Terveellinen aamianen?
Syön aamiaiseksi itse tehtyä kanawokkia, ja koska tuntuu että pitäisi syödä aamupalaksi tyyliin kaurapuuroa ja marjoja tämä tuntuu ihan hirveältä sääntörikkomukselta ja epäterveellisyydeltä. :D Vaikka tiedän että kai tämän ihan terveellistä pitäisi olla; pelkkää kanaa ja kasviksia ja vähän valmiskastiketta makua antamaan.
Toinen vaihtoehto olisi ollut munakas mutta tuntui liian raskaalta tänään. Eikä ollut mantelijauhoja mikroleivän tekemistä varten.
Se kaurapuuro tulee syystä x samanlaisena ulos kuin menee sisään. Ja nopeasti! Siksi en syö.
Mutta pointti oli se, miten tapojensa orja ihminen on. Tai minä ainakin. Päiväruokaa ei saa syödä aamulla koska se tuntuu väärältä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Älä mieti sitä vääränä, vaan sinulle parhaasta tavasta syödä.
Kiitos! :) Pitää yrittää tehdä näin. Ap
Mun yksi lempiaamupala on maustamattomasta jugurtista tehty dippi (käytän aika tulisia mausteita, mutta tämänhän voi jokainen tehdä mielensä mukaan) ja kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi lempiaamupala on maustamattomasta jugurtista tehty dippi (käytän aika tulisia mausteita, mutta tämänhän voi jokainen tehdä mielensä mukaan) ja kasvikset.
Tuokin kuulostaa hyvältä! Joku valkosipulinen tsatsiki-tyylinen dippi ja kasvikset olisi aika jees. :) Ap
Viime aikoina olen innostunut kaivamaan blenderini kaapinperukoilta ja laittanut smoothieita. Vähän jogurttia, maitoa ja yleensä nektariini tai pari ja proteiinipulveria ja sillä jaksaakin jo sitten koko aamupäivän. Joskus syön eiliseltä jäänyttä päivällista aamulla jos "oikea" aamupala tökkii jostain syystä.
En ole ikinä ollut ns. aamupalaihmisiä enkä pysty syömään aamuisin paljoakaan. Enkä ainakaan mitään lämmintä/kuumaa. Siksi kaikki puurot ja munakkaat yms tökkii aamuisin. Kun aamulla kuitenkin on nälkä, on ollut pakko keksiä jotain mitä saa alas. Ja mieluummin jotain sellaista, joka myös pitää sitä nälkää. Mulle täydellinen ratkaisu on ollut smoothiet. Kylmää, raikasta, juotavaa ja täyttävää. Siis ihanaa!
Teen smoothien joko vihersmoothiena, jolloin laitan sinne hedelmiä ja vihanneksia tai marjasmoothieina, jolloin käytän erilaisia pakastemarjoja. Joukkoon lisäksi pähkinöitä/manteleita/siemeniä/jotain superfoodeja/kookosöljyä/heraproteiinia ja nestettä, esim vettä tai asidofiluspiimää ja smoothie on valmis. Täydellinen aamupala: terveellisiä hiilihydraatteja, terveellistä rasvaa, sopivasti proteiineja ja kuituja plus huikeat määrät vitamiineja ja antioksidantteja. Mitä muuta ihmisen elimistö voi vaatia? :D Lisäksi nuo smoothiet maistuu niin hyviltä, että niitä on ihan ilo juoda/syödä. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!
Kaurapuuro ja marjoja, oliiviöljyä joukkoon, kanammuna, sipulisilliä lasipurkista, smuutie.
Terveellisempää kun sun kanavokkiviritykset
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro ja marjoja, oliiviöljyä joukkoon, kanammuna, sipulisilliä lasipurkista, smuutie.
Millä perusteella? Siksikö, että puuro "kuuluu" aamuun ja vokki päivään?
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina olen innostunut kaivamaan blenderini kaapinperukoilta ja laittanut smoothieita. Vähän jogurttia, maitoa ja yleensä nektariini tai pari ja proteiinipulveria ja sillä jaksaakin jo sitten koko aamupäivän. Joskus syön eiliseltä jäänyttä päivällista aamulla jos "oikea" aamupala tökkii jostain syystä.
Ei ole olemassa mitään "oikeaa" tai "väärää" aamupalaa. Jokainen syö niin kuin itselle parhaiten sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "oikeaa" tai "väärää" aamupalaa. Jokainen syö niin kuin itselle parhaiten sopii.
Näinhän se on mutta joissain perheissä on tuo aamupuuro niin iskostunut htapa että voi tuntua suorastaan radikaalilta syödä vaikka perunakeittoa aamutuimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tuo setti on monipuolinen tpisin kun kanawokkis.
Teidän kaurapuuro-vihanne taitaa johtua siitä ettette osaa keittää sitä oikein. Teette sellaista taikinaa mitä jossain ruotsinlaivoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tuo setti on monipuolinen tpisin kun kanawokkis.
Teidän kaurapuuro-vihanne taitaa johtua siitä ettette osaa keittää sitä oikein. Teette sellaista taikinaa mitä jossain ruotsinlaivoilla
Selitäs nyt, millä tavalla se puuro on monipuolisempi? Eikä tässä ole mitään purovihaa, vaan on keskusteltu onko "väärin" syödä aamulla ns. päiväruokaa.
Kanawokilla pysyisi varmaan nälkä poissa kauemmin aamullakin, pysyy myöhemminkin päivällä tai illalla syötynä tuntikausia. Sen sijaan kaurapuuron jälkeen nälkä on kauhea jo tunnin jälkeen, vaikka siihen lisäsi raejuustoa, kananmunaa, marjoja, öljyjä tai muuta. Melkein nopeammin maha kurnii ja heikottaa kuin jos jättäisi koko puuron syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Kanawokilla pysyisi varmaan nälkä poissa kauemmin aamullakin, pysyy myöhemminkin päivällä tai illalla syötynä tuntikausia. Sen sijaan kaurapuuron jälkeen nälkä on kauhea jo tunnin jälkeen, vaikka siihen lisäsi raejuustoa, kananmunaa, marjoja, öljyjä tai muuta. Melkein nopeammin maha kurnii ja heikottaa kuin jos jättäisi koko puuron syömättä.
Voinmkeetoa että mahan kurniminen lakkaa kun alat noudattaa säännöllisiä ruoka aikoja ja syöt minkä kulutat. Itse syön vain kolme kertaa päivässä, tasan kuuden tunnin välein, eikä maha kurni yhtään
Älä mieti sitä vääränä, vaan sinulle parhaasta tavasta syödä.