Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia naisten ja tyttöjen täytyy aina nostaa jalkoja johonkin?

Vierailija
24.05.2017 |

Tosi paljon näkyy kaikkialla. Kävin viime viikolla elokuvissa ja sielläkin moni nainen piti jalkojaan edessä olevalla penkillä, busseissa ja junissa näkyy kun nuoret naiset pitää jalkojaan vastakkaisilla penkeillä. Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan. Miksi näin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samasta syystä kuin miehet istuu jalat levällään: eli se on mukavin asento. Ja ehkä myös tiedostamattomasta seksuaalisesta syystä, jotta miehet näkevät jalkojen muodot helpommin. 

Vierailija
22/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma, jalat ei yltä maahan ja tuolien reuna painaa. Olen kuitenkin noin 165cm eli ihan keskimittainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ärsyttävää kun jalat ei ylety istuessa maahan. Kävin just yhdessä ulkohuussissa ja oli typerä olo kun jalat oli puolimetriä lattiasta, kaki siinä sitten:)

Vierailija
24/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Kun nostaa jalat ylös, alaselkä pääsee "pyöristymään" ja rentoutumaan, jolloin selkä rasittuu huomattavasti vähemmän. Kokeile joskus, esim. pitkällä juna- tai bussimatkalla, mutta ota kengät ensin pois.

Hyvin epäterveellinen asento ihmisen kropalle viettää pitkiä aikoja noin. Tuolilla istuminen ylipäätään epäterveellistä. Satulatuolilla tai jumppapallolla istuminen vähiten epäterveellistä, siinä keskivartalon tuki ei ole täysin lösähtäneessä tilassa.

Ainahan kaikki on jollain tavalla epäterveellistä kun joltain kantilta katsotaan. Jos asento tuntuu hyvälle, niin ei se nyt voi mitään hirveää vahinkoa aiheuttaa :)

Se aiheuttaa sen ettei ergonomisen asennon ylläpitäminen ole sitten ylipäätään enää mahdollista kun lonkat ja alaselkä ovat niin jäykät ja vatsa- ja selkälihakset heikot.

Vierailija
25/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten totta. En koskaan istu jalat maassa, jos muitakin vaihtoehtoja on (paitsi töissä toimistolla). Nytkin surffailen keittiönpöydän ääressä ja jalat on nostettu vastapäiselle tuolille. Sohvalla istun risti-istunnassa tai löhöän puoliksi istuvassa asennossa jalat takapuolen alla. Mieheni osaa istua jalat maassa, mutta ei voi kuvitellakaan taipuvansa esim. risti-istuntaan.

Vierailija
26/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama että jalat ei yllä kunnolla maahan. Jos haluaa että jalat on hyvin maassa niin selkää ei saa selkänojaan kiinni koska joutuu istumaan lähempänä penkin reunaa. Jos taas haluaa pyllyn ja selän kiinni selkänojaan polvitaive ei satu mitenkään hyvin tuolin etureunaan. Lisäksi mulla seisomatyö 8h päivässä joten jalat kerää nestettä ja alaselkä tykkää huonoa. Jalkojen nosto ylös tai edes vaakatasoon helpottaa.

Vierailija
27/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin aiemmilla lyhyillä naisilla: 155 cm pitkä ja kun jalat ei ylety maahan istuessa, ne eivät saa mistään tukea vaan roikkuvat ilmassa. Tämä johtaa 15 minuutin kuluessa polvisärkyyn. Lentokoneet on pahimmat, siksi mulla on aina reppu edessä olevan penkin alla että jalat saa nostettua koholle. Sama ravintoloissa, jalat aina tuolin tai pöydän poikkipuulla.

Vierailija
28/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten ei ole sopivaa (miesten mielestä) istua rennosti polvet erillään. Koita itse istua aina ja kaikkialla kuvitellen että pidät sormusta polviesi välissä. Kauanko jaksoit minuuteissa, tunneissa ja päivissä tätä?

Sen takia naiset istuukin usein jalka toisen päällä.

Ja sitten se jalka puutuu ja tekee mieli nostaa jalat ylös...

