Hyviä ja terveellisiä karkin/pullan/jäätelön jne. korvikkeita?
Mun olis pakko vähentää epäterveellisten makeiden syöntiä, lempparini on jäätelö, jota söisin varmaan joka päivä, jos saisin päättää. Peruspullakin on tosi jees. Karkkeja syön vähemmän, mutta suklaata rakastan. Kolmenkympin jälkeen olen huomannut selvästi, etten enää voi syödä makeaa miten sattuu, vaan painoa alkaa kertyä huomaamatta. Mitä hyviä ja terveellisiä makean korvikkeita teillä olis suositella mulle, jotta saisin makeanhimon tyydytettyä?
Kommentit (30)
Taatelit ja mulperimarjat. Ovat niin imeliä, taatelit varsinkin, ettei niitä voi ees montaa syödä ku tulee makeennälkä hoidettua.
Heh heh. Saahan sitä vaikka kilotolkulla vedellä marjoja naamariin, ei se oikea herkkuhimo siitä mihinkään laannu.
Olen kokeillut muutaman kerran, repsahdan aina siihen suklaaseen, jätskiin, sipseihin tai johki muuhun.. Toki tykkään marjoista, hedelmistä, teen usein smoothieita (marjoja ja maustamatonta jogurttia sekasin, on hyvää), mutta ei ne ikävä kyllä vaan korvaa niitä oikeita, epäterveellisiä herkkuja koskaan :(
Luovu kokonaan sokerista ja lisää hyvien rasvojen määrää ruokavaliossasi. Voin taata, että makeanhimo poistuu tuon myötä.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh. Saahan sitä vaikka kilotolkulla vedellä marjoja naamariin, ei se oikea herkkuhimo siitä mihinkään laannu.
Olen kokeillut muutaman kerran, repsahdan aina siihen suklaaseen, jätskiin, sipseihin tai johki muuhun.. Toki tykkään marjoista, hedelmistä, teen usein smoothieita (marjoja ja maustamatonta jogurttia sekasin, on hyvää), mutta ei ne ikävä kyllä vaan korvaa niitä oikeita, epäterveellisiä herkkuja koskaan :(
Syö sitä herkkua mitä tekee mieli mutta ota pieni annos. Sipsejä sellainen 25-30 gramman pussi, punnitse ja säästä -liikkeessä on myynnissä pop chipsejä joissa on vähemmän rasvaa kuin tavallisissa. Jos tekee mieli suklaata syön pari palaa tummaa suklaata tai proteiinipatukan. Jogurtteja voi kokeilla pitää vähän aikaa pakasteessa, Arla mainostaa näin tekemään ihana sorbetinmakuiselle jogurtille.
Hmm.. Itse syön joka päivä suklaata, suunilleen 2-3 riviä sellaisesta 200g levystä. Joka ikinen päivä. Koska rakastan suklaata! En siltikään ole lihonut ollenkaan, joten en näe syytä miksi en voisi syödä suklaata joka päivä?
Miksi herkkujen syönti on joillekin niin ehdoton ei? Tai että pitää vaan syödä tyyliin kerran viikossa pieni määrä ja ei yhtään enempää.
Jos ruokavalio muuten kunnossa, herkkuja voi syödä, ilman että edes lihoo.
Mäkin syön aika huoletta herkkuja mut hoikkana oon aina pysynyt. Kiinnostaisi onko ruokavalio ja annoskoot noin muuten kunnossa, esim jos vetää hirveästi maustettuja jugurtteja, eineksiä tai mehuja niin niissä sitä sokeria onkin. Tai jättiannoksia. Jos taas ei niin voi vähän herkutellakin. Esim raakasuklaa on jopa terveellistä, peruspulla ihan ookoo ja jätskejäkin on kevyempiä. Itselle käy herkuista myös oliivit, juustot ym. ja onhan niissä rasvaa, mutta parempi sekin kuin aina sokeri.
Kaloreita on varmaan näissäkin, mutta herkkua ovat makeat viinirypäleet ja vesimeloni, myös pensasmustikat on ihanan makeita.
Vastauksista huomaa, että terveellisenä pidetään vähäkalorisuutta. Syötävä saa olla mitä tahansa sontaa, niin se on terveellistä, jos siinä on vähän kaloreita. :D:D:D
Miltä mulperimarjat maistuvat? Onko raakasuklaa kuinka kaloripitoista verrattuna normisuklaaseen?
Erilaisia pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, tuoreita mustikoita, mansikoita, herneitä ja kirsikoita.
M42