Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellinen pikkusiskolle

Vierailija
23.05.2017 |

Oon siis 16v tyttö ja mun äiti on saanu noin puol vuotta sitten toisen lapsen. En jotenkin osaa sopeutua siihen että nyt se vauva on perheen lapsi ja mun pitäis käyttäytyä melkein kun aikuisen. Jotenkin oon tosi kateellinen kun äiti lepertelee sille tai imettää tai vaihtaa vaippoja. Tuntuu että mun pitäis olla siinä eikä sen. Tykkään kyllä siitä että mulla on nyt pikkusisko mut tavallaa haluaisin olla vielä äitini vauva. Ahdistaa että tuntuu tältä vaikka ei pitäis eikä tähän oo mitään järkevää sytä. ENkä oo muuten mikään kakara vaan ihan ikäiseni tasolla . Kellään ollu samanlaista, meneekö tää ohi ittestään?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia, että nuori kokee jonkinlaista mustasukkaisuutta kun perheeseen syntyy uusi lapsi. Voisit jutella asiasta äitisi kanssa, uskon että hän kyllä ymmärtää :)

Vierailija
2/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sun pitää vaan olla äitisi vauva, eli pyydät lepertelyä imetystä ja vaipanvaihtoja kun niistä niin kovasti tykkäät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta tuntui aikanaan pahalta kun sain pikkuveljen, olin tosin sinua nuorempi mutta ei se mustasukkaisuus ikää katso. kyllä se siitä ohi menee

Vierailija
4/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun pitää vaan olla äitisi vauva, eli pyydät lepertelyä imetystä ja vaipanvaihtoja kun niistä niin kovasti tykkäät

Ois kyllä aika näky kun 16v teinityttö imee tissiä märissä vaipoissa ja äiti lepertelee :DD

Vierailija
5/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hei, lapsiahan pitää kohdella mahdollisimman tasapuolisesti. Äidilläsi on kaksi tissiä, eli kun pikkusisko saa rintaa, hän voi imettää sinua samaan aikaan toisella puolella. Eikä yhden vauvan vaipanvaihdoissa ole todellakaan tarpeeksi työtä, äitisi vaihtaa varmasti sinutkin mielellään kuiviin ja puhtaisiin aina samaan aikaan kuin siskosikin :) Eli pyydät äidiltä prikulleen samanlaista vuavakohtelua, varmasti hänkin innostuu ajatuksesta.

Vierailija
6/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos mami antaisi sullekin vähän tittiä.

Vierailija
7/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap viettää pari päivää pissavaipoissa ja syö vauvanruokaa, voi teinin elämä alkaa maistua taas hyvältä

Vierailija
8/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä vastauksia suurin osa. Mustasukkaisuus on ihan normaalia. Eihän kukaan tuon ikäinen enää oikeasti tissiä tai vaippoja kaipaa, vaan sitä huomiota mitä pieni sisarus saa kun imetetään/vaihdetaan vaippaa. Huomiota ja huolenpitoa. Puhu äitisi kanssa, olet jo niin iso, että vanhempasi äkkiä mieltävät sinut jo kovin itsenäiseksi, eivätkä välttämättä heti tajua, kuinka paljon sinäkin vielä haluat rakkautta heiltä.

Vierailija
9/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin 15 kun sain velipuolen (toki eri juttu, kun ei oikea veli) Olin kyllä kateellinen ja luulen että se on aika normaalia. Ohi meni tuo vaihe kuitenkin.

Pakostahan se menee niin, että se vauva tarvii tällä hetkellä enemmän äitiäs kuin sinä, mutta kyllä sä silti vielä äitis lapsi olet ja sitä tarvit. Puhu äitis kanssa ja osallistu vaikka lapsen hoitoon vähän niin tutustut siskoon paremmin ja autat samalla äitiäs. Voittehan te edelleen tehä välillä kahdestaan asioita, jos isäs hoitaa lasta.

Vierailija
10/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä vastauksia suurin osa. Mustasukkaisuus on ihan normaalia. Eihän kukaan tuon ikäinen enää oikeasti tissiä tai vaippoja kaipaa, vaan sitä huomiota mitä pieni sisarus saa kun imetetään/vaihdetaan vaippaa. Huomiota ja huolenpitoa. Puhu äitisi kanssa, olet jo niin iso, että vanhempasi äkkiä mieltävät sinut jo kovin itsenäiseksi, eivätkä välttämättä heti tajua, kuinka paljon sinäkin vielä haluat rakkautta heiltä.

Jep, tästähän tuossa on kyse. Vauva saa muutenkin paljon huomiota, ja sitten juuri imetyksen ja vaipanvaihtojen yms. aikana vauva on aina automaattisesti huomion keskipisteenä. Vanhemmilla lapsilla ei ole enää tällaisia juttuja, joiden kautta saisi nauttia äidin jakamattomasta huomiosta, joten on ihan luonnollista, että ne herättävät välillä mustasukkaisuutta.

Vierailija
11/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma alkaa ja hormonit hyrrää. Lähde tutkimaan uutta elämää - nuoren naisen elämää! Itsevarmana, pois kodin suojista haistelemaan maailman tuulia.

Hyvää punaviiniä, keskinkertaista seksiä päivittäin eri kumppanin kanssa muutaman kuukauden ajan - mikäpä sen parempaa.

Vierailija
12/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kommentoijat ei voi olla aikuisia..

Vierailija
13/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kerran kuussa isä hoitaisi päivän ajan vauvaa, ja sulle puettais aikuisten vaipat ja saisit olla äitisi pikkuinen

Vierailija
14/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei saa sitä huomiota muutenkaan tai sit vaan jostain vanhemman itse keksimistä draamasyistä, muuten ei.

Vierailija
15/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne mullekin, mutta voisit koittaa osallistua vauvanhoitoon enemmän, niin siitä tulisi sun ja äitisi yhteinen juttu ja lähentyisitte varmasti myös perheenä :)

Vierailija
16/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kateellinen vain äitisi huomiosta vai nimenomaan siitä että saa imeä rintaa ja käyttää vaippoja?

Vierailija
17/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mustasukkaisuus on normaalia, mutta mielestäni kyllä vähän nuoremman kohdalla! Itselläni kokemus, että olin melkein 16 vuotias, kun pikkuveljeni syntyi. Toinen pikkuveljeni on itseäni vain reilun vuoden nuorempi, joten en edes muista aikaa ilman häntä. Mutta tuohon nuoremman veljeni syntymään, niin minusta se kyllä oli maailman ihanin juttu! Vauva oli suloinen, enkä koskaan kokenut hänen saaman hoivan olevan jotenkin olevan itseltäni pois. Vauva oli minusta vain rakastettava. Vauvaa sain hoitaa ja hoivata sydämeni kyllyydestä ja hän taas palkitsi sen vastarakkaudella - meillä on aina ollut hyvät välit.

Onkohan ap  jäänyt jotenkin itse hoivaa vaille - jos näin, niin se on harmillista, sillä se tuntemus ei tahdo täyttyä millään!

Luontevampaa tuon ikäiselle olisi olla jotenkin ehkä hämillään vanhempiensa seksuaalisuudesta yms. kuin mustis vauvan samasta hoivasta!

Vierailija
18/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuossa iässä lähinnä mustasukkainen äidille siitä lapsesta, olisin tahtonut itse tulla jo äidiksi

Vierailija
19/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika lapsellista mutta minkä sinä tunteillesi voit

Vierailija
20/51 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran epäkypsältä vaikutat että äidilläsi taitaa olla jo nyt kaksi vauvaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan