Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vanhemmat ota yhtään vastuuta - 7-8-vuotias lapsi YKSIN ulkona aamulla!

Vierailija
23.05.2017 |

Tuossa kaihoisan näköisenä ilmeisesti kouluun menossa - mitähän vanhemmat oikein ajattelevat kun eivät pidä lapsestaan huolta!?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on!

Vierailija
2/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Autollako pitäisi kyyditä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia jo. Se taas ei ole normaalia kun meidän pihoilla ihan 2-vuotiaasta alkaen penskat yksinään tai muutaman vuoden vanhempien sisarusten kanssa. Pahaa tekee katsoa kun juoksentelevat välillä aika kaukanakin pihasta. Mamuja....

Vierailija
4/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän eka-tokaluokkalaisen pitää osata kulkea kouluun jo itse.

Vierailija
5/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää vitsi?

Itse kuljin kuusivuotiaasta aamuisin ihan itse kouluun, samoin kuopukseni...

Vierailija
6/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät, jos se laps odotteli jotain, tai vanhemmat ihan lähellä näkemässä. Osaa monet jo mennä itse tuon ikäisinä kouluunkin, mäkin kävelin yksin ton ikäsenä.

Vierailija
7/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tapana viedä lapsia kouluun. On ihan tavallinen näky täällä. Lapset menevät kouluun yksin tai keskenään. Harvemmin aikuisen kanssa.

Vierailija
8/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää vitsi?

Sama, muistaakseni ensimmäisenä koulupäivänä äiti saattoi. Sen jälkeen yksin kouluun ja kotiin. Ei ollut ongelmaa. No, Porvoossa asiat on toisin.

Vierailija
9/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia jo. Se taas ei ole normaalia kun meidän pihoilla ihan 2-vuotiaasta alkaen penskat yksinään tai muutaman vuoden vanhempien sisarusten kanssa. Pahaa tekee katsoa kun juoksentelevat välillä aika kaukanakin pihasta. Mamuja....

No näin oli meilläkin ja ihan suomalaisia kaikki oltiin.

Vierailija
10/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin tällainen on muka erikoista? 

Ainakin täällä Helsingin lähiössä naapuruston lapset kaikki menevät itse kouluun, ekaluokkalaisetkin. Matka on lyhyt ja turvallinen. 

Suomen ehodottomana ylpeydenaiheena pidän sitä, että lapsia kuljetetaan autoilla kuitenkin suhteellisen vähän muihin länsimaihin verrattuna. 

Vierailija
11/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!Hanki elämä, äläkä kyttää toisten lapsia!

Vierailija
12/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meidän pihalla, mutta ihan suomalaisia.

Vierailija
13/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää vitsi?

On.

Vierailija
14/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 7v voi kävellä yksin kouluun. Miten pitkään lapsi pitää mielestäsi saattaa kouluun vanhempien toimesta. Ymmärrän syksyllä pari ekaa viikkoa ekaluokkalainen viedään ja haetaan koulusta mutta siinä samalla lapselle opetetaan turvallinen koulumatka.

Vierailija
15/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kyllä jo ekalla luokalla tuli ihan itse sinne kouluun käveltyä. Kotipihallakin pienestä asti leikitty sisarusten kanssa. Ei tarvitse mennä siihen jenkkimalliin, missä lapsia ei voi/saa päästää paria metriä kauemmaksi, vaan pitäisi koko ajan olla vahtimassa.

Vierailija
16/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan mitä käy kun kuulevat että lapsi on siepattu tms.

Vierailija
17/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun koulun vieressä, ja näen joka aamu laumoittain yksin tai pienissä porukoissa kouluun meneviä lapsukaisia.

Meillä eskarilaisetkin (5-6v) voivat saada yksinkulkuluvan, jos matka on lyhyt ja turvallinen. Siitä tehdään päiväkodin ja vanhempien välillä kirjallinen sopimus. Lastentarhanopettaja varmistaa puhelimella, että kotona on joku ottamassa vastaan, ja ainakin tämä äiti seuraa ikkunasta, kun oma kullannuppu tulee kävelytietä pitkin kotiin. Ensimmäisillä kerroilla lapsi tulee hyvin reippaasti, mutta jossain vaiheessa hän saattaa jäädä haaveilemaan ja tutkimaan ympäristöään. Joskus olen huutanut lapselle ikkunasta, että olisi jo aika tulla kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän