Kiusatut! Miten kiusaaminen vaikutti elämääsi?
Jättikö jotain traumoja? Vai vaikuttiko se elämääsi mitenkään?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin entisenä kiusaajana haluaisin muistuttaa, että menneet ovat menneitä ja tehtyjä ei saa tekemättömäksi ja myös kiusaaja oirehtii pahaa oloaan.
Ja kakat mitään oirehtii, kiusaajat kiusaa, koska heidän mielestään se on ihan hullun hauskaa ajaa toinen ihminen murtumispisteeseen. Ja päälle vielä nauravat suut levällään, kun kohde alkaa itkemään tai yrittää puolustaa itseään.
Kyllä ne itkee ja oirehtii, kun lyö tarpeeksi lujaa takaisin.
Yleensä vasta tässä vaiheessa menee kiusaaja suureen ääneen ulisemaan opettajille jotka heräävät, puuttuvat tilanteeseen ja alkavat ihmetellä mikä olisi sopiva rangaistus ... sille kiusatulle.
Vierailija kirjoitti:
Näin entisenä kiusaajana haluaisin muistuttaa, että menneet ovat menneitä ja tehtyjä ei saa tekemättömäksi ja myös kiusaaja oirehtii pahaa oloaan.
"Tehtyä ei saa tekemättömäksi", kuten esimerkiksi paniikkihäiriötä, sosiaalista ahdistusta ja muita mt-ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiusaaja-kiusaa-koska-sillä-menee-huonosti ei oikein lennä koska eivät läheskään kaikki joilla menee paskasti ala kiusaamaan toisia.
Jep, minulla on itselläni ihan kamala menneisyys takana ja se aiheutti minussa vain sen, että olen erityisen huomioonottava muita ihmisiä kohtaan. En missään nimessä halua muiden kokevan samaa mitä itse koin.
Niin totta. Normaalin ihmisen empatia vaan kasvaa, kun tietää jotain maailman pahuudesta. Mutta älkää silti antako anteeksi kiusaajille. Ne eivät sitä ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kakat mitään oirehtii, kiusaajat kiusaa, koska heidän mielestään se on ihan hullun hauskaa ajaa toinen ihminen murtumispisteeseen. Ja päälle vielä nauravat suut levällään, kun kohde alkaa itkemään tai yrittää puolustaa itseään.
Kiusaajat on oikeasti henkisesti sairaita. Eivät he tunne katumusta ja empatiaa kuten normaalit ihmiset. Taitavimmat heistä toki osaavat esittää tuntevansa, mutta not really.
Vierailija kirjoitti:
Sun oireisiin on helppo hoito...
En helposti tutustu uusiin ihmisiin ja olen mieluummin sivustaseuraaja.
Vaikka kiusaaminen ei ollut kovin räikeää, mutta haavat kyllä jäi.
Olen empaattinen ja pyrin olemaan ystävällinen kaikkia kohtaan. Ei minulla ole oikeitta kohdella muita huonosti.
Ainakin parhaani ja voitavani yritän tehdä.
En kestäisi, jos olisi omia lapsia ja heitä kiusattaisiin. Sydän särkyisi.
Tsemppiä ja voimia kaikille kiusatuille 💛
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiusaaja-kiusaa-koska-sillä-menee-huonosti ei oikein lennä koska eivät läheskään kaikki joilla menee paskasti ala kiusaamaan toisia.
Ei todellakaan. Ei hyväksytä. Paskaa ei tartte levittää. Sen voi myös pysäyttää.
Vierailija kirjoitti:
En helposti tutustu uusiin ihmisiin ja olen mieluummin sivustaseuraaja.
Vaikka kiusaaminen ei ollut kovin räikeää, mutta haavat kyllä jäi.Olen empaattinen ja pyrin olemaan ystävällinen kaikkia kohtaan. Ei minulla ole oikeitta kohdella muita huonosti.
Ainakin parhaani ja voitavani yritän tehdä.En kestäisi, jos olisi omia lapsia ja heitä kiusattaisiin. Sydän särkyisi.
Tsemppiä ja voimia kaikille kiusatuille 💛
Sydän siinä särkyy, kun omaa lasta kiusataan. Mutta ainakin mussa heräsi myös leijonaemo, hirveä peto. En olisi ikinä pystynyt puolustamaan itseäni niin raivoisasti kun puolustin lastani.
Kärsin masennuksesta, ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat on oikeasti henkisesti sairaita. Eivät he tunne katumusta ja empatiaa kuten normaalit ihmiset. Taitavimmat heistä toki osaavat esittää tuntevansa, mutta not really.
..tai sitten he ovat vain pahoja. Jotkut ihmiset ovat. Ei pahuus ihmisestä millään pillerillä tai salvalla lähde.
Minua ei ole koskaan varsinaisesti kiusattu. Ei kukaan kymmenen vuotta sitten mitään päin naamaa sanonut. Eikä olisi uskaltanut. Sellaista juorujen levittelemällä maineen pilaamista. Selän takana paskan puhumista.
Lue= kukaan ei olisi uskaltanut päin naamaa
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Pitää vaan ymmärtää, koska kiusaaja on se todellinen UHRI.
Ja se kiusattu, sen pitää vaan unohtaa, kiusatun pitää olla teflonia ja YMMÄRTÄÄ.
Jopa 9 vuoden haukkuminen, terrori, syrjiminen, nolaaminen, tavaroiden särkeminen, jopa väkivalta, pitäisi sietää. Eikä jälkeäkään saa kiusattuun jäädä.
Koska sillä kiusaajallahan on niin paha olo, vittu nyyh. Ja pikku kiusaaja-uhri tässä kärsii.
Mutta ootko koskaan esim miettinyt pyytäväsi anteeksi niiltä ketä uhripäissäsi kiusasit? Löytyykö sussa, arvon uhri, ihmistä sellaiseen?
Kestäisitkö itse omat löylysi, ja kuinka kunnialla?
T. Kiusattu
Eikä kukaan niistä jauhajista ole kovinkaan ihmeellinen. Ei mitään erityistä. Tavallisia tallaajia.
Yksikin on ihan hirveä nössö. Ei pystynyt muuta kuin juoruja levittämään. Tietää että jos olisi päin naamaa sanonut niin olisin varmasti lyönyt.
Jotkut kuvittelevat vieläkin olevansa jotain ihmeellistä. Vitut on.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa siltä, että uhriudut etkä ota mitään vastuuuta omasta toiminnastasi? sokea reettakin tietää, ja parhaiten tietääkin, että kiusaajalla ne ongelmat aina ovat, ei kiusatulla joten tuossa nyt ei ollut mitään uutta.
pyydä anteeksi kiusaamistasi kiusatulta. pohdi syitä miksi kiusasit, mitä vailla itse olit, mitä kaipasit ja kadehdit häneltä? mitä tunteitasi käsittelit ja mitä et osannut sanoittaa? välittikö kukaan sinusta oikeasti?
joka tapauksessa, voimia ja katse eteenpäin. ota menneistä oppia, älä toista virheitäsi, opettele uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Se teki minusta aran, vetäytyvän, sosiaalisesti heikkotaitoisen, epäluuloisen, itsetunnoltani hauraan. Sitten taistelu nöitä vastaan on tehnyt minusta vahvan, empaattisen, sosiaalisesti hyvätaitisen, herkkävaistoisen ja loistavan esiintyjän.
Onneksi olkoon! Olet Todellinen Voittaja!
Yksikään ei sanonut mitään päin kasvoja. Se oli sellaista ylivedettyä suosittuusringin pyörittämistä. Koko ajan sitä rinkiä pyöritetään ja jos mahdollista niin raivataan toiset pois tieltä. Minä ja minulle kaikki.
Jep, minulla on itselläni ihan kamala menneisyys takana ja se aiheutti minussa vain sen, että olen erityisen huomioonottava muita ihmisiä kohtaan. En missään nimessä halua muiden kokevan samaa mitä itse koin.