin sitten se on niin eikä kellään ole siihen sanomista.

Vierailija
33/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutama heti lyttäämässä, että ei voi olla noin ja kyllä sunkin nuorena pitää jaksaa kun minä vanhempanakin jaksan ja minulla on sisuakin. Mutta ei meitä ole tehty samasta muotista, joten toi väite on yhtä tyhjän kanssa ja on ihan turha ihan vängätä asiasta. Jos ap voi uniensa jälkeen noin niin sitten se on niin eikä kellään ole siihen sanomista.

Jep, jokainen on yksilö!

Vierailija
34/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista oloa valvomisesta. Välillä tulee voimakasta pahoinvoitia ja pyörryttävää oloa varsinkin, jos joutuu olemaan aktiivinen ja tehokas. Ei ole mitään tekemistä infektioiden tai syömisten kanssa. Raitis viileä ilma ja edes hetkeksi makuulle pääseminen auttaa. Olen luonnostani pitkäuninen ja nykyään keski-ikäisenä ja monisairaana menetän toimintakykyni täysin jos olen valvonut koko yön ja vähäisempikin univaje laskee henkistä ja fyysistä toimintakykyä merkittävästi.

Vierailija
35/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpottaa aamun jälkeen. Joskus on pitänyt mennä parin tunnin unien jälkeen töihin ja aamupäivällä oksettava olo on pahin. Mut duunia vaan ja vettä nassuun niin kyllä puolen päivän jälkeen helpottaa. Senkin takia jaksaa, että tietää että yksi-kaksi huonoa yötä ei vielä maata kaada. Meillä on valvottu ja nukuttu huonosti monia monia öitä kun lapsi oli pieni, 0-3 v.

Vierailija
36/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo yhtää helpottanu. -ap

Vierailija
37/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Paskat riipu. Vähillä yöunilla pärjääminen ei tee ihmisestä parempaa, tehokkaampaa tai yhteiskuntakelpoisempaa kuin muista. Vittumaisemman usein tekee.

Vierailija
38/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Paskat riipu. Vähillä yöunilla pärjääminen ei tee ihmisestä parempaa, tehokkaampaa tai yhteiskuntakelpoisempaa kuin muista. Vittumaisemman usein tekee.

Nimenomaan.

Vierailija
39/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litalgin autto vähän vatsakipuun. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän