Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset vm 08 vko 28 alkaen

08.07.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tuossa edelliseen keskusteluun linkki..

Tein uuden pinon. Jospa alettaisi kohta lisääntymään, kun heinäkuu kulkee eteenpäin :)

Saa nähdä kuka on seuraava..

Meillä nukutaan yöt suht hyvin. n 3-4 välillä syö ja sitten herää 6-7aikaa syömään.

Illalla tankkailee. Esim eilen illalla joi melkein 2dl maitoa! No nukkuikin sitten melkein 6tuntia putkeen :D

Vähä itkuinen neiti on edelleen. Nälkäänsä ei oikein itke, tai sitten on huutava nälkä! Enemmän itkee jos on nenä tukkoinen, vatsa vaivoja tai kakka vaipassa :)

Me lähdetään pe reissaamaan autolla. Tarkoitus on käydä pe Visulahdessa, olla Mikkelissä yötä. Sit jatketaan Iisalmeen ja sieltä anoppilaan Pyhäjärvelle.

Siellä ollaan sit koko ens viikko.

Tajusin just et reilu viikon päästä on ( anoppilassa) yhdet juhlat eikä mulla ole mitään juhla vaatteita! APUA. Nyt täytyy lähteä vielä kauppaan ennen tuota reissua.

Aloitin eilen kuntoilun :) Naapurin kanssa jumpattiin heidän pihalla. Nyt en meinannut aamulla päästä sängystä ylös :D Vatsalihakset jätin väliin, niitä ei uskalla vielä tehdä.

Nyt täytyy lähteä aamupalalle. Jos pääsisin lenkille kunhan mies heräilee...

T eppuliini ja Noora 5vkoa ja 1päivä päälle :D

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Paitaressulle tytöstä! :)

Meillä ei oikein ole mitään selvää päivärytmiä. Vauva viihtyi aluksi hyvin yksinäänkin mutta nyt ei enää viihdy kuin sylissä. Ei yöllä eikä päivällä. Aika rasittavaa, kun omista unista ei tule mitään... Vauva pitää nukkuessaan koko ajan semmoista ähinää ja muuta ääntä, että en osaa itse nukkua juuri ollenkaan.

Viime yönä tyttö nukahti klo 00.15 ja heräsi klo 02.45. Söi ja kakkasi (mitä tekee koko ajan...) ja valvottiin klo 7 saakka! Tai vauva torkkui sylissä mutta sänkyyn en sitä saanut. Sitten klo 7 nukahdettiin ja herättiin klo 9.30. Syötin vauvan ja torkuttiin vielä tunti. Päivällä en osaa nukkua vaikka mies kyllä katsoisi vauvaa. Tai osaisin mutta en saa mentyä ja tuntuu, että vauvalla on just silloin koko ajan nälkä... On kyllä käynyt mielessä, että annan illalla reilun satsin korviketta jos sillä sit nukkuis mutta pelkään miten sitten tämän imetyksen käy! Esikoinen sai vauvana äidinmaitoa pullosta, kun tissi ei kelvannut ja nukkui kyllä sikeästi semmoisia kolmen tunnin pätkiä ja ylikin.

Mietin kyllä onko vauvalla mahavaivoja jos siksi ähisee yöt. Ei siis itke mutta koko ajan ähisee ja puhisee. Pitää varmaan kokeilla Disflatyliä tms. Ja perehtyä mitä ruokia sitä kannattaisi itse välttää...

kumppari & Iiris 1vko2päivää

Vierailija
22/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös neiti ähisee ja puhisee kun laittaa omaan sänkyyn nukkumaan,sänkynä siis pinnasängyssä oleva äitiyspakkauslaatikko. Vieressä nukkuu tosi hyvin ja päivisin joko ul´kona rattaissa tai sitterissä joka on aivan vaakatasossa ja äitiyspakkauksen makuupussi kaksinkerroin alla pehmusteena. Sohvalla,sylissä ym nukkuu hyvin,mutta omaan sänkyyn kun laittaa niin alkaa ähinä ja puhina. Eilen illalla laitettiin meijän äitin kanssa äitiyspakkauslaatikkoon tyyny neidin alle,jotta olisi pehmeämpi,ja neiti nukkui 3 tuntia heräämättä omassa sängyssä! Eli oliko äitiyspakkauslaatikon patja ollut vain yksinkertaisesti lian kova?!? tiedä häntä,vai onko kyseessä aito prinsessa :) Meillä sikäli onnellinen tilanne että vauva kun päsee viereen niinn hän sitten kyllä nukkuu,koita kumppari nukkua päivällä kun miehesi hoitaa vauvaa. tiedän että se nukkuminen ei aina niin vain onnistu,hormonit ainakin itsellä käy vielä niin kierroksilla että unen saaminen on ajoittain vaikeaa,vaikka on aivan väsynyt.... Jaksamista näiden pienten ihmeiden kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nukkui paremmin joko vieressä,sitterissä tai vaunuissa.. laitoin sitten vauvan omaan sänkyyn äitiyspakkauksen makuupussin pehmukkeeksi ja eikö jätkä alkanut nukkua saman tien tosi hyvin!

meillä vauva nukkui ekan viikon vieressä,sillä en olisi jaksanut nousta yöllä imettämään noiden tikkien takia,mutta lauantaina päätin,että nyt saa vauva opetalla omaan sänkyynsä. kuitenkin kun vauva on vieressä,itse nukkuu sellaista koiran unta,ettei vain vahingossakaan osu kädellä vauvaan tai vielä pahempaa,kierähdä päälle. nyt kun vauva on ollut omassaan,niin olen nukkunut loistavasti! :) lisäksi siirsin vauvan omaansa jo nyt ihan sen takia,etten toista esikoisen kanssa tehtyä virhettä. hän nimittäin nukkui perhepedissä sen verran pitkään,ettei sitten suostunut nukkumaan pinnasängyssä lainkaan! vasta kun ostettiin päistä vedettävä tavallinen lastensänky, poika alkoi nukkua omassaan... eli nyt haluan kyllä oman sängyn hieman aikaisemmin ihan vain miehen ja mun käyttöön :)

sitten kysymys.. miten teillä muilla on nuo tikit tai ylipäänsä koko alapää alkanut parantua? itse olin jo viikonloppuna ihan onnessani,kun ei koskenut,hieman vain jomotti,jos oli liian kauan liikkeessä.. mutta nyt eilen alkoi särkeä noita tikkien kohtia.. en usko,että olisivat tulehtuneet tai mitään.. voisiko tuo vain kertoa,että ovat parantumassa vai pahentumassa? ja miten nopeasti niiden tikkien kuuluisi hävitä pois,jos siis niiden kuuluisi olla sitä itsestään sulavaa?

nyt palaan takas lepäämään.. mies ja esikoinen lähti asioille ja vauva nukkuu :)

-annu ja pikkumies 1vk2vrk-

Vierailija
24/37 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nukkui paremmin joko vieressä,sitterissä tai vaunuissa.. laitoin sitten vauvan omaan sänkyyn äitiyspakkauksen makuupussin pehmukkeeksi ja eikö jätkä alkanut nukkua saman tien tosi hyvin!

meillä vauva nukkui ekan viikon vieressä,sillä en olisi jaksanut nousta yöllä imettämään noiden tikkien takia,mutta lauantaina päätin,että nyt saa vauva opetalla omaan sänkyynsä. kuitenkin kun vauva on vieressä,itse nukkuu sellaista koiran unta,ettei vain vahingossakaan osu kädellä vauvaan tai vielä pahempaa,kierähdä päälle. nyt kun vauva on ollut omassaan,niin olen nukkunut loistavasti! :) lisäksi siirsin vauvan omaansa jo nyt ihan sen takia,etten toista esikoisen kanssa tehtyä virhettä. hän nimittäin nukkui perhepedissä sen verran pitkään,ettei sitten suostunut nukkumaan pinnasängyssä lainkaan! vasta kun ostettiin päistä vedettävä tavallinen lastensänky, poika alkoi nukkua omassaan... eli nyt haluan kyllä oman sängyn hieman aikaisemmin ihan vain miehen ja mun käyttöön :)

sitten kysymys.. miten teillä muilla on nuo tikit tai ylipäänsä koko alapää alkanut parantua? itse olin jo viikonloppuna ihan onnessani,kun ei koskenut,hieman vain jomotti,jos oli liian kauan liikkeessä.. mutta nyt eilen alkoi särkeä noita tikkien kohtia.. en usko,että olisivat tulehtuneet tai mitään.. voisiko tuo vain kertoa,että ovat parantumassa vai pahentumassa? ja miten nopeasti niiden tikkien kuuluisi hävitä pois,jos siis niiden kuuluisi olla sitä itsestään sulavaa?

nyt palaan takas lepäämään.. mies ja esikoinen lähti asioille ja vauva nukkuu :)

-annu ja pikkumies 1vk2vrk-

Vierailija
25/37 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatiin mekin heinävauva kotiin ja pääsin tuolta odotuspuoleta tänne vauvapuolelle.

Tässäpä synnytyskertomusta:

Eli vauva syntyi 15.7.08. Seuraavalle päivälle oli sovittu käynnitysaika klo 8 mutta onneksi ei sitä tarvinnut odotella, kun vauva päätti synnytyä ihan itse. Ma-ti yönä supistukset alkoivat aamuyöllä n. klo 4. Epäröin, että onkohan tämä vielä synnytystä ja ehkäpä supistukset loppuvat. Klo 5.30 herätin miehen varalta, että jos tulee sairaalaan lähtö. Syötiin aamupalaa ja juotiin kahvia. Koko ajan supisteli. Klo 6 tuntui jo siltä että sairaalan on ainakin lähdettävä näytille, sen verran kipeitä olivat supistukset. Klo 7.05 oltiin sitten sairaalassa ja kohdunsuu oli 4cm auki. Päästiin suoraan synnytyssaliin ja siellä istuin keinutuoliin ja hengittelin ilokaasua noin tunnin ajan. Välillä puristin miestä kädestä kun teki niin kipeää. Sitten kätilö pyysi siirtymään sänkyyn ja tarkisti kohdunsuun, 7cm auki. Sain kohdunkaulanpuudutteen, en tiiä oliko siitä kamalasti hyötyä. Jonkin ajan kuluttua mieheni huomasi sydänkäyrästä, että vauvan sydänäänet olivat laskeneet (ihana tarkkaavainen mieheni, luojan kiitos!). Kätilölle tuli kiire, sanoi vain, että nyt alat ponnistamaan. Hälytti myös lääkäri paikalle. Hetkeä aiemmin olin tuntenut pientä ponnistamisen tarvetta. Aloin ponnistamaan, mutta jotenkin tuntui etten osaa, kun ponnistusvaihe tuli niin äkkiä. En ollut yhtään valmistautunut. Hätä myös itsellä, että vauva täytyy saada äkkiä ulos. Kätilö toi jo imukupin varalle siihen lähelle, jos sitä tarvitaan. Imukupin pelko toi jostain voimia minulle, että pakko jaksaa. Onneksi pian vauvan sydänäänet taas kohosivat ja 5minuutin ponnistamisen jälkeen POIKAvauva oli maailmassa. Poika vietiin tunniksi lämpö-happikaappiin ja siellä poika virkosi hienosti. Alkoi heti reippaasti imeä rintaa kun sain pojan syliini.

Kaikinpuolin synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli, ainoastaan tuon ponnistusvaiheen nopea alkaminen hämmensi.

Vauvan kanssa ollaan oltu nyt perjantaista asti kotona ja tässä opetellaan nyt uusia rutineeja ja arkea. Kaikki sujunut ihan kivasti, paitsi, että esikoinen herää öisin vauvan ääniin ja joudumme varmasti miettimään nukkumisjärjestelyt uusiksi.

Myissi ja poju 6vrk

Vierailija
26/37 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu, mulle sanottiin aikoinaan, että se on merkki parantumisesta kun alkaa särkemään tavallaan uudestaan.

Me käytiin tänään neuvolassa. Painoa oli tullut taas lisää ja nyt oltiin jo melkein syntymäpainossa, 3700g (syntymäpaina 3740). Tulehdus navassa oli jo melkein kokonaan parantunut.

Täti kehui tyttöä muutenkin niin virkeäksi ja hyvin kasvaneeksi.

Tänään oltiin koko perhe ostoksilla ja käytiin ravintolassa. Ihanaa päästä vähän kodin seinien ulkopuolelle!

Viivi ja Ellen 12 vrk

Vierailija
27/37 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkin siirryn nyt sitten tänne Vauvapuolelle :-)

Tässä hieman synnytyskertomusta:Sunnuntaiaamuna (20.7) alkoi valua runsaasti lapsivettä klo 7. Soitin synnärille ja pyysivät tulemaan paikalle aamupäivän aikana tarkistukselle. Oltiin vastaanotolla 11 aikaan ja pääsinkin heti käyrille. Tuossa vaiheessa ei paljoa supistellut, mutta sen verran piirtyi käyrää, että laittoivat ulos kävelemään eikä kotiin (kaulaa oli vielä jäljellä ja kohdunsuu auki parille sormelle eli aika lohduttoman kuuloinen tilanne siinä vaiheessa). Ulkoiltiin miehen kanssa pari tuntia ja uudestaan käyrille, pikkuisen tiuhempaan tuli jo supistuksia, mutta ei mitenkään kivuliaita, joten takas käveleen pariksi tuntia.

Puoli viiden aikaan pääsin kolmannen kerran käyrille. Tuossa vaiheessa supisteli jo 2-3 min välein ja supistuksen alkoi tuntua jo ikäviltä. Kaulaa tosin oli edelleenkin jäljellä ja paikat auki vasta 2,5cm. Kävin sitten suihkussa ja alettiin valmistautua saliin lähtöön. Päästiin saliin 17:45 ja tuossa vaiheessa teki jo tosi kipeetä (tai ainakin luulin niin...). Salissa keinuin vähän aikaa pallon päällä ja kätilö passitti vähäksi aikaa suihkuun. 25 min suihkuttelin ja sen jälkeen olin 4cm auki ja supistuskipu tosi kova. Vajaa 10 min jouduttiin odottamaan lääkäri ja parakervikaalia. Kun lääkäri sitten tuli tuikkaamaan puudutuksen olinkin jo 7cm auki. Puudute ehti viedä pahimman terän ensimmäiseltä puudutuksen jälkeiseltä supistukselta, mutta seuraavassa supistuksessa tulikin jo ihan mieletön ponnistamisen tarve. Seuraavalla supistuksella alettiin sitten ponnistamaan ja vauva oli maailmassa 2 minuutin päästä eli vauhdilla meni loppu hitaan kypsyttelyn jälkeen.

Pikkumies nro 3 syntyi sitten illalla 19:47. Kokoa kaverilla oli 3170g ja 49cm, hattu oli 33cm. Itselleni ei tullut ommeltavaa eli olen palautunut tosi hyvin synnytyksestä, mitä nyt vähän väsynyt olo. Tänään kotiuduttiin LYSYpolin asiakkaina.

Terkuin,

Tinttis ja Poitsu melkein 2vrk

Vierailija
28/37 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo aikasemmin tulla tänne kirjoittamaan,mutta aika menny niin nopeasti että en ole mitään kerennyt...ONNEA KAIKKILLE VAUVELEISTA=)!!

Elikkäs....Meidän pikku neiti syntyi 15.7 klo 21.57.Pituutta pirpanalla on 49cm ja painoa 3440g...pipo 36cm.

La kotiuduttiin ja huomenna th tulee kotikäynnille..Toivottavasti typyn paino on nousussa ja kaikki ok=)kuivaosio navasta irtosi tänään vaippaan,mutta sehän on ihan normaalia...vai mitä?

Meilläkin imetystä harjoitellaan ja käsipumppu on ollu ahkerassa käytössä(otan sen jumpan kannalta=))Välillä kyllä tulee itselle oikein paha mieli ku se imetys ei ota sujuakseen joka kerta...=(

..pitää huomenna tulla lukemaan tänne teidän muiden juttuja,nyt alkaa uni painaa ..parempi koittaa nukkua ennen seuraavaa sapuskahetkeä=)

t:mintsu26 ja pikku pirpana 6vrk

Vierailija
29/37 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen kun tulee paha mieli kun imetys ei suju ja itse ainakin turhauduin kovasti... Sitä kun olisi niin halunnut, että se onnistuu ja itse teki kaikkensa ja yritti vaikka mitä!

Mutta kyllä se siitä, varsinkin jos jo jollain kerroilla onnistuu! Mulla on tämän ja edellisen vauvan kanssa käynyt ihan samoin. Imetys ei ole millään meinannut lähteä käyntiin kunnolla, vaikka maitoa on kyllä tullut. Nyt meillä on taas lähtenyt tuo käyntiin ja imetys onnistuu jo hyvin. Joskus meinaa vauva vielä hermostua ja joskus ei taas jaksaisi imeä, mutta pääosin sujuu kaikki hyvin!

Ja se on ihan normaalia, että navasta irtoaa jotain. Meillä tytön napatynkä lähti jo kokonaan irti 7 vuorokauden ikäisenä (se oli muuten inhottavaa kun roikkui ihan pienestä kappaleesta kiinni...).

Onkohan meidän tyttö jotenkin "pienipäinen"? MEillä kun päänympärys oli 35cm, vaikka pituuttakin oli 53cm (tosin sairaalan mittaustapa oli niin huono, että sanoivat että saattaa heittää parillakin sentillä).

Viivi ja Vauva, huomenna 2 viikkoa!

Vierailija
30/37 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siirryn minäkin tänne vauvapuolelle...

Tyttö mitoin 3000g ja 50 cm syntyi 17.7. (39+4).

Olin siis käynnistyksessä( korkeat verenpaineet ja päänsärky, näköhäiriöt). 2 päivää sain suun kautta cytoa, kohdunkaulan tilanne oli tuolloin epäkypsä 2 cm kaulaa ja sormelle auki. kolmantena päivänä sain emättimeen ja toisella tabun palalla alkoi tapahtua. supistukset heti 2min. välein 20s. pari tuntia, kohdunkaula lyhentynyt 1cm:n ja auki 3 cm.

Pääsin saliin ja supparit kovenivat 1min. välein. Kuuma suihku teki hyvää, makaamaan en pystynyt käyrät otettiin seisten. Tunnin oltua salissa kivut kävivät pahoiksi ja oli ilokaasun aika ja petiin jouduin. Olin auennut jo 6 cm. 1/2 h. ilokaasulla ja sitten alkoi tulla ponnistamisen tarve joten lääkäri spinaalia laittamaan ( olin jo kokonaan auki n. 10cm). Spinaalin turvin ilokaasun jätin pois ja naureskelin ja vitsailin koko hommaa n. 1/2h, sitten vauva syntyikin 5min. ponnistuksen jälkeen. Synnytksen kesto 4,5h.

Vauva tuli kätilön sanoman mukaan korkealta ja kovaa joten väristä menetti 2 pist. muuten apgar 8/9.

Elämäni helpoin synnytys aiemmin olen ollut paniikissa, mutta nyt spinaalin ajoitus auttoi. Kotiuduimme lysyllä vauvan ollessa vrk:n ikäinen, en jaksanut enää yhtään koko sairaalaa, kun olin jo 2 aiempaa yötä viettänyt käynnistyksen takia.

Vauvan kanssa kemiat pelaa ja syö hyvin sekä nukkuu hyvin.

T.pikku-sisko ja tyttö 6vrk.

Vierailija
31/37 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan tulleille:D

Ihanan paljon meitä on jo täällä :)

Meillä mies meni eilen töihin 7vkon loman jälkeen. Kyllä on outoa kun tottunut että on koko ajan ukkeli kotosalla :)

Esikoinen lähti tänään mumminsa luokse pariksi päiväksi lomailemaan. Saan vähän levättyä paremmin.Kauhea ajatella että tässä vaiheessa jo kaipaisin lomaa lapsista.

Noora neiti nukkuu suht hyvin. Herää 1-2 kertaa yössä... Toinen kerta on kyl joskus 6-7aikaan ja siitä jatkaa unia vielä pari tuntia.

Kakka rytmi meillä onkin sitten "mukava". Kakataan tasan kolmen päivän välein. Tänään avitin kuumemittarilla kun oli jotenkin kovin tuskaisen oloinen ollut koko päivän. No tuloksena oli "apua mitä mä teen tälle kakka määrälle" !! Sitä sitten tuli ja todella reilusti ja ah sitä hymyä joka neidin huulilla oli sen jälkeen :D

Meillä on alettu vastaamaan hymyyn hymyllä. Tänään tuli ekat jokelluksetkin :D

Viikko sitten tuli ekat kyyneleet :(

Kovasti seuraa ja seurustelee jo.

Huomenna on neuvola... Täytyy tulla sit kertomaan mitkä on mitat.

Kasvanut on kyllä sen verran ettei 56cm vaatteet enään meinaa mennä päälle.

Maitoa pumppailen edelleen n 3 kertaa päivässä ja yht 3-4dl.

Haluaisin kyllä jo pikku hiljaa lopetella. Ei ole enään oikein ajallisesti mahdolllista kun esikoinen vaatii omansa nyt kun on kanssani kotona päivät.. Eikä mies ole enään jelppimässä. Mulla menee kuitenkin n 1.5-2h päivässä tuohon pumppaamiseen.

Ja nyt tämä lähtee ilta lypsylle jotta pääsee nukkumaan itsekkin vielä ennen puolta yötä :)

t eppuliini ja Noora 7vkoa ja 3päivää päälle :D

Vierailija
32/37 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ruoka maistuu. Määrät alkanu olla sellasta 140ml luokkaa, välillä enemmänkin. Paino oli tytöllä viime pe 3200g eli tosi hyvin noussu.

Mulle iski torstaina aivan helvetillinen rintatulehdus :-( Ensin iski kamala horkka, tärisin ja tutisin vaikka päällä oli lopulta kolme vaatekertaa. En uskaltanut tyttöä edes ottaa syliin, kun pelkäsin ettei pysy käsissä. Sitten nousi kuume, lähemmäs 39 asteeseen. Rinnat oli aivan älyttömän kipeät ja olo sekava kuumeesta johtuen. Onneksi mun vanhemmat oli jo lomalla ja sain heidät tänne hätiin. En mä kyennyt enää vauvaa hoitamaan itse :-( Isä käytti mut lääkärissä ja sain taas antibiootit. Mies jäi pe kotiin ja mä sain levätä.

Tuo tulehdus sit teki sen, että maidon tulo lakkas melkein kokonaan. Nyt saan 40-100ml per pumppauskerta eli korviketta menee ja paljon. Ajattelin nyt, että alan vähitellen lopetella tuota pumppaamista. En kestä enää yhtä ainutta rintatulehdusta! Koko ajan muutenkin vihloo ja maito meinaa pakkautua jatkuvasti. Oon hautonut rintoja kaalinlehdillä ja kaurapussilla ja kokeillut siinä sivussa muutkin niksit. Ei jaksa enää... Tai muuten mut saa kohta raahata pöpilään.

Onneksi tuo neiti on edelleen tosi helppo. Se ainakin helpottaa mun oloa. Öisin heräilee syömään 2-3 kertaa ja välit nukkuu hyvin. Nyt on alkanut päivisin olla pitempiä pätkiä hereillä.

Mä oon eppuliini nyt vähän kade... :-) Oot jaksanut aloittaa kuntoilun. Mä kuntoilen lähinnä syömällä suklaata... :-D Laiska mikä laiska. Pakko kyllä ottaa itteensä niskasta ja oikeesti alottaa kuntoilu. Kunto on meinaan ihan nollissa tuon vaikean raskausajan jäljiltä.

myLove ja typy 3vkoa

Vierailija
33/37 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee mieli tupakkaa niin hirveästi. Oon kyllä hillinnyt itseni totaalisesti. Oon nyt saanut niin hyvin oltua ilman, lopetin ennen raskautta siis... Mutta tupakan on kyllä korvannut karkki, suklaa ym makea. En ole koskaan ollut makean ystävä ( no pullaa ei lasketa makeaksi :D ), nyt pakko saada joka päivä jotain. .. Eli ihan hyvä jumpata edes joskus ;)

Jos tuntuu ettei jaksa pumppaamista niin ei jaksa :) Älä ota stressiä asiasta! Olet jaksanut tosi hienosti ja parhaasi tehnyt. Ei itsensä väsyttäminen lapsellekkaan hyväksi ole.

Mulla tulee vuorokaudessa yht edelleen n 2-3dl. Tänään olen tehnyt ennätykset, 3.3dl :D Saisipa sitä enemmänkin jos olisi ahkerampi pummpailun suhteen...

Neljä kertaa pumppailen nyt päivässä. Yöllä en siis.

Mikä pumppu sulla muuten on käytössä? Itselläni on Ainun sähkökäyttöinen rintapumppu. Kokeilin Emma merkkistä ja AUTS, oli aika kamala. En saanut mitään pumpattua ja sattui aika paljon.

Voi että noita rintatulehduksia. Toivottavasti menee pian ohi ja helpottaa! Itselläni ei ole vielä ollut yhtään * koputtaa puuta*.

Ajattelin yrittää vielä jaksaa pumppailua ainakin kaksi viikkoa. Sit mies menee töihin ja voi olla ettei ole ajallisesti mahdollista enään. Esikoinen kuitenkin vaatii omansa myös. Esikoinen on kanssani kotona pari viikkoa ja sit aloittaa hoidon 3 päivää viikossa päiväkodissa. Voi olla et sitten onnistuiskin tuo pumppailu, mutta riittääkö maito.. Se onkin toinen asia.

Tyytyväinen olen itseeni ja maito määriin. Näillä pumppailuilla meinaa....

Nyt lähden miehen kanssa saunaan.. Eka kerta et päästään kahdestaan saunaan, tai yleensäkkin illalla on hetki ihan kahdestaan:) Molemmat lapset nukkuvat kerrankin samaan aikaan. Yleensä tyttö syö koko illan

Eppuliini ja Noora 5vko

Vierailija
34/37 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan silmät ristissä taas. Ei oikein noi yövalvomiset sovi mulle :-)

Mä sit sorruin uudelleen mun paheeseen, nimittäin Batteryyn. Raskausajan olin ilman, mutta nyt sitten taas aloin juomaan. Kyllä niitä yks päivässä menee. Ja sen lisäksi sitä makeaa täälläkin :-D Mut sallittakoon se ainakin toistaiseksi. Ei saa olla liian ankara itselleen... :-)

Mulla on Aventin sähkökäyttöinen pumppu. Oon ollut siihen tosi tyytyväinen. Tota ennen mulla oli Ainun käsiveivi ja se oli kyllä yks kidutuslaite! Argh!!! Siihen veivaamiseen meni hermot sen miljoona kertaa. Miehelle sitä manasin, niin eikö tää vaan tuumannu, että kyllä sä jaksat. Siis häh??? Meinas sen jälkeen saada sen veivin poikittain hanuriinsa... :-D Seuraavana päivänä kävin ostamassa sen Aventin.

Mä oon nyt pumpannu kahdesti päivässä. En viitsi enempää kun ei sieltä mitään tule kuitenkaan.

Mä kävin eilen kolmen tunnin vaunulenkillä, edistystä kuntoilun suhteen! :-) Tosin puolimatkassa poikkesin huoltsikalle munkkikahville, kun typylle iski nälkä. Siis tälle pienimmälle :-D Hälle maidot nassuun ja äipälle munkkikahvit. Mut ei kerrota kellekään, eihän... :-D

Vierailija
35/37 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti käydä matkalla anttilassa ja mukaan tarttui puutarhatuoleihin päälliset...

Ikeasta ei pitänyt ostaa mitään ;) mutta yllättäen löytyi kassillinen tavaraa.

Ihanaa shoppailua ilman lapsia :D

Mä olen muuten usein harrastanut sitä kun käy kaupassa itsekseen, ostaa itselleen suklaa patukan ( tai kaksi, tai kolme :D) ja istuu autossa ihan hiljaa ja nautiskelee suklaat/n rauhassa yksin... Aika ihanaa :D

Mulla myös tuo Ainun käsikäyttöinen. Oli esikoisen aikana käytössä, viikon varmaan :D No nyt jaksoin kaksi päivää.. Sit löysin ostin ton saman mut sähkökäyttöisenä versiona. Hyvä on ollut..

Neiti meillä vaan syö ja nukkuu.. Ja pulauttelee.. Veljeensä on tullut.

Esikoisella vahvasti epäillään olevan psoriasis.. itselläni on tosi lievänä, oireilee päänahassa ja naamassa ( harvoin).. Pojalla yli 6kk ollut polvessa ja nyt alkoi paranemaan kun saatiin ihotauti lääkäriltä mm psorin hoitoon voidetta.. Pari päivää niin on jo paljon parempi.

No on meillä pahempaakin kärsitty :) En jaksa murehtia.

Tuo mies on hengissä kuitenkin, sekään kun ei ole ollut aina ihan varmaa meillä :(

nyt täytyy lähteä pihalle nauttimaan ihanasta ilmasta.

Vierailija
36/37 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on vielä sairaalan "lypsykone" käytössä. Toivottavasti voi pitää vielä pitkään...ku joutuu pumppausta harrastaa. Mikä noista sähköpumpuista on paras? Varmaa kuiteki kohta pitää ostaa oma..Neiti ei kovin hyvin vielä rinnasta saa. Onneksi maitoa tulee jo paremmin ku ei tarvi enää stressata pikkusen voinnista. Katkoja tulee enää tosi lieviä ja ehkä kerraan päivässä. Varsinkin jos tyttö ahmii..

Tänään käytiin sairaalalla kontrollissa..eka otettiin ekg ku lääkkeestä jota pikkunen saa voi esiintyä sivuvaikutuksia sydämmeen. Ekg onneksi normaali ni ei tarvi vielä lopettaa lääkettä. Kaikki kunnossa tyttö painaa 3595g ja pituutta 50cm. Hyvin kasvanu kotonakin. Huomaa kyl et syöntitekniikkakin parantunut huomattavasti..osaa ite pitää jo taukoja syödessä.

Huomenna on ensimmäinen neuvola..mitä kaikkee neuvolas tehää eka kerralla?..tyhmänä kyselen ku ei ole kokemusta.. sit mennään miun vanhempien luo maalle. Saavat vahtia tyttöä jos ite lähtis ratsastaa pitkäst aikaa pienelle metsälenkille...

Täälläkin neiti lähinnä syö nukkuu ja meil kans pulauttelee... Ja on öitä jo valvottu..pitää vaa sit päiväl nukkuu ite ku tyttö nukkuu:)

Näippä

Vierailija
37/37 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, uusi heinäkuinen ilmoittautuu!

Meidän pieni tyttö syntyi vauhdilla 9.7.08, rv 38+2. Painoa oli 3740g ja pituutta huikeat 53cm, päänympärys 35cm.

Meilläkin mennään lypsämällä toistaiseksi... Tyttö ei jaksa imeä rinnasta kuin pari kertaa ja sammuu. Pulloakaan ei aluksi jaksanut imeä, mutta nyt se alkaa sujumaan. Pulloon olen nyt lypsänyt omaa maitoa. Kovasti yritetään harjoitella rinnastakin syömistä... Pikkuisen kyllä harmittaa jos ei onnistuta, mutta toisaalta ei kai se maailmaa kaada?

Nyt mennään taas, kutsu tuli...

Oletteko muuten synnytyskertomuksia kirjoitelleet? Olisi kiva niitä lukea, itsekkin kirjoitan kun ehdin.

Viivi ja Vauva 3 pv