Kenelläkään vinkata tuotetta, joka oikeasti tasapainottaisi ihon öljytuotantoa?
Olen aknelääkityksellä ja ilmojen lämmettyä tulikin vastaan ihan uusi oire mulle, nimittäin iho rasvoittuu TODELLA voimakkaasti. Nyt en siis puhu mistään sellaisesta, että pitäisi kerran päivässä vähän tupsutella lisää puuteria, vaan yön jäljiltä kasvoilta erottaa ihan jäätävät öljyläikät ja kun painelee kasvoja paperilla niin se öljy näkyy siinä paperissa. Meikki pysyy siistinä tunnin, vaikka kuukausi takaperin ostin öljyttömän superkestävän meikkivoiteen, joka pysyi mulla aikaisemmin nätisti lähes koko päivän, vaikka jo silloin iho rasvoittui vähän, mutta ei tosiaankaan tällälailla kuin nyt ihan muutamassa päivässä olen muuttunut aivan jäätäväksi öljynaamaksi.
Mitään superkuivattavia tuotteita en välttämättä haluaisi lähteä testaamaan, kun ihon kosteustasapaino on nyt kuitenkin tosi hyvä, vaan haluaisin nimenomaan vain tasoittaa tuon öljyn tuotannon.
Ja en ole aikasemmasta ihonhoitorutiinistani (joka sopi siis kylmempinä kuukausina mulle tosi hyvin ja iho oli kutakuinkin tasapainoisen oloinen) muuttanut mitään, pesen meikit illalla ensin puhdistusöljyllä sen jälkeen ihon miedolla puhdistusvaahdolla, sitten laitan korealaisen Benton merkin aloe&bha kasvo"vettä", kosteuttavan seerumin ja lääkevoieen. Aamuisin pesen sillä samalla puhdistusvaahdolla kuin illallakin (olen kokeillut pari viikkoa pestä pelkällä vedellä, mutta ei apua rasvoittumiseen), sitten sama kasvovesi ja seerumi ja päälle Biothermin aquasource voide sekaiholle. Tuon Biothermin voiteen ostin samaan aikaan sen uuden meikkivoiteen kanssa ja sekään ei mitään rasvoittumista aiheuttanut aiemmin.
Lisäksi käytän entsyymikuorintaa, savinaamiota ja kosteuttavaa naamiota kerta viikkoon.
Jos joku jaksoi lukea koko sepustuksen niin nyt pliis niitä oikeasti toimivia tuotteita/vinkkejä kehiin.
Kommentit (16)
Aknelääkitys usein kuivattaa ihoa, ja iho yrittää nyt paikata kuivuutta tuottamalla entistä enemmän talia. Hoida ihoa runsaasti kosteuttavia tuotteilla. Paras on minusta jojoba-öljy. Sen koostumus vastaa eniten ihon omaa talia, mutta se ei tuki ihohuokosia samalla tavalla kuin se ihon oma rasva. Muutoksessa kestää kyllä hetki, mutta sinnikkäällä käytöllä saat tuloksia takuulla.
Vierailija kirjoitti:
Aknelääkitys usein kuivattaa ihoa, ja iho yrittää nyt paikata kuivuutta tuottamalla entistä enemmän talia. Hoida ihoa runsaasti kosteuttavia tuotteilla. Paras on minusta jojoba-öljy. Sen koostumus vastaa eniten ihon omaa talia, mutta se ei tuki ihohuokosia samalla tavalla kuin se ihon oma rasva. Muutoksessa kestää kyllä hetki, mutta sinnikkäällä käytöllä saat tuloksia takuulla.
No kun nimenomaan minusta tuntuu, että iholla on tosi hyvä se kosteustasapaino nyt, kun olen löytänyt hyvän kosteuttavan seerumin ja kasvovoiteen ja siis kun tämä on mulla jo viides kuukausi tällä lääkityksellä ja vasta nyt, kun sää lämpesi niin tää hirveä rasvoittuminen alkoi. Talvella tämä iho oli tosiaankin hilseilevänkin kuiva välillä, vaikka kuinka kosteutti ja käytti myös öljyä ihonhoidossa, mutta nyt en mieltäisi tätä kuivaksi, kun ei kiristele ja heti pesun jälkeen iho on tosi kuulas ja hyvännäköinen, mutta rasvoittuu sitten noin tunnissa :( ap.
