asuuko teidän muiden lapsiperheiden naapurissa pilven polttaja?
Meidän rapussa asuu, ja se hemmetin kannabiksen haju haisee vähän väliä rapussa ja jopa tunkee meille sisälle. Mikään ei auta, kaikkea on yritetty ystävällisestä huomautuksesta poliisille soittoon asti.
Kiva altistaa lapset monta kertaa viikossa sille kärylle. Etsimme kokoajan uutta asuntoa, mutta ei sitäkään noin vain saada nopealla aikataululla :( muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pilvenpolttaja ja naapurissa asuu lapsiperheitä. Ei varmasti haise mikään minnekkään kun en sisällä polta, parvekkeellakaan en oikein kehtaa polttaa muulloin kuin öisin. Kyllä minua vähän kuumottaa jos joku naapuri soittaisi poliisit ja joku virkaintoisempi yksilö sattuisi saapumaan tarkistamaan asuntoani.
Itse olen satunnainen polttelija. Aina sama juttu miettiä missä polttaa ettei sitä kukaan huomaa. Ärsyttää se stressaaminen kun kyse ei ole mistään oikeasta rikoksesta. Toisen kerran jos jään kiinni niin silloin katson homman loppun asti. Teon kyllä myönnän mutten rikosta. Kun kerran päihtyminen ei sinänsä ole rikos niin itseensä kohdistuva teko ei millään oikealla oikeustajulla ole rikos.
Ne on sitten toisia juttuja jos huudattaa häiritsevästi musaa yöllä. Tai hyppää päihtyneenä rattiin. Silloin ei päde enää minä vaan siinä tulee kuvioon toiset. Silloin pitää noudattaa niitä sovittuja sääntöjä. Kun nämä nykyiset lait tuntuu toimivan huonosti niin ehkä jotain pitäisi muuttaa? Vaikka niin että oikeuden käynnit pidettäisiin toreilla kuten roomassa. Ehkä siihen oli hyvä syy miksi oikeuden pitää olla julkista?
Oma naapuri käryyttää niin paljon, että koko kerrostalo haisee. Ja tämä tollo ei tajua, että se hiivatin tuoksu tulee myös minun asuntooni. Onneksi kaveri jonkin aika sitten kärysi, koska tuoksua ei esiintynyt vähän aikaan missään, mutta viikonloppuna aamuyöstä koko kerrostalo haisi taas. Seinän takaa kantautuu myös reivimusa monesti, eikä kaverilla ole tajua yön ja päivän erosta.
Epäilen vahvasti jutun todenperäisyyttä. Kun poliisit kuitenkin nappaa jotain 15 000 - 20 000 kannabiksen käyttörikosta per vuosi. Lain mukaan vähäisestä tai kokonaisuutena vähäisestä huumausaine rikokseta ei pääsääntöisesti pitäisi nostaa syytettä. Silti käyttörikoksesta voi lain mukaan saada jopa puolivuotta vankeutta.
Jälkimmäinen laki takaa joka konstaapelille oikeuden tehdä vaikka kotietsinnän epäilyksen perusteella. Onhan nuo lait myös ristiriidassa keskenään mutta politikkoja joille lakien säätäminen kuuluu ei näytä kiinostavan.
Sinänsä ymmärrettävää kun tärkeämpiä asioita. Kun omistuksen saa piilottaa niin mikä enää estää hyödyntämästä valtion rahoja paremmin? Jep, jep raha puhuu.
Todella miettimisen arvoista on kuinka paljon laittoman huumekaupan ääni puhuu? Se on mailman toiseksi suurin bisnes heti aseiden jälkeen. Potti josta riittää jaettavaa. Rahanpesijöille, lakimiehille ja politikoille. Aika naivi pitää olla jos luulee ettei rahalla saa ostettua vaikka mieleisiään lakeja.