Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita kävellä puiston läpi joka on täynnä teinejä?

Vierailija
23.05.2017 |

Mua ahdistaa jostain syystä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan nyt olette ahdistuneita. Kannattaisiko puhua ammattiauttajalle?

Miten ammattiauttaja pystyy vähentämään tätä ahdistusta tai esim. paniikkihäiriötä? Olen puhunut, eikä noihin pelkotiloihin kovin kummoisia vastauksia tullut.

Vierailija
22/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. En pelkää että ne mun kimppuun kävis tai mitään, mutta teinit varsinkin laumoissa on jotenkin... röyhkeitä ja luulevat itsestään vähän liikoja. Liittyy siihen ikään tietenkin, mutta varmaan johtuu siitä kun olin ite teininä niin ujo hissukka ja kiusattukin, niin jotenkin jäi vähän paha maku suuhun.

No kerrotko, mitä ovat sinulle tehneet tai sanoneet.

Outoa määrittää ihmiset röyhkeiksi ja itsestään liikoja luuleviksi pelkästään iän perusteella.

N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. En pelkää että ne mun kimppuun kävis tai mitään, mutta teinit varsinkin laumoissa on jotenkin... röyhkeitä ja luulevat itsestään vähän liikoja. Liittyy siihen ikään tietenkin, mutta varmaan johtuu siitä kun olin ite teininä niin ujo hissukka ja kiusattukin, niin jotenkin jäi vähän paha maku suuhun.

Outoa määrittää ihmiset röyhkeiksi ja itsestään liikoja luuleviksi pelkästään iän perusteella.

N45

Naureskeltu ja pilkattu. Kuten sanoin, siinä iässä moinen käytös (vai pitäisikö puhua ihan kiusaamisesta) on melko yleistä, en tietenkään luule että kaikki teinit olisivat sellaisia vaan lähinnä jäänyt sellainen ahdistava fiilis päälle, niin kuin ihmisistä muutenkin.

Ja joo olen käynyt terapiassa jne.

Vierailija
24/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa koska ovat törkeitä ja huutelevat törkeyksiä

Vierailija
25/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Naureskeltu ja pilkattu. Kuten sanoin, siinä iässä moinen käytös (vai pitäisikö puhua ihan kiusaamisesta) on melko yleistä, en tietenkään luule että kaikki teinit olisivat sellaisia vaan lähinnä jäänyt sellainen ahdistava fiilis päälle, niin kuin ihmisistä muutenkin.

Kerrotko missä sinulle teinit ovat naureskelleet ja pilkanneet? Aika outoa.

Vierailija
26/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pilkkaatte, tuo on varmaan tosi tyypillinen tilanne monelle joka on koulussa kokenut kiusaamista. Vaikka olisi kuinka vanha, ne muistot yleensä säilyvät ja tulee mieleen oma teini-ikä kun näkee niitä 15-vuotiaita puistoissa ym.

Vierailija
27/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa koska ovat törkeitä ja huutelevat törkeyksiä

Todella outoa.

Matkustelen Suomessa ja ulkomailla, enkä milloinkaan ole törmännyt moiseen käytökseen. Päinvastoin.

N45

Vierailija
28/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Katselen samanlaisia päivät pitkät töissä.

Vierailija
29/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Kerrotko missä sinulle teinit ovat naureskelleet ja pilkanneet? Aika outoa.

Koulusta on varmaan useimmilla ikäviä kokemuksia. Kadulla teininä pyydettiin rahaa ja uhkailtiin, kerran on hakattu.

- ohis

Vierailija
30/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kun itselläkin esiteini tuossa.

Olin myös lukiolla töissä. Tosi ihania ja fiksuja nuoria 😊

Vierailija
31/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa pilkkaatte, tuo on varmaan tosi tyypillinen tilanne monelle joka on koulussa kokenut kiusaamista. Vaikka olisi kuinka vanha, ne muistot yleensä säilyvät ja tulee mieleen oma teini-ikä kun näkee niitä 15-vuotiaita puistoissa ym.

Silloinhan vika ei olekaan teineissä. Voidaan jättää nuorison syyllistäminen ja keskittyä ongelmaan.

On koettu huonoja juttuja, uhriudutaan ja syytetään viattomia?

Minua koulukiusattiin rankasti ja fyysisesti muutaman vanhemman kovistytön toimesta.

14-vuotiaana minut juotettiin humalaan ja joukkoraiskattiin.

Elämä on ollut selviytymistä, mutta ei se helppoa ole kenelläkään. Traumoja on kaikilla ja niiden kanssa eletään. :)

Vierailija
32/44 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesuojeluvaisto

Vierailija
33/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi röyhkeys kun ovat laumassa.. yksin moni niistä onkin sitten niin tuppisuu eikä uskalla edes silmiin katsoa, varmaan niillä huutelijoilla on huono itsetunto kun pitää muita arvostella ja siten tuntea ylemmyyttä ja oma olonsa hiukan paremmaksi

Vierailija
34/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä ap miettiny miten paljon niitä ahdistaa, kun sä kävelet sen puiston läpi. Ne arvailee koska sä soitat kytät. 

Vierailija
35/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee vastaa ilmiöitä, joita ei koskaan ole kokenut. Kummallista, kun olen jo 52-vuotias ja liikkunut kaikenlaisissa tilanteissa -- myös usein puistoissa. 

Koskaan en ole kuullut teinien huutelevan mitään kenellekään. Käyttäytyvätkö nämä huutelun kohteen itse jotenkin provosoivasti? 

Ahdistunut naamahan sitä jo voi olla. Koiratkin haukkuvat sellaisille aristeleville ihmisille helposti. Syntyy kierre, että pelkäävät vielä enemmän. 

Vierailija
36/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tulee vastaa ilmiöitä, joita ei koskaan ole kokenut. Kummallista, kun olen jo 52-vuotias ja liikkunut kaikenlaisissa tilanteissa -- myös usein puistoissa. 

Koskaan en ole kuullut teinien huutelevan mitään kenellekään. Käyttäytyvätkö nämä huutelun kohteen itse jotenkin provosoivasti? 

Ahdistunut naamahan sitä jo voi olla. Koiratkin haukkuvat sellaisille aristeleville ihmisille helposti. Syntyy kierre, että pelkäävät vielä enemmän. 

Johtunee siitä, että kaikesta päätellen täällä on valtaisa edustus mielenterveysongelmaisia. Varsinkin kaikenlaiset ahdistus- ja paniikkihäiriöt tulevat monessa ketjussa esiin. 

Ei kukaan normaali ahdistu ihmisistä iän perusteella. 

Vierailija
37/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne monesti käyttäytyvät kuin villiintynyt apinalauma; haukkuvat ohikulkijoita, kirkuvat ja huutavat, saattavat heitellä tavaroita ja hyökätä päälle, sylkevät ympäriinsä ym.

Vierailija
38/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ihmisiä ihan yleisesti. Koulukiusattuna ahdisti kävellä kiusaajien ohi koulussa tai kadulla, kun nauroivat ja huutelivat, että siitä se kai on jäänyt päälle. Riippuu kai vähän tilanteestakin: hyvin käyttäytyvät teinit viettämässä kesäpäivää vai kovaääniset teinipissikset ryyppäämässä.

Vierailija
39/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos olen humalassa ja teinit ovat oppilaitani.

Vierailija
40/44 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ap apua