Miten saan ripulin loppumaan?
Kommentit (15)
En oo varma mut luulen että saatoin juoda pilaantunutta maitoa kahvin kanssa sunnuntaina...
Jos et selviä apteekkiin (imodium tai vastaava varmasti paras), kokeile ottaa n. 10 kpl valkopippureita. Mulla auttoi ainakin mahatautiin. En takaa että tuohon auttais...
Precosa on tosi hyvä apu. Syötän aina muksulle antibioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En oo varma mut luulen että saatoin juoda pilaantunutta maitoa kahvin kanssa sunnuntaina...
En oikein usko tuohon maitojuttuun, olisi kyllä jo mennyt ohi. Norovirusta on varmasti edelleen liikkeellä. Mulla nimittäin sama juttu, sunnuntaista asti ollut, viime yö meni melkein vessassa istuessa. Tänään iltapäivällä uskaltauduin pikaisesti ulos, kauppaan ja kirjastoon, hyvin meni. Ehkä se nyt on jo pois menossa, toivotaan että sullakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että siitä menee maha liian kovalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että siitä menee maha liian kovalle.
Imodium lamaa suolentoimintaa joten sillä vatsan ummelle herkemmin kuin Precosalla.
Mulla kesti just ripuli 7 päivää. Alkoi olla aika heikko olo. Työterveyslääkäri totesi vaan, että sellaista on nyt liikkeellä, joku viruspohjainen. :(
Älä ainakaan juo kahvia ja alkoholia tai syö kovin raskasta mausteista ruokaa. Teetä ja jotain lempeää velliä, jos niihin ainekset kotoa löytyvät. Sitten kun uskaltaudut/pääset apteekkiin asti niin osta jotain ripulilääkettä. Huolehdi riittävästä nesteen saannista.
Mistä ripuli johtuu?