Up, eikö täällä ole ketään samasta ongelmasta kärsineitä? :(
Älä käytä mitään rasvoja, anna ihon vaan olla niin se tasapainottaa itse itsensä.
Mulla aivan sama ongelma enkä tiedä mikä tähän auttaisi. Vihaan tätä rasvoittumista
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama ongelma enkä tiedä mikä tähän auttaisi. Vihaan tätä rasvoittumista
Kohtalon toveri :D Ärsyttävää kyllä, kun mikään ei tunnu auttavan ja mä kuitenkin ainakin omasta mielestäni tiedän ihonhoidosta ja kosmetiikasta aika paljon, kun seuraan kosmeblogeja ym ja olen kosmetiikasta erittäin kiinnostunut muutenkin. Ja olen kokeillut tuon ilman mitään voiteitakin olemisen (poislukien se lääkevoide), mutta silloin iho rupeaa vaan kuivamaan rasvoittumisen lisäksi eikä voi laittaa meikkiä ollenkaan sellaiselle iholle. Ap.
Clarins Huile Lotus (lotus-öljy). Ihon liiallisen öljyntuotannon saa kuriin öljyhoidolla, vaikka se paradoksaaliselta ehkä kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Clarins Huile Lotus (lotus-öljy). Ihon liiallisen öljyntuotannon saa kuriin öljyhoidolla, vaikka se paradoksaaliselta ehkä kuulostaakin.
Joo sen tiedänkin, että tietyillä öljyillä voi saada apua rasvoittuvalle iholle. Onko sulla omakohtaista kokemusta tuosta Clarinsin öljystä esim. kauanko kesti, että iho alkoi normalisoitua ja oliko sulla yhtä rasvoittuva iho kuin mulla on ym? Clarinskin on kuitenkin sen verran arvokkaampi merkki, että en viittis ostaa ihan tosta noin vaan "no testaan toimiiko" -mentaliteetilla :) Ap.
Mulla alkanut samanlainen runsas rasvoittuminen, kun lopetin e-pillereiden syömisen pari kuukautta sitten. Ennen ollut iho sopivan tasapainossa, talvisin tosin sain paikoitellen kuivia "hilseileviä" läiskiä kasvoihini, mutta nekin hoituivat rasvaamisella suht hyvin. Kesä tulossa ja lämpimillä ilmoilla on muutenkin vaikea saada meikki pysymään naamassa, niin nyt varsinkin siitä tulee haasteellista. Itse kun omistan _todella_ tummat silmänympärykset, niin niitä pitää peitellä kunnon voiteilla aina.
Jään siis seuraamaan, jos joku oisaisi neuvoa mikä tähän kiihtyneeseen "öljytuotantoon" auttaisi :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkanut samanlainen runsas rasvoittuminen, kun lopetin e-pillereiden syömisen pari kuukautta sitten. Ennen ollut iho sopivan tasapainossa, talvisin tosin sain paikoitellen kuivia "hilseileviä" läiskiä kasvoihini, mutta nekin hoituivat rasvaamisella suht hyvin. Kesä tulossa ja lämpimillä ilmoilla on muutenkin vaikea saada meikki pysymään naamassa, niin nyt varsinkin siitä tulee haasteellista. Itse kun omistan _todella_ tummat silmänympärykset, niin niitä pitää peitellä kunnon voiteilla aina.
Jään siis seuraamaan, jos joku oisaisi neuvoa mikä tähän kiihtyneeseen "öljytuotantoon" auttaisi :)
Hei mä voisin suositella sulle Smashboxin camera ready bb eyes-peitevoidetta silmien alle. Jos sulla on mahdollisuus käydä Kicksissä, jossa Smashboxia Suomessa myydään niin käy mieluummin kokonaan ilman meikkiä ja pyydä myyjää testaamaan, riittääkö tuo sulla peittämään silmän aluset :) Siinä on mun mielestä tosi hyvä kestävyys, mulla kun on ilmejuonteita silmien alla, joihin muut peitevoiteet on aina aikasemmin kertyneet puuterista huolimatta, mutta tuo kyllä pysyy nättinä koko päivän ihan ilmankin puuteria ja sisältää vielä pienen suojakertoimenkin, tosin mulla ei ihan hirveästi ole peitettävää silmien alla, joten en sinänsä peittävyydestä tosi tummilla silmänalusilla osaa sanoa, mutta siksi kannattaakin käydä testaamassa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sen tiedänkin, että tietyillä öljyillä voi saada apua rasvoittuvalle iholle. Onko sulla omakohtaista kokemusta tuosta Clarinsin öljystä esim. kauanko kesti, että iho alkoi normalisoitua ja oliko sulla yhtä rasvoittuva iho kuin mulla on ym? Clarinskin on kuitenkin sen verran arvokkaampi merkki, että en viittis ostaa ihan tosta noin vaan "no testaan toimiiko" -mentaliteetilla :) Ap.
