Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymyksen aiheuttama pahoinvointi?

Vierailija
26.05.2017 |

Miten ootte jaksanu? Nukuin viime yönä 23-01, sit 3.30-5.00 ja 5.30-8. Ihan hirveä olo ollut koko päivän. Kuuma ja oksettaa ja väsyttää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syöny väkisin. Koittanu torkkua mut ei onnistu. -ap

Vierailija
2/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Sähän olet nukkunut seitsemän tuntia, se ei ole edes mitenkään kovin vähän! Tietysti pätkissä nukkuminen ei virkistä yhtä hyvin kuin yhdessä pötkössä, mutta iso osa ihmisistä nukkuu jatkuvasti noin. Muun muassa yöimettävät pienten lasten äidit ja iäkkäät ihmiset, jotka nousevat pitkin yötä vessaan.

Joka tapauksessa tuon ei pitäisi missään nimessä aiheuttaa oksettavaa oloa. Oiskohan pikemminkin siis niin, että sinulla on mahatauti ja siksi nukuit huonosti. Kuin siis että väsymys aiheuttaisi oksetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot ap nukkunut ihan hyvin. Miten sulla voi olla "karmea olo" noilla unilla? Ettet vaan ois oksutaudissa.

Vierailija
4/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aika usein (noin joka toinen tai kolmas viikko) aamuneljäksi töihin niin, että olen nukkunut kolme tuntia sitä ennen. Sitten paiskin hirveällä kiireellä töitä kymmeneen, yleensä se ekat kolme tuntia vieläpä on kaikkein kiireisimmät eli klo 4-7 ei ehdi kuin hyvä jos pissalla käväistä.

Sen jälkeen tulen töistä, syön ja otan tunnin torkut. Ei pidempään, koska sitten vasta onkin pönttö olo. Eli max tunti, niin saa seuravana iltana paremmin unta. Sydän vähän hakkaa normaalia tiheämmin ja paleltaa, tekee mieli rasvaista ja suolaista/makeaa ruokaa.

Yleensä noita on vuoroja on kaksi aamua peräkkäin.

N50

Vierailija
5/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sä ap olet? Tossa edeltävä kirjoittaa viisikymppisenä paiskivansa töitä kolmen tunnin yöunilla ja sulle 7 tuntia on niin vähän, että olo on karmea ja oksettaa.

Vierailija
6/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sä ap olet? Tossa edeltävä kirjoittaa viisikymppisenä paiskivansa töitä kolmen tunnin yöunilla ja sulle 7 tuntia on niin vähän, että olo on karmea ja oksettaa.

Osaatko laskea?

Vierailija
7/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen tulen töistä, syön ja otan tunnin torkut. Ei pidempään, koska sitten vasta onkin pönttö olo. Eli max tunti, niin saa seuravana iltana paremmin unta. Sydän vähän hakkaa normaalia tiheämmin ja paleltaa, tekee mieli rasvaista ja suolaista/makeaa ruokaa

N50

Samat oireet minulla. Hirveästi tekee mieli roskaruokaa.

Toikin on tuttua, ettei kannata nukkua pitkään, koska sitten on pää aika sekaisin ja seuraavana yönä ei saa unta.

Vierailija
8/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko laskea?

oh, sorry, kuusi tuntia. Luin ketjun alusta seitsemän. Silti aika hyvin.

Vierailija
9/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä jaksaa kun on pakko, hyvinä öinä nukun yhtä paljon kuin sinä.

Usein näen kuitenkin painajaisia joten uni on jotenkin rasittavaa, ja sitä toivoo, että aamu tulisi nopeaan.

Syö tänään hiilareita, makaronilaatikkoa ja leipää tai vaihtoehtoisesti runsas salaatti (liha jostain syystä pahentaa minulla valvomisesta johtuvaa väsymystä) ja juo tarpeeksi, älä nuku päiväunia.

Valvo väkisin iltaan asti mutta mene ajoissa nukkumaan.

Suihku voisi piristää, ja jäätelö :)

Vierailija
10/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen tulen töistä, syön ja otan tunnin torkut. Ei pidempään, koska sitten vasta onkin pönttö olo. Eli max tunti, niin saa seuravana iltana paremmin unta. Sydän vähän hakkaa normaalia tiheämmin ja paleltaa, tekee mieli rasvaista ja suolaista/makeaa ruokaa

N50

Toikin on tuttua, ettei kannata nukkua pitkään, koska sitten on pää aika sekaisin ja seuraavana yönä ei saa unta.

Minä vähän luulen, että se liittyy tarpeeseen pitää verensokeri korkealla, että jaksaa valvoa. Alitajuinen tarve.

N50

Vierailija
11/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan hattua vuorotyöläisille, miten noita jaksaa, kun vuorot vielä vaihtelee ympäri vuorokauden?

Vierailija
12/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä jaksaa kun on pakko, hyvinä öinä nukun yhtä paljon kuin sinä.

Usein näen kuitenkin painajaisia joten uni on jotenkin rasittavaa, ja sitä toivoo, että aamu tulisi nopeaan.

Syö tänään hiilareita, makaronilaatikkoa ja leipää tai vaihtoehtoisesti runsas salaatti (liha jostain syystä pahentaa minulla valvomisesta johtuvaa väsymystä) ja juo tarpeeksi, älä nuku päiväunia.

Valvo väkisin iltaan asti mutta mene ajoissa nukkumaan.

Suihku voisi piristää, ja jäätelö :)

En oo saanu edes nukutuksi päiväunia. Olen tässä syönyt väkisin sitä mikä alas menee. Ja olen juonut hyvin! On niin kuumakin että pakko juoda kunnolla. -ap

Vierailija
13/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tä? Sähän olet nukkunut seitsemän tuntia, se ei ole edes mitenkään kovin vähän! Tietysti pätkissä nukkuminen ei virkistä yhtä hyvin kuin yhdessä pötkössä, mutta iso osa ihmisistä nukkuu jatkuvasti noin. Muun muassa yöimettävät pienten lasten äidit ja iäkkäät ihmiset, jotka nousevat pitkin yötä vessaan.

Joka tapauksessa tuon ei pitäisi missään nimessä aiheuttaa oksettavaa oloa. Oiskohan pikemminkin siis niin, että sinulla on mahatauti ja siksi nukuit huonosti. Kuin siis että väsymys aiheuttaisi oksetusta.

Tollanen pätkänukkumnen on mulle ihan liian vähän. Nukun yleensä 23-8, en pakosti putkeen mutta paljon paremmin. -ap

Vierailija
14/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän oot ap nukkunut ihan hyvin. Miten sulla voi olla "karmea olo" noilla unilla? Ettet vaan ois oksutaudissa.

En oo oksentanut. En koe nukkuneeni iha hyvim, vaan huonosti. -ap

Vierailija
15/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27. -ap

Vierailija
16/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans nukuin huonosti viime yön ja nyt huono olo. Menin nukkumaan n. 23 ja heräsin kolmen aikaan. En saanu enää sen jälkeen unta. Nyt on toispuoleinen päänsärky (oikea puoli), oksettaa ja ikävä paineen tunne rinnassa. Huono olo oli jo herätessä.

Vierailija
17/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, objektiivisesti katsoen sä olet kumminkin nukkunut ihan suht ok:sti. Väsynyt varmaan olet, jos normaalisti nukut yhdeksän tuntia yössä. Mutta tuon ei pitäisi aiheuttaa kuvotusta. Koetat nyt vaan valvoa iltaan, ja syö mitä syöt tai ole syömättä, ei sinun tarvitse väkisin syödä. Hyvin voit jättää syömättäkin.

Vierailija
18/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Minä vähän luulen, että se liittyy tarpeeseen pitää verensokeri korkealla, että jaksaa valvoa. Alitajuinen tarve.

N50

Ei liity, vaan greliiniin ja leptiiniin eli ns. nälkä- ja kylläisyyshormoneihin. Univaje / kova väsymys nostaa greliiniä ja laskee leptiiniä, eli saattaa olla vaikka koko ajan nälkä eikä kylläisyyden tunne tule millään. Monilla tekee silloin mieli roskaruokaa ja muuta rasvaista ja hiilihydraattipitoista. On tutkittu, että vähän nukkuvat lihovat helposti juuri näiden hormonien heittelyn aikaansaamien tuntemusten takia.

Itselleni jo yhtenä-kahtena yönä vähiin jääneet unet aiheuttavat helposti greliinin ja leptiinin heittelyä, joten ymmärrän hyvin ap:ta. Se helpottaa, kun saa nukuttua. Syödä kannattaa kevyesti, mutta tasaisesti.

Vierailija
19/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans nukuin huonosti viime yön ja nyt huono olo. Menin nukkumaan n. 23 ja heräsin kolmen aikaan. En saanu enää sen jälkeen unta. Nyt on toispuoleinen päänsärky (oikea puoli), oksettaa ja ikävä paineen tunne rinnassa. Huono olo oli jo herätessä.

Tuttua Mullaki särkee oikee puol päässä. Huonoo oloo oli jo yöllä heräillessä ja kamalaa tuskanhikeä. -ap

Vierailija
20/39 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis pari vuotta ap:ta nuorempi, eli ei katso ikää. Kannattaa muistaa, että kaikki ovat erilaisia, toiset pärjää vähemmillä unilla kuin toiset.

-18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan