En vaan keksi tyttövauvalle nimeä.
Miehelle ei käy mitkään erikoiset. Itse en halua kovin yleistä nimeä. Nimen pitää olla 4-5 kirjaiminen ilman R-kirjainta. Kaikki kivat nimet on jo tutuilla käytössä muutenkin. Ajattelin jos joku teistä voisi ehdottaa kaunista nimeä.
Kommentit (270)
Alexa / Aleksa
Stina
Nette / Netta / Mette
Almi
Alisia / Alicia
Juliet
Leonia
Livia
Muusa
Molla
Matilde (vähän pidempi)
Olga
Silla
Sita
Ihania nimiä vaikka kuinka. Alva, Iisa, Sylvia, Onerva jne
Fundamentalisti kirjoitti:
Miksi ei saa olla R-kirjainta?
Tämän erikoisuudentavoittelun johdosta nykypäivän nimet ovat todella kummallisia ja epäselviä virityksiä.
Veikkaan, että valitsemalla sen miehesi ehdottaman perinteisen nimen, lapsesi on aikuisiällä paljon tyytyväisempi omaan nimeensä, kuin tavaamalla kaikille nimeään Mimmeli Aurinko Elitzabeeth Virtanen-Järvinen.
En ole ap, mutta itse en halua r-kirjainta mun lapsen nimeen, koska omassa nimessä sellainen on, ja opinkin sitten sanomaan ärrän vasta yläasteella... Voit ehkä arvata kuinka siitä kiusattiin. Itse en haluaisi myöskään L-kirjainta, koska senkin lausuminen on yhä vaikeaa (puhevikaisen elämää, jee), mutta se karsii jo tosi paljon nimiä.
Paljon on kauniita ehdotuksia ap, eikö mikään nappaa?
Entä Stella tai Siina? Harvinaisia, mutta eivät väkisin väännettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Noomi on hyvä!
Raamatussa esiintyvä nimi.
Tilta, Seidi, Penny, Pioni, Noomi
En usko hetkeäkään, että ap:n "lähipiiriin" kuuluu kaikki nämä kymmenet nimet. Ja jos kuuluisikin, niin so what, niitä kymmeniä lähipiiriläisiä et kuitenkaan ehdi nähdä niin usein, että samasta nimestä olisi yhtään mitään haittaa.
Eli nyt aapeen on päätettävä ottaako mielestään kivan nimen, joka saattaa jollain muullakin maailmassa eli entisissä, nykyisissä tai tulevissa tutuissa olla, tai sitten ottaa hiton ruman ja harvinaisen nimen.
Edith
Vilda
Sylvia
Eelin
Mai
Isla
Alva
Emmi