Huomaako kukaan eroa, jos vain sanon olevani paljasjalkainen stadilainen, vaikka en ole?
Onko sama, jos sanon paljasjalkainen vai kolmannen polven stadilainen? Paljasjalkaista stadilaista kohdellaan Stadissa ja Suomessa kunnioituksella. Minäkin haluan saman kunnioituksen vaikka syntyperäni ovat "landella".
Onko vinkkejä, miten olla, ettei jää kiinni?
Kommentit (9)
Jos sanot mie oon Hesast niin kyllä huomaa. Muuten en usko, ja mitä väliä.
Olen kolmannen polven stadilainen mutta se on äärettömän tylsää. Mielummin omistaisin jonkun kiva toisen talon luonnon äärellä.
Ketä nyt oikeasti kiinnostaa? Muualla Suomessa en edes yleensä kerro mistä olen ellei kysytä painokkaasti. Olen lähinnä kohdannut vihaa helsinkiläisiä kohtaan ihan sama missä tulee liikuttua. Kun ihmiset eivät tiedä, että joku porukasta on helsinkiläinen niin aika moista uhkaavaakin monet sanoo. Sitten jos joku ehtii minuun tutustua niin ovat aina suu ammollaan, että "aijaa oot Helsingistä? Et vaikuta yhtään sellaiselta ylimieliseltä mulkulta" ihan kuin syntypaikka jotenkin määrittäisi ihmisen perusluonteen.
HUUTONAURUA Paljasjalkaista stadilaista kohdellaan Stadissa ja Suomessa kunnioituksella, kiitos Ap
Miten määrittelet paljasjalkaisen stadilaisen?
Aika suloisesti sanottu. Eron huomaisi ainakin siitä, että paljasjalkainen stadilainen ei koskaan käyttäisi sanaa paljasjalkainen stadilainen ;).
t. ties kuinka monennessa polvessa, mutta ei se kyllä kunnioitukseeni mitenkään vaikuta, työtön luuseri olen silti :D
No jossain vaiheessa tulee puhetta kouluista jne ja silloin jäät kiinni. Mä olen Espoosta ja tiedän millaista täällä oli vaikka 30 vuotta sitten, muualta muuttanut ei. Oletuksena että ei muuttanut 30 vuotta sitten. Tiedän koulut, reviiritaistelut :) suositut dokauspaikat, kalliot, discot, porukat ja sellaista mitä voi tietää vain sen eläneenä.
Vierailija kirjoitti:
No jossain vaiheessa tulee puhetta kouluista jne ja silloin jäät kiinni. Mä olen Espoosta ja tiedän millaista täällä oli vaikka 30 vuotta sitten, muualta muuttanut ei. Oletuksena että ei muuttanut 30 vuotta sitten. Tiedän koulut, reviiritaistelut :) suositut dokauspaikat, kalliot, discot, porukat ja sellaista mitä voi tietää vain sen eläneenä.
Mutta jos onkin ollut se hiljainen äitin piiperoinen jota on aina pidetty visusti äidin taskussa ja joka ei dokaa eikä tunne ketään?
Vierailija kirjoitti:
Aika suloisesti sanottu. Eron huomaisi ainakin siitä, että paljasjalkainen stadilainen ei koskaan käyttäisi sanaa paljasjalkainen stadilainen ;).
t. ties kuinka monennessa polvessa, mutta ei se kyllä kunnioitukseeni mitenkään vaikuta, työtön luuseri olen silti :D
Ei, olet väärässä. Juuri stadissa me sanotaan noin. Vanha vanha sanonta, tosin taisi sata vuotta sitten olla muodossa "paljasklabbinen stadin kundi/friidu".
Siitä se sanontakin tulee, että stadissa syntynyt lapsi (köyhä) kulki pikkuisena ilman kenkiä stadin katuja.
Stadilainen on eliittiä. Viidennen polven stadilainen on sama kuin kuningasperheen lähipiiri Ruotsissa.