Täh? Eikö tänään muka saa siivota? Mitä helvettiä?
Rappukäytävän ilmoitustaululle tullut viesti, jossa pyydetään välttämään metelöintiä 25.5. helatorstaina (imurointi, kolistelu, juhlat) ja kunnioittamaan Mauno Koiviston poismenoa. Eikö se kuollut jo jonkin aikaa sitten?
MIKSI? Ainoa vapaapäiväni, ajattelin että jes, ehdin vihdoin siivoamaan. Tänään olisi miehen syntymäpäivätkin...
Kommentit (30)
Hieno ele teidän taloyhtiöltänne. Kunnioittaisin.
Siivoa vaan ja juhlista synttäreitä, kävi miten kävi. :)
Itse en tuollaiseen hassuun juttuun lähtisi mukaan ollenkaan; eipä tämä kuollut presidentti omaan elämääni vaikuttanut tavalla tai toisellakaan.
Meillä oli ilmoitustaululla myös tuollainen. Aion kunnioittaa. Liputkin vedetty puolisalkoon.
Yläkerran naapuri tuntuu imuroivan, joten ei kai tälläinen kaikkia kosketa, varsinkaan nuorisoa.
Oon jo siivonnut, pyykännyt ja kaupassa ja ulkoilemassakin oon käynyt. ... Life goes on! Tuskin Manu tästä pahastuisi.
No arvosta naapuriasi sen veran ettet metelöi/imuroi juuri hautajaislähetyksen aikana, moppaa vaikka lattiat silloin tms hiljaista.
Naapurisi on esittänyt toivomuksen, ei se mikään määräys ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin metelöin, kolistelen ja siivoan. Ei ole laillinen tuo ilmoitus, repäise se pois sieltä seinältä.
Kuinkas monta virallista surupäivää olet päässyt viettämään? :) Ei ole tuttu ohjeistus ja etiketti? Olet ilmeisesti kovin nuori.
Nyt ei muutamaan tuntiin kannata imuroida. Hautajaiset loppuvat joskus illemmalla, siivoa sitten.
tänään on tavallinen arkipäivä, joten siitä vaan.
En tiedä vaikka meilläkin olisi tuollainen lappu, en ole käynyt ulkona vielä tänään, mutta vaikka olisi niin en noudattaisi. Minulla on tänään siivous- ja pyykkipäivä (pyykkikoneeni on lingotessa melko äänekäs), ja vain taloyhtiön tai jonkin ylemmän virallisen tahon nimenomainen kieltosaa minut luopumaan tästä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kylläkin pyhäpäivä, helatorstai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin tänään töissä, joten ihan normaali päivä minulle. Hyvä siivouspäivä kun työt loppuivat aikaisemmin ja huomenna on vapaapäivä.
Ei näemmä ihmiset osaa enää kunnioittaa pyhäpäivää, että jättäisivät siivoukset vähemmälle.
No täällä joku remontoi juuri nyt. Tosin meillä ei ole mitään lappuja ollutkaan. Itse pesen pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näemmä ihmiset osaa enää kunnioittaa pyhäpäivää, että jättäisivät siivoukset vähemmälle.
Monella on tänään kikytyöpäiväkin joten ihan korkeammalta taholta on pyhäpäiviä lähdetty vähättelemään.
Meilläkin pyydettiin välttämään turhaa metelöintiä, ja ollaan yritetty olla hiljaa, mutta kuopus näköjään saanut jonkun hemmetin oksennustaudin, oksensi sängyn täyteen päiväunilta herätessään... siispä pesukone pyörii ja kolistelee :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiky muutti helatorstain arjeksi. Jos hallitus määrää ihmiset pyhänä töihin, niin jo on kumma ettei kotonaan saa muka siivota.
Vierailija kirjoitti:
Koska pyhäpäivät on menettänyt merkityksen kun kaiken pitää pyöriä 24/7 eli todella moni on tänäänkin töissä. Ei ole heidän vika vaan sen joka haluaa käydä tänäänkin kaupassa.
Eipä meidän taloyhtiö osallistu edes suruliputukseen. Sain juuri imuroitua, ja vähän välittäisin jos joku täällä tuollaisia ohjeistuksia antaisi. Kuollut pressa ei häiriinnyt sen enempää kuin muutkaan vainajat.
Kyllä minä ainakin metelöin, kolistelen ja siivoan. Ei ole laillinen tuo ilmoitus, repäise se pois sieltä seinältä.