Syökö joku muka nykyään vielä ruisleipää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sitä ruista puoliakaan
No mä kyllä ostan kaupasta 100% ruisleipää. Tiedän kyllä, että reissumiehet yms ei ole oikeaa ruisleipää.
Enpä ole koskaan törmännyt ruisleipään kaupassa, jossa on 100% ruista.
Mikä leipomo sitä valmistaa?
Esim. Fazerin Real.
On monia valmistajia.
Malliesimerkki aloituksesta, jonka sanavalinnalla aloittaja tekee itsestään idiootin ja saa aivan ansaitusti lokaa niskaansa.
Kohta saa taas tehdä maitopottuja uusista perunoista, lisäksi ruisleipää ja voita päälle. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä ostan kaupasta 100% ruisleipää. Tiedän kyllä, että reissumiehet yms ei ole oikeaa ruisleipää.
Monetkin leipomot. Lidlin ruisruutu on hyvää, leivotaan jossain? , paistetaan paikan päällä. Helsingissä myös helppo löytää pienemmistä leipomokahviloista.
Lomareissuilla haen Ikaalisten Myllyn Leivän leipää heidän leipomon myymälästä ja ostan myös pakkaseen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään leipomo tuskin valmistaa kauppoja, joissa on vain ja ainoastaan ruista.
T. Kielinatsi
Vaasan Ruispalat ja Oululaisen jälkiuunileipä ainakin on leivottu 100% ruisjauhoista. Molemmat aika suosittuja merkkejä.
Eihän sillä höttöleivällä nälkä lähde. Ruisleipää sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kukaan syö ruisleipää. Muuten vaan kaupassa puolet valikoimasta on ruisleipää, mutta eihän sitä kukaan osta.
En syö, mutta ostan. Hieron ruisleipää ympäri vartaloani, se on loistava ihonkuorintaan.
Prototyyppi kirjoitti:
Minä syön ja teen ruisleivät monesti itse.
100 % rukiista tehtyä.
Annoin sulle alapallit,
Me syödään lähes pelkästään ruisleipää. Se on hyvää, joten syödään sitä. Ja kuule nimenomaan sitä "ruisleipää" eli ruispaloja. Kahden hengen taloudessa ruispalapaketti on kovin kätevä iskeä suoraan pakkaseen ja paahtaa sieltä käytön mukaan. Tästäkin varmaan joku itkee verta, kun ei edes tuoreena sitä syödä...
Parhaat ruisleivät valmistaa pienleipomot, fazerit, vaasat ja muut vastaavat ovat ihan täyttä kuraa, näin se vaan on. No täytyy myöntää että myös kaikkein paskimmat (ruis-) leivät tulee myös pienleipomoilta.
Todellinen asiantuntija...
Meillä syödään vain ruisleipää ja joskus harvoin täysjyväleipää. Valkoista höttöleipää syödään kerran vuodessa rapujen kanssa (mun mielestä ei tarpeen silloinkaan)
Saaristolaisleivän, maalaisleivän ja sämpylät teen itse
Voisiko joku vinkata, mikä ruisleipä ei aiheuta vatsakipua? Olen syönyt vuosia Oululaisten Jälkiuunileipää. Nyt on vatsa alkanut oireilla. Ja kyllä: jatkossa aion vastakin syödä ruisleipää, sen mitä nyt ylipäätään leipää syön.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vinkata, mikä ruisleipä ei aiheuta vatsakipua? Olen syönyt vuosia Oululaisten Jälkiuunileipää. Nyt on vatsa alkanut oireilla. Ja kyllä: jatkossa aion vastakin syödä ruisleipää, sen mitä nyt ylipäätään leipää syön.
Ei sullakaan järki päätä pakota :) Haluat syödä sellaista, mistä voit huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni syö. Ihmettelen että joku syö leipänä jotain vaaleaa vehnämössöä.
Älä suotta ihmettele. Ei kaikki pysty tummia leipiä syömään. Itse saan jäätävät vatsakivut. Vaalea leipä on herkku, jolle sipaistaan reilusti voita silloin, kun siihen haksahtaa. Itse ihmettelen niitä, joilla leipä kuuluu sen verran reiluissa määrin normaaliin ruokavalioon, että sen terveellisyydestä pitää kiistellä.
Kävin eilen iltapäivällä kaupassa. Kaikki 100% ruisjauhoista leivotut leivät oli viety, jäljellä oli vain höttöruisleipää. Kyllä kansa tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on todella vaikea nykyään löytää, jos ei ole joku sellainen tuttu leipä, jota ostaa aina. Kunnon vanhanajan ruislimppua olen ostanut viimeksi Kotkan torilta 1980-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on todella vaikea nykyään löytää, jos ei ole joku sellainen tuttu leipä, jota ostaa aina. Kunnon vanhanajan ruislimppua olen ostanut viimeksi Kotkan torilta 1980-luvulla.
Aika vaikea on löytää kunnon ruisleipää ja suurin osa ruisleivistä sisältää muita jauhoja.
Ja nuokin ruispalat, sisältävät vain 50% ruista kokonaispainosta.
Meillä kuluu kilo ruisleipää/viikko :). Parasta on Reissumies, muutkin useimmat toki hyviä, mutta reissaria parempaa en ole vielä maistanut. Oon varmaan tosi wt, sori. :)