Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi amista ei arvosteta?

Vierailija
23.05.2017 |

Olen 16-vuotias ja kohta takana ensimmäinen vuosi amiksessa merkonomilinjalla. Itse olen viihtynyt ja mulla on siellä kivaa, mutta muille se ei tunnu kelpaavan.

Kun sanoin perheelleni, kavereilleni, opolle yms hakevani amikseen enkä lukioon, vastaus oli aina automaattisesti "ethän, sä meet lukioon etkä mihinkään amitsuun!!". Sinänsä ymmärrän, koska ysin keskiarvo oli noin 8.5, mut ei se tarkota että olisi joku pakko mennä lukioon.

Sukulaiset nyrpistelee nenäänsä kun puhun koulusta, jotkut ei edes suostu kuuntelemaan mitään mitä kerron sieltä. Vanhemmat koittivat vielä koulun alun jälkeen saada mua lukioon, ja nyt puhuu koko ajan siitä KUN jatkan amiksen jälkeen opiskelua jossain (niinkun aionkin jatkaa, mut ei se vanhempien päätettävissä ole).

Sisarukset on lukiossa ja aina piikittelee mun koulusta, millon keksii mitäkin. Jos iskä vie meidät kouluun, niin silloin ne katselee meiän kouluun meneviä ihmisiä ja haukkuu 'amisten' ulkonäköä yms.

Ja sitten yks juttu on vapaapäivät, niitä nyt vaan sattuu olemaan, koska amiksessa ei sitä opiskeltavaa kai niin paljon ole (?), mutta aina jos sanon jääväni kotiin seuraavana päivänä niin sillon vaihdellaan katseita ja pohditaan että miksi ei sitä koulua nyt seuraavana päivänä olekaan.

Mitä mieltä te ootte? Osaatteko sanoa mistä tosi monen amisviha johtuu? Ja vielä loppuun täytyy kyl sanoo se, että moni kyllä varmasti ajattelee merkotutkinnon olevan turha tms, mut ei se silti oikeuta tuomitsemaan toisen valintoja. Ite siis jätin menemätttä lukioon koska tiesin että en siellä tulisi pärjäämään, koska en oo ikinä esim. osannut lukea kokeisiin tai muutenkaan panostaa opiskeluun.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän arvostan amista enemmän kuin lukiota tai mitään korkea kouluja ikinä. Jälkimmäisistä ei saa edes ammattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi