Ulkomaalaisen (Marokkolaisen) kanssa Suomessa naimisiin menneet hoi!
Olen menossa Marokkolaisen, Suomessa asuvan mieheni kanssa naimisiin lähiaikoina ja ilmeisesti nyt ensin tarvitsisimme jonkun esteettömyys/siviilisäätytodistuksen Marokosta. Olen saanut hyvin ristiriitaista tietoa miten tämä toimii ja tuntuu, ettei edes virastoilta saa selvää vastausta. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pyytää mieheni äitiä hankkimaan paperi meille, sitten siinä pitäisi olla apostille ja mistäs sellaisen sitten hankkii.
Olisi kiva kuulla vähän kokemuksia tällaisesta prosessista
Kommentit (27)
Hyvä suomalainen nainen,
unohda koko todistus, äläkä mene naimisiin marokkolaisen miehen kanssa. Suhteenne muuttuu avioliiton myötä, mies ei tule hyväksymään itsenäisyyttäsi. Hän haluaa määrätä sinun ja mahdollisten lastenne elämästä ja omaisuudesta ja pahimmillaan eron tullessa vie lapsenne mennessään. Nähty niin monta kertaa.
Öö kiinalaisen miehen kanssa naimisiin mennessä saatiin se todistus ihan Kiinan suurlähetystöstä täällä Suomessa...
Anna miehen hoitaa oma paperisotansa. Jos ei siinä onnistu, niin kannattenee harkita uudemman kerran koko naimisiinmenoa.
Yhdessä voi asu ilman papin/imaamin siunausta ja maistraatin leimoja. Erokin on paljon yksinkertaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen hoitaa oma paperisotansa. Jos ei siinä onnistu, niin kannattenee harkita uudemman kerran koko naimisiinmenoa.
Yhdessä voi asu ilman papin/imaamin siunausta ja maistraatin leimoja. Erokin on paljon yksinkertaisempi.
Pitää mennä naimisiin että saa tuet juoksemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä voi asu ilman papin/imaamin siunausta ja maistraatin leimoja. Erokin on paljon yksinkertaisempi.Pitää mennä naimisiin että saa tuet juoksemaan
Pitää mennä naimisiin, että saa laillisesti jatkaa oleskelua täällä.
Marokon suurlähetystö on Helsingissä Pohjoisella Makasiinikadulla. Sinne vaan hakemaan paperit, jos siis olet oikeasti naimassa fakiirin. Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan!
Oletko miettynyt tulevaisuutta sosiaalitukiaisilla elävän marokkolaisen kanssa?
-Lapsenne joutuvat köyhyyteen. Elätte koko elämänne toisten työllään ansaitsemia verovaroja käyttäen, ei jatkoon!
Mä olen naimisissa marokkolaisen kanssa ja ei mitää ongelmia. Paitsi normaaleja parisuhde ongelmia ym. Lapset kasvatetaan sovussa ja hän tekee töitä, ei saada mitään tukia.
Eli ap, älä kuuntele näitä kommentteja täällä. Toki kannattaa olla varovainen ja katsoa minkälainen tyyppi, mut etköhä sä oman miehesi tunne.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä suomalainen nainen,
unohda koko todistus, äläkä mene naimisiin marokkolaisen miehen kanssa. Suhteenne muuttuu avioliiton myötä, mies ei tule hyväksymään itsenäisyyttäsi. Hän haluaa määrätä sinun ja mahdollisten lastenne elämästä ja omaisuudesta ja pahimmillaan eron tullessa vie lapsenne mennessään. Nähty niin monta kertaa.
Tuonelan lehmä niminen bloggari seurustelee marokkolaisen poitsun kanssa ja hyvin toimii. Tekivät juuri narkkausreissun Ruotsiin ja pääsivät Oulun kaupunginvaltuustoon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä suomalainen nainen,
Tuttuni on ollut monta vuotta naimisiaa marokkolaisen miehen kanssa ihan onnellisesti. Mies on muuten ateisti ja toimii tutkijana, eivät kaikki sikäläisetkään ole samasta puusta veistettyjä.