Lopetin joitakin vuosia sitten e-pillerit, ja aiemmin kuiva iho alkoi rasvoittua otsasta ja nenästä paljon, siis olemaan ällöttävän öljyn peittämä lähes koko ajan.. Onneksi aknea ei ollut vaan öljy peitti vain ihon pinnan. Ostin tuota Clarinssin lotus-öljyä silloin, ja sain liiallisen öljyisyyden kuriin parissa viikossa. Toki e-pillereiden aikaiseksi kuivaksi iho ei muuttunut kuitenkaan, mutta meikki pysyi taas siistinä. Se öljypullo maksaa ehkä viisikymppiä? Itse tykkään ostaa niitä silloin, kun sokokselle tai stockalle on joku 15-20 prossan kantisalennus. Sitä öljyähän laitetaan vain kolme tippaa kerralla. Voisitko pyytää esim. sokokselta myyjältä pieneen purkkiin sitä öljyä testeriksi esim. viikon kokeilua varten? Itse pyydän usein muutaman päivän edestä testeriä kotiin kokeiltavaksi, koska ihoni ärtyy ja allergisoituu herkästi, enkä uskalla ostaa tuotteita ilman kokeilua. t. se clarinssia suositellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin joitakin vuosia sitten e-pillerit, ja aiemmin kuiva iho alkoi rasvoittua otsasta ja nenästä paljon, siis olemaan ällöttävän öljyn peittämä lähes koko ajan.. Onneksi aknea ei ollut vaan öljy peitti vain ihon pinnan. Ostin tuota Clarinssin lotus-öljyä silloin, ja sain liiallisen öljyisyyden kuriin parissa viikossa. Toki e-pillereiden aikaiseksi kuivaksi iho ei muuttunut kuitenkaan, mutta meikki pysyi taas siistinä. Se öljypullo maksaa ehkä viisikymppiä? Itse tykkään ostaa niitä silloin, kun sokokselle tai stockalle on joku 15-20 prossan kantisalennus. Sitä öljyähän laitetaan vain kolme tippaa kerralla. Voisitko pyytää esim. sokokselta myyjältä pieneen purkkiin sitä öljyä testeriksi esim. viikon kokeilua varten? Itse pyydän usein muutaman päivän edestä testeriä kotiin kokeiltavaksi, koska ihoni ärtyy ja allergisoituu herkästi, enkä uskalla ostaa tuotteita ilman kokeilua. t. se clarinssia suositellut
Okei, täytyypä pistää korvan taakse tuo öljy, tällä viikolla olen muutenkin menossa sokkarille ostamaan uuden aurinkosuojan kasvoille niin voisin sitä katsoa myyjän kanssa samalla :) Ap.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo ehdotettu teepuuöljyä?
Mä olen käyttänyt teepuun tuotteita ihon hoitoon. Oli liian stydiä mulle. Mulla on rasvainen iho.
Onko tuo öljy hyvä 46v. iholle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mä voisin suositella sulle Smashboxin camera ready bb eyes-peitevoidetta silmien alle. Jos sulla on mahdollisuus käydä Kicksissä, jossa Smashboxia Suomessa myydään niin käy mieluummin kokonaan ilman meikkiä ja pyydä myyjää testaamaan, riittääkö tuo sulla peittämään silmän aluset :) Siinä on mun mielestä tosi hyvä kestävyys, mulla kun on ilmejuonteita silmien alla, joihin muut peitevoiteet on aina aikasemmin kertyneet puuterista huolimatta, mutta tuo kyllä pysyy nättinä koko päivän ihan ilmankin puuteria ja sisältää vielä pienen suojakertoimenkin, tosin mulla ei ihan hirveästi ole peitettävää silmien alla, joten en sinänsä peittävyydestä tosi tummilla silmänalusilla osaa sanoa, mutta siksi kannattaakin käydä testaamassa. Ap.
Oi, kiitos vinkistä! Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole Kicksiä, mutta seuraavalla kerralla kun käyn "isolla kirkolla" niin täytyy käydä kyseisessä paikassa kokeilemassa :)
Up