Olen nyt testannut nettikirppiksiä vähänkäytetty ja Rekki
Kokemuksia myyjänä:
Rekki:
+ Takuuhinta
- Hintaa ei voi määritellä itse.
- Myyntiin otetaan vain kalleimpia merkkivaatteita
- Myyjä saa 55% myyntihinnasta
- Tuote ei saa olla yli 5 vuotta vanha
- Saat rarjouksen, jonka hyväksyt tai hylkäät. Jos et hyväksy, joudut lahjoittamaan tuotteet tai lunastamaan takaisin maksua vastaan
Vähänkäytetty:
+ Myyntiin otetaan melkein kaikki tuotteet
+ Myyjä itse määrittää hinnan, (kirppis lisää myyntihintaan 1€ tuottoa)
+ Samalla koodilla saa lähetettyä useamman paketin
+ Nettisivuilta voi seurata omaa myyntiä
+ Saat itse laatia myynti-ilmoituksen (tämän koen plussana, koska hyvin tehty ilmoitus lisää myyntiä)
- Rahoja pitää odottaa 21 päivää myynnistä (koska tuotteilla 14vrk palautusoikeus)
- Tuotteiden kuvaamisessa pitää nähdä vaivaa
- Jos tuote ei mene kaupaksi 90 vuorokaudessa, päätät lahjoitatko tuotteen hyväntekeväisyyteen, lunastatko postikuluilla, vai ostatko lisäaikaa
- Hinta putoaa tietyn ajan kuluessa
Näitä kahta vertaillessani koen että vähänkäytetty on parempi.
P.s. saa vinkata muitakin. Testaan mielelläni! :)
Kommentit (41)
Itsekin mietin, että mitä lisäarvoa tuo vähänkäytetty tuo huutikseen nähden? Tiedän kyllä erot pääpiirteissään (tai luulen tietäväni) mutta kertokaa te, joilla kokemusta molemmista!
Minä lahjoitan vaatteeni Fidalle. En saa rahaa, mutten sitä haluakaan. Tulee hyvä mieli ajatuksesta, että joku saa halvalla hyvän vaatteen ja samalla auttaa Fidan arvokasta työtä.
Vähänkäytetyssä nyt myynnissä jo toinen erä vaatteita. Se kuvaaminen ja kuvausten kirjoittaminen on kamalaa puuhaa, mut sen jälkeen kun paketti on postissa saakin rauhassa odotella sen kolme kuukautta ja rahaa vaan tipahtelee myyntitilille. Kummallakin kerralla on meinannut usko loppua hinnoittelua tehdessä, mutta sitten kun saa paketin postiin on ihana olo, kun itselle turhat vaatteet saa kerralla pois tilaa viemästä. Ei tarvitse koettaa sopia noutoaikoja ostajien kanssa, sietää ohareita, ei epävarmuutta siitä noutaako ostaja paketin vai ei jne. Ostajallekin tuo on kätevää, kun yksillä postikuluilla voi tilata tuotteita monelta eri myyjältä, on palautusoikeus ja välikäden antama turva sen suhteen, että paketti oikeasti tulee. Eli peukut tälle, joku on keksinyt hyvän idean ja oivan markkinaraon.
Käykö tuolla vähänkäytetyssä kauppa? Eli saatteko myytyä ja mitä menee?
Ihan samaa mieltä! En suosittele!
Halvalla menee merkkivaatteita eikä monia edes hyväksytä myyntiin..Paremmin saa vaatteistaan rahaa, kun myy itse huutonetissä tai esim facebookin kirppiksillä! Joutuu rahojaan odottelemaan ja maksamaan eestaas postituksista jos ei tuotteet menekkään heillä kaupaksi! Itse hävisin vaan rahaa koko puljun takia. Eka ja vika kerta oli!
Käytän Zadaa sovellusta. Kuvaan itse vaatteet ja laukut ja kirjoitan myyntitekstit. Postitus aina 4 euroa, johon sisältyy vakuutus eli ihan ilmainen!! Myös muista maista voivat ostaa sulta, ja ostaja maksaa aina postarit. Suosittelen!!
Niin on. Tiedoksi, että mitään BikBok, Cubus, H&M eivät ota myyntiin, ja palautuskustannukset sen verran isot ettei kannata ottaa takas. VeroModa, Vila, Levi's
tvs. ottavat myyntiin.
Mä heitän vaan roskiin. On helppoa ja halpaa.
Kokeilkaa uutta pienelle myyntipalvelua. Lähettäminen maksaa yhtä paljon ja on yhtä helppoa, kuin edellisen ehdottama roskiin heittäminen.
En suosittele rekkiä.
Oudot valitsemisperusteet, merkkivaatteita ei satunnaisesti hyväksytä mutta rekki on täynnä luhtaa ja halpismerkkejä.
Postikululujen lisäksi yritys ottaa yli 10 euroa "varastointimaksua" jokaisen tilityksen yhteydessä. Eli jos valitset 90 päivän myyntiajan, joka kuu tilityksestä pidätetään tämä maksu, luonnollisesti postikulut maksat myös. Kun kuukausitilitys olisi 15 euroa. He pidättävät tuon 10 eur, ja saat vaan 5 euroa. Jos valitsee kertamaksun, on se luonnollisesti niin huonotuottoinen, ettei kannata.
Ostin kerran merkkituotteen, ja se ei sopinutkaan. Kun lähetin sen takaisin, tuote hylättiin merkinnällä "ei varmuutta tuotteen aotoudesta". Kun reklamoin tästä, ja vaadin rahat takaisin, he kieltäytyivät. Koska nuorenana ytittäjänä he voivat tehdä virheitä. Ja pitivät rahat.
Minusta rekki sopii vaatteiden puolesta niille, joiden maku on maalainen, luhtaa ja palmrothia. Jos haluaa ostaa merkkivaatteita, tämä ei ole se paikka.
Mulla on kyllä hyvät kokemukset rekistä, mutta lähettämäni tavara onkin ollut erittäin hyväkuntoista. Edellisestä paketista sain 200€ ja juuri laitoin toisen menemään. Saa nähdä, mitä tarjoavat tällä kertaa.
Pidän siitä vaivattomuudesta kun ei tarvitse itse kuvata vaatteita tai kirjoittaa mitään esittelyjä.
Olen kokeillut tänä vuonna Rekkiä. Laitoin sinne laatikollisen hyväkuntoista tavaraa. En jättänyt myyntitilille, vaan otin Rekin tarjoaman kertasumman vastaan. Se oli tosin liian vähäinen summa niin hyvälaatuisesta ja uudesta tavarasta, mutta ajattelin kuitenkin päästä näin kaapintäytteestä eroon, jottei tarvitse enää miettiä sitä sen koommin. Kaikki tarjoamani tavarat otettiin vastaan, yhtään ei hylätty.
Tein seuraavia huomioita:
- tuotteita tarkastellaan varmasti ”suurennuslasilla”, koska niistä oli kaivettu esiin vikoja, joita en ainakaan itse nähnyt. Kuten ”pieni vaalea viiru” tms. Toisaalta onhan hyvä, että tuotteen siisteydestä ollaan tarkkoja, mutta esittelyteksti antaa tällä tavalla tuotteesta usein huonomman kuvan, kuin mitä todellisuus on.
- vikoja oli löydetty myös täysin käyttämättömistä tuotteista. Niissä ei lähettäessäni ollut mitään käytönjälkiä tms.
- Rekin nettisivuille ei ilmaantunut myytäväksi kaikkia lähettämiäni tuotteita. Lähtöhinnaltaan kalleimmat tunnetut merkkituotteet, jotka olivat erinomaisessa kunnossa, eivät ilmaantuneet myyntiin. Minne ne menivät? Jos olisin valinnut myyntitilin, ne varmaan olisi olleet esillä myytävinä.
- kuvat eivät tee tuotteille oikeutta. Ne ovat sameita ja housutkin näyttävät kuvissa polvihousuilta., Tuotteet siis eivät näytä hyviltä kuvissa.
Ei ole kovin kannattava tapa myydä omia käytettyjä vaatteitaan.
Tämä on hyvä silloin, kun ei jaksa myydä ja lähetellä niitä itse millään nettikirppiksillä tai haluaa vain jollain summalla eroon ylijäämätavarasta.
Tämä on siis omakohtainen kokemukseni palvelusta. Joku muu saattaa olla hyvinkin tyytyväinen.
Itse en aio enää käyttää tätä myyntitapaa.
Rekin alussa näkyi tarjouksissa, kun rekin oma työntekijä (etunimellä) varasi itselleen tuotteen ilmeisesti itse määrittelemällään summalla. Kenties tämä on mahdollisesti syy, miksi tarjousvaihtoehdon valinneet eivät näe kakkia tuotteitaan myynnissä.
Tämä hävisi kyllä nopeasti myyjän näkyvistä seuraavilla kerroilla.
Läheitin sinne kalliita ja hyväkuntoisia vaatteita ja laukkuja, mutta useimmista tuli maininta "ei sovi valikoimaamme"! Myykö Rekki ne eteenpäin kirouksen kautta koska en huolinut tavaraa takaisin??
Tarkoitin tietysti "kirpiksen kautta"😖
Yritin Vähänkäytetty.fi kautta myydä erittäin hyväkuntoisia ja todella vähänkäytettyjä vaatteita edullisesti. Tuotto kaikesta vaivasta 30 euroa. Ihan HANURISTA koko systeemi. En siis suosittele.
Minulla kävi myös noin .....vaatteissa joita en ollut koskaan käyttänyt löydettiin REIKIÄ .....todella outoa , pyysin jopa kuvia ja voin nähdä että REIKÄ oli leikattu saksella ....No more REKKI !
En suosittele rekkiä. Vaatteiden korvauspolitiikka suosii kalliita merkkivaatteita, eli prosentuaalisesti saat enemmän vaatteesta jos se on kallis merkkivaate kuin perusketjun vaate. Malli on siis kopioitu emmystä. Silti ei merkkivaatteita ole merkittävässä määrin, vaan halpisketjun vaatteita löytyy sivukaupalla. Myös kertakorvaus-malli on lopetettu, nyt saat joka kuukausi tai myyntikauden lopussa korvauksen. Ilmeisesti sisäänostajat oli niin surkeita, että heille jäi vaatteita myymättä tuossa hetikorvaus-mallissa. Huomasin myös, ettei kallis merkkilaukku ilmestynyt koskaan myyntiin, vetiköhän henkilökunta välistä? En aio enää laittaa tänne mitään myyntiin, korona-aikana eivät saaneet myytyä juuri mitään.
No ihan huutiksessa ja torissa olen myynyt kaikki meidän ylimääräiset vaatteet ja tavarat. Paljon yksinkertaisempia käyttää eikä ole pakko maksaa välikäsille mitään vaan saa itse koko tulon ja heti.