Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työkaveri ahdistaa.

Jdieofjekdldbdkdldkebek
22.05.2017 |

Tutustuin tuossa työkaveriini ja en enää tiedä mitä pitäisi tehdä kyseisen henkilön suhteen. Henkilö kyllä on mukava ja sinällään välillä hänen kanssaan on ihan ok vaikka käydä kahvilla tai istumassa iltaa mutta nyt tuntuu että hän haluaisi kaikki viikonloput, pyhäpäivät jne viettää mun kanssa. Olen lähes joka kerta kieltäytynyt ystävällisesti ja kertonut että on muita suunnitelmia. Tuntuu nyt vain että tää pitää mua ainoana ystävänä jonka kanssa viettää kaikki vapaa-aika. Itse pidän henkilöä kaverina jota nähdä silloin tällöin, ystävät sitten erikseen, joista olenkin tälle yrittänyt puhua. Oltiin kuukaisi sitten yhdessä juhlimassa ja viettämässä iltaa ja sen seurauksena hän kyselee joka viikonlopusta että josko taas, ja hehkuttaa että pitäisi nyt yhdessä mennä vähintään joka kuukausi. Hän ei halua esimerkiksi porukassa viettää aikaa vaan nimenomaa mun kanssa kahdestaan. Itsellä on muitakin kavereita, semmosia ketkä oon tuntenu pitkään ja joiden kanssa tykkään enemmän käydä ulkona jne. En halua ilkeä olla, mutta en tiedä miten sanoa tälle että vähän antaisi tilaa. Ahdistun todella paljon kun hän viestittää joka ikinen päivä ja saattaa useasti alkaa viestittelemään päivässä.. Sitten yleensä yritän vastailla mahdollisimman niin että se viestittely ei jatkuisi ja hän itsekin sitten pahoittelee että koko ajan häiritsee, mutta silti vaan jatkaa :D. Jotenkin senkin puolesta todella kiusallista että ollaan töissä jossa on todella pieni ja tiivis porukka, niin jos sanoisin vaan suoraan että ei oltaisi niin paljoa tekemisissä. Hän itse sanoi että hän ei halua kavereita, vaan ihan vaan pari tosiystävää. Kerroin hänelle jo silloin että en ole samanlainen. Mulla on useampi "kaveri" ja pari kunnon ystävää, jotka olen tuntenut useita vuosia.

Ei olla siis mitään parikymppisiä vaan lähempänä 30..

Mitä mun kannattaa tehdä??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se duunifrendi mukaan siihen isompaan kaveriporukkaan. Ehkä hän sitä kautta tutustuu muihinkin, joten saa sitten heistäkin seuraa, jolloin ei hiosta sinua enää niin paljon.

Vierailija
2/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta kuin selittää asia suoraan. Yritä kuitenkin olla loukkaamatta tai syyllistämättä häntä. Sano vain, että tahdotte eri asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se duunifrendi mukaan siihen isompaan kaveriporukkaan. Ehkä hän sitä kautta tutustuu muihinkin, joten saa sitten heistäkin seuraa, jolloin ei hiosta sinua enää niin paljon.

Johan ap selitti ettei kyseinen tyyppi halua porukassa viettää aikaa.

Vierailija
4/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei halua porukassