Saat tietää, että työt loppuu nykyisessä työpaikassa sinulta 2v päästä. Mitä teet?
Alatko hakemaan heti uutta työpaikkaa ja irtisanoudut heti sopivan tullessa vastaan vai sinnittelet 2v nykyisessä ja sitten uutta katselemaan?
Kommentit (25)
Kun on kahdesti firma lähtenyt alta, toisella kertaa aika yllättäin, niin mulla on jatkuva työnhakuvalmius päällä nytkin. Edellisessä oli tieto, että saan jatkoaikaa joulukuulle, elokuussa tuli tämä tieto kun lokakuussa piti aluksi loppua. Silloin sanoin, että haen jo uutta työtä ja jatkan sillä ehdolla, että saan irtisanomisajan määräaikaiseen sopimukseen. Ei sitten edes keritty sopimusta tehdä, kun pääsin heti elokuussa hakemaani paikkaan.
Onko töiden loppuminen varmaa? Hoitoalalla ainakin jatkuvasti pelotellaan, että nyt tuntuu työntekijöitä olevan liikaa, että kohta pitää varmaan pistää pihalle joku, 10 vuotta jo uhkailtu, mutta yhtäkään ei ole irtisanottu.
Laittaisin haun käyntiin, mutta hakisin vain ylöspäin tai jos vastaavia tehtäviä niin mielellään pörssiyhtiöstä.
80 prosenttia työpaikoista menee työpaikan vaihtajille eli kahta vuotta en uutta työpaikkaa odottaisi. Toisena vuotena pitäisi jo laskea rimaa jos parempaa ei olisi löytynyt.
Minä olen vaihtanut vakituisesta määräaikaiseen äitiyslomasijaisuuteen kun tehtävä oli selvästi eteenpäin ja 800 euroa paremmalla palkalla per kuukausi. Silloin stressasi, mutta loppujen lopuksi sijaisuus kesti neljä vuotta. Nyt kun lapset on parikymppisiä niin määräaikaisuudet ei enää haittaa. Valitsen työnsisällön mukaan ja aina on uusi paikka löytynyt.
En ostaisi uutta taloa ja mutta olisin loppuun asti töissä . Lähtisin ansisidonnaisella opiskelemaan. Edessä olisi tod näk. Ero ja yhteishuoltajuus
Kolmantena aamuna nukun aamulla pitkään