Ahdistaako muita kävellä puiston läpi joka on täynnä teinejä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Joo. En pelkää että ne mun kimppuun kävis tai mitään, mutta teinit varsinkin laumoissa on jotenkin... röyhkeitä ja luulevat itsestään vähän liikoja. Liittyy siihen ikään tietenkin, mutta varmaan johtuu siitä kun olin ite teininä niin ujo hissukka ja kiusattukin, niin jotenkin jäi vähän paha maku suuhun.
No kerrotko, mitä ovat sinulle tehneet tai sanoneet.
Outoa määrittää ihmiset röyhkeiksi ja itsestään liikoja luuleviksi pelkästään iän perusteella.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. En pelkää että ne mun kimppuun kävis tai mitään, mutta teinit varsinkin laumoissa on jotenkin... röyhkeitä ja luulevat itsestään vähän liikoja. Liittyy siihen ikään tietenkin, mutta varmaan johtuu siitä kun olin ite teininä niin ujo hissukka ja kiusattukin, niin jotenkin jäi vähän paha maku suuhun.
Outoa määrittää ihmiset röyhkeiksi ja itsestään liikoja luuleviksi pelkästään iän perusteella.
N45
Naureskeltu ja pilkattu. Kuten sanoin, siinä iässä moinen käytös (vai pitäisikö puhua ihan kiusaamisesta) on melko yleistä, en tietenkään luule että kaikki teinit olisivat sellaisia vaan lähinnä jäänyt sellainen ahdistava fiilis päälle, niin kuin ihmisistä muutenkin.
Ja joo olen käynyt terapiassa jne.
Ahdistaa koska ovat törkeitä ja huutelevat törkeyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Naureskeltu ja pilkattu. Kuten sanoin, siinä iässä moinen käytös (vai pitäisikö puhua ihan kiusaamisesta) on melko yleistä, en tietenkään luule että kaikki teinit olisivat sellaisia vaan lähinnä jäänyt sellainen ahdistava fiilis päälle, niin kuin ihmisistä muutenkin.
Ja joo olen käynyt terapiassa jne.
Kerrotko missä sinulle teinit ovat naureskelleet ja pilkanneet? Aika outoa.
Turhaa pilkkaatte, tuo on varmaan tosi tyypillinen tilanne monelle joka on koulussa kokenut kiusaamista. Vaikka olisi kuinka vanha, ne muistot yleensä säilyvät ja tulee mieleen oma teini-ikä kun näkee niitä 15-vuotiaita puistoissa ym.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa koska ovat törkeitä ja huutelevat törkeyksiä
Todella outoa.
Matkustelen Suomessa ja ulkomailla, enkä milloinkaan ole törmännyt moiseen käytökseen. Päinvastoin.
N45
Ei. Katselen samanlaisia päivät pitkät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Ja joo olen käynyt terapiassa jne.Kerrotko missä sinulle teinit ovat naureskelleet ja pilkanneet? Aika outoa.
Koulusta on varmaan useimmilla ikäviä kokemuksia. Kadulla teininä pyydettiin rahaa ja uhkailtiin, kerran on hakattu.
- ohis
Ei enää kun itselläkin esiteini tuossa.
Olin myös lukiolla töissä. Tosi ihania ja fiksuja nuoria 😊
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pilkkaatte, tuo on varmaan tosi tyypillinen tilanne monelle joka on koulussa kokenut kiusaamista. Vaikka olisi kuinka vanha, ne muistot yleensä säilyvät ja tulee mieleen oma teini-ikä kun näkee niitä 15-vuotiaita puistoissa ym.
Silloinhan vika ei olekaan teineissä. Voidaan jättää nuorison syyllistäminen ja keskittyä ongelmaan.
On koettu huonoja juttuja, uhriudutaan ja syytetään viattomia?
Minua koulukiusattiin rankasti ja fyysisesti muutaman vanhemman kovistytön toimesta.
14-vuotiaana minut juotettiin humalaan ja joukkoraiskattiin.
Elämä on ollut selviytymistä, mutta ei se helppoa ole kenelläkään. Traumoja on kaikilla ja niiden kanssa eletään. :)
Vierailija kirjoitti:
Just toi röyhkeys kun ovat laumassa.. yksin moni niistä onkin sitten niin tuppisuu eikä uskalla edes silmiin katsoa, varmaan niillä huutelijoilla on huono itsetunto kun pitää muita arvostella ja siten tuntea ylemmyyttä ja oma olonsa hiukan paremmaksi
Ootsä ap miettiny miten paljon niitä ahdistaa, kun sä kävelet sen puiston läpi. Ne arvailee koska sä soitat kytät.
Täällä tulee vastaa ilmiöitä, joita ei koskaan ole kokenut. Kummallista, kun olen jo 52-vuotias ja liikkunut kaikenlaisissa tilanteissa -- myös usein puistoissa.
Koskaan en ole kuullut teinien huutelevan mitään kenellekään. Käyttäytyvätkö nämä huutelun kohteen itse jotenkin provosoivasti?
Ahdistunut naamahan sitä jo voi olla. Koiratkin haukkuvat sellaisille aristeleville ihmisille helposti. Syntyy kierre, että pelkäävät vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tulee vastaa ilmiöitä, joita ei koskaan ole kokenut. Kummallista, kun olen jo 52-vuotias ja liikkunut kaikenlaisissa tilanteissa -- myös usein puistoissa.
Koskaan en ole kuullut teinien huutelevan mitään kenellekään. Käyttäytyvätkö nämä huutelun kohteen itse jotenkin provosoivasti?
Ahdistunut naamahan sitä jo voi olla. Koiratkin haukkuvat sellaisille aristeleville ihmisille helposti. Syntyy kierre, että pelkäävät vielä enemmän.
Johtunee siitä, että kaikesta päätellen täällä on valtaisa edustus mielenterveysongelmaisia. Varsinkin kaikenlaiset ahdistus- ja paniikkihäiriöt tulevat monessa ketjussa esiin.
Ei kukaan normaali ahdistu ihmisistä iän perusteella.
Kyllähän ne monesti käyttäytyvät kuin villiintynyt apinalauma; haukkuvat ohikulkijoita, kirkuvat ja huutavat, saattavat heitellä tavaroita ja hyökätä päälle, sylkevät ympäriinsä ym.
Pelkään ihmisiä ihan yleisesti. Koulukiusattuna ahdisti kävellä kiusaajien ohi koulussa tai kadulla, kun nauroivat ja huutelivat, että siitä se kai on jäänyt päälle. Riippuu kai vähän tilanteestakin: hyvin käyttäytyvät teinit viettämässä kesäpäivää vai kovaääniset teinipissikset ryyppäämässä.
Vain jos olen humalassa ja teinit ovat oppilaitani.
Miten ammattiauttaja pystyy vähentämään tätä ahdistusta tai esim. paniikkihäiriötä? Olen puhunut, eikä noihin pelkotiloihin kovin kummoisia vastauksia tullut.