Kateellinen pikkusiskolle
Oon siis 16v tyttö ja mun äiti on saanu noin puol vuotta sitten toisen lapsen. En jotenkin osaa sopeutua siihen että nyt se vauva on perheen lapsi ja mun pitäis käyttäytyä melkein kun aikuisen. Jotenkin oon tosi kateellinen kun äiti lepertelee sille tai imettää tai vaihtaa vaippoja. Tuntuu että mun pitäis olla siinä eikä sen. Tykkään kyllä siitä että mulla on nyt pikkusisko mut tavallaa haluaisin olla vielä äitini vauva. Ahdistaa että tuntuu tältä vaikka ei pitäis eikä tähän oo mitään järkevää sytä. ENkä oo muuten mikään kakara vaan ihan ikäiseni tasolla . Kellään ollu samanlaista, meneekö tää ohi ittestään?
Kommentit (51)
Puhu äitisi kanssa asiasta ja koulussa vaikka kuraattorin kanssa, saat asiaan ulkopuolistakin tukea. Ja voisit ottaa osaa vauvan hoitoon, pitää sylissä lukea kirjaa jne.
Kai äitisi muisti laittaa sulle vaipan kahvilareissun ajaksi ettei vauvalle satu vahinkoja?
Onhan tuo vähän outoa että teini on mustis vauvalle vaipoista ja tissistä...
Ja kyllä, täällä käy outoa porukkaa. Osa on jäänyt ihan lapsen tasolle, ja nauttii kun saa mollata ja haukkua toisia joilla joku ongelma. En tiedä mikä heillä päässä viiraa kun saavat tuollaisesta jotain nautintoa. Ehkä oma elämä tylsää.
Mutta tsemppiä ap:lle
Mustakin tuommoinen mustasukkaisuus on vähän kummallista, mutta vastaukset tähän ketjuun on olleet kyllä tosi ilkeit. tsemppiä aloittajalle,keskustelemalla nämä asiat yleensä ratkeaa
Vierailija kirjoitti:
Kiitti teille ketkä laittoi järkeviä vastauksia. puhuin illalla itin kanssa tästä ja se suhtautui tosi kivasti. mä lupasin auttaa sitä enemmään vauvan kanssa ja se sano että viettää välillä mun kanssa laatuaikaa. Nyt lähetään äitin ja vauvan kanssa kiäymään kahvilassa ja juttelee kaikesta :) pakko sanoo vielä loppuun että vastauksista päätellen täällä käy myös aika outoo porukkaa...
t.ap
Hienoa ap, keskustelemalla asiat yleensä selviää. Kuulostaa hienolta noi suunnitelmat. Älä todellakaan piittaa noista ilkeistä kommenteista, kateellisten panettelua :)
Kuulostat niin pennulta että vaipat ja tutti sopisikin sulle hyvin
Vierailija kirjoitti:
Kiitti teille ketkä laittoi järkeviä vastauksia. puhuin illalla itin kanssa tästä ja se suhtautui tosi kivasti. mä lupasin auttaa sitä enemmään vauvan kanssa ja se sano että viettää välillä mun kanssa laatuaikaa. Nyt lähetään äitin ja vauvan kanssa kiäymään kahvilassa ja juttelee kaikesta :) pakko sanoo vielä loppuun että vastauksista päätellen täällä käy myös aika outoo porukkaa...
t.ap
Kiva juttu! Tunteesi ovat todellakin ihan normaaleja ja hienoa, että sait puhuttua niistä äitisi kanssa. Anni Sinnemäki sai toisen lapsen kun hänen esikoisensa oli 21 tai 22 ja sanoi jossain haastattelussa, että esikoinen oli vastoin tahtoaan tuntenut mustasukkaisuutta. Itselläni ei noin paljon nuorempia sisaruksia ole, mutta kun muutin pois kotoa niin tunsin itseni välillä avuttomaksi ja toivoin, että äiti olisi ollut vielä hoitamassa asioitani ja ottamassa vastuuta, että minun ei tarvitsisi. Uskon että sinulla on kyse samasta, aikuiseksi kasvaminen ja huolenpidosta luopuminen ei ole helppoa.
t.ap