Ullatus, että Junes ei vaivaudu itse hoitamaan tätäkään vaan laittaa taas sinut asialle. Mieti Tiina kaksi kertaa ennen kun menet vihille sen kanssa! Huumeet ja työttömyys voi vielä sinun iässäsi houkutella mutta uskon sydämestäni jopa sinun ansaitsevan elämältäsi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen naimisissa marokkolaisen kanssa ja ei mitää ongelmia.
Hyvä homma sulle, mutta sanon kuitenkin, että poikkeus vahvistaa säännön.
Naisten asema ja oikeudet ovat poikkeuksellisen hyvät Pohjoismaissa. Jo useimmissa Euroopan maissa tilanne on huonompi, puhumattakaan muusta maailmasta.
Suomalaiselle voi oikeasti olla yllätys, millaista on elää naisena vaikkapa Marokossa. Eihän se suoranaisesti marokkolaisen miehen vika ole, jos on kasvanut täysin toisenlaisiin arvoihin, jotka sitten edellyttää vaimonsa omaksuvan. Marokon pääuskonto on islam, ja Koraani sanoo yksiselitteisesti, että mies on perheen pää. Vaimon on alistuttava miehensä tahtoon. Jos mies ei kykene noudattamaan Koraanin ohjeita, ja pitämään vaimoa kurissa, hän on huono mies sekä huono muslimi, oman kulttuurinsa näkökulmasta.
Suomessa naisetkin saavat koulutuksen, jonka pitäisi antaa tietoa ja edellytykset pohtia, millaisesta lähtömaasta- ja kulttuurista mies kannattaa valita. Mikseivät kaikki suomalaiset naiset käytä harkintavaltaa, joka heillä on, on ainakin minulle arvoitus.
/quote]Hyvä homma sulle, mutta sanon kuitenkin, että poikkeus vahvistaa säännön.
Naisten asema ja oikeudet ovat poikkeuksellisen hyvät Pohjoismaissa. Jo useimmissa Euroopan maissa tilanne
...
Mikseivät kaikki suomalaiset naiset käytä harkintavaltaa, joka heillä on, on ainakin minulle arvoitus.[/quote][/quote]... jouduin tuossa ylempänä lainaamaan itseäni, kun alkuperäinen viesti ( taas vaihteeksi...) katosi heti ilmestyttyään. Mikähän siinä oli niin tulenarkaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko ukolla iso?
Pontus sun tarvii mennä taas uimahalliin että voit tarkkailla ulkomaalaisten pippeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Ullatus, että Junes ei vaivaudu itse hoitamaan tätäkään vaan laittaa taas sinut asialle. Mieti Tiina kaksi kertaa ennen kun menet vihille sen kanssa! Huumeet ja työttömyys voi vielä sinun iässäsi houkutella mutta uskon sydämestäni jopa sinun ansaitsevan elämältäsi enemmän.
Mutta kun Junes on niin ihanan kaheli.
Mies on kyllä ihan työssäkäyvä ihminen ja enköhän minä oman mieheni tunne vuosien jälkeen. Niitä kokemuksia tästä "paperisodasta" olisin vain halunnut kuulla :)
Vierailija kirjoitti:
Taas muslimimulatteja yhteiskunnan elätettäviksi. Muistan kun lehdessä oli joskus juttu, että jokainen marokkolaisen kanssa 80 ja 90-luvulla solmittu avioliitto oli päättynyt eroon. Yhteen aikaan misseillä oli oikea muoti hommautua telakointiin noiden kanssa. Eikös se yksi turkulainen tanssiopettajakin, joka seukkasi missin kanssa joutunut lastenraiskauksista vankilaan.
Voisittehan te muuttaa marokkoon. Siellä on ihanan lämmintä.
Ehkä muutammekin jossain vaiheessa. Nyt haluamme vain mennä naimisiin Suomessa kun molemmat täällä asumme ja siksi kyselin kokemuksia.
Ihan helvetillinen paperisota. Miehen kannattaisi varmaa mennä Marokkoo hakee paperit?