Vierailija
29/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten ei ole sopivaa (miesten mielestä) istua rennosti polvet erillään. Koita itse istua aina ja kaikkialla kuvitellen että pidät sormusta polviesi välissä. Kauanko jaksoit minuuteissa, tunneissa ja päivissä tätä?

Sen takia naiset istuukin usein jalka toisen päällä.

Ja sitten se jalka puutuu ja tekee mieli nostaa jalat ylös...

Välillä voi vaikka vaihtaa jalkojen paikkoja, heilutella niitä tai istua normaalisti jalat vierekkäin hetken tms, ei ole pakko liata edellä olevaa penkkiä pitämällä koipiaan sen päällä vaikka siltä tuntuisikin.

Vierailija
30/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aikuinen nainen voi olla niin lyhyt ettei jalat yllä maahan,paitsi jos on lyhytkasvuinen.

Jalkoja pidän mielellään ylhäällä kun on jo tuota ikää ja jalat rasittuvat.

Olen minä nähnyt miestenkin nostavan jalat ylös.Meitä jalkavaivasia on kummassakin sukupuolessa.Veri pakkautuu jalkoihin,nilkat turpoo,suonikohjuja ym.ym.

Vierailija
31/45 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Kun nostaa jalat ylös, alaselkä pääsee "pyöristymään" ja rentoutumaan, jolloin selkä rasittuu huomattavasti vähemmän. Kokeile joskus, esim. pitkällä juna- tai bussimatkalla, mutta ota kengät ensin pois.

Hyvin epäterveellinen asento ihmisen kropalle viettää pitkiä aikoja noin. Tuolilla istuminen ylipäätään epäterveellistä. Satulatuolilla tai jumppapallolla istuminen vähiten epäterveellistä, siinä keskivartalon tuki ei ole täysin lösähtäneessä tilassa.

Ainahan kaikki on jollain tavalla epäterveellistä kun joltain kantilta katsotaan. Jos asento tuntuu hyvälle, niin ei se nyt voi mitään hirveää vahinkoa aiheuttaa :)

Se aiheuttaa sen ettei ergonomisen asennon ylläpitäminen ole sitten ylipäätään enää mahdollista kun lonkat ja alaselkä ovat niin jäykät ja vatsa- ja selkälihakset heikot.

Tämä on muuten tapahtunut minulle. Nykyään on jatkuvasti selkä kipeä ja lihakset kireänä ja tiedän, että se johtuu tuosta löhöasennosta, mitä olen aina harrastanut, mutta kun niin on silti niin kiva olla.

Vierailija
32/45 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettavat fjöösaa ja levittävät feromonejaan uroksille.

Vierailija
33/45 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä ei ole vielä mainittu, niin naisille tulee nopeammin/helpommin kylmä mitä miehille, ja koska julkisten tilojen ja monien kotienkin lämpötilat on säädetty sopiviksi miehille, niin kun naiselle tulee kylmä niin jalkojen nostaminen pois lattialta auttaa vähän koska lämpötila on kaikista matalin lattian tasossa.

Vierailija
34/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa hakusanoilla Victoria Beckham sofa, niin näette yhden villityksen naisten jalat ylhäällä istuskelusta. :D

Vierailija
35/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu tuulettuu.

Vierailija
36/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mukava ja kotoisa olo. Kengät otan kyllä aina pois.

Tarviiko joka paikassa olla niin kotoisa olo? 

Vierailija
37/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ainakin palelun / jalkojen huonon verenkierron takia. 

Vierailija
38/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on nykyään niin paska kunto, ettei pumppu jaksa kierrättää verta jaloista takaisin ylös ellei jalat ole valmiiksi ylhäällä.

Vierailija
39/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkisella paikalla tuota kyllä yleensä tee, ellei ole mahdollisuutta ottaa kenkiä pois jalasta, tai että se on mahdollista tehdä ne kengät jalassa. Nostan jalat ylös yleensä siksi, että ne eivät ylety istuaessa lattiaan, ja istuimen reuna painaa takareisiin ikävästi.

Vierailija
40/45 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuinen vietti nostaa jalat aina siten, että joku voisi työntyä jalkojen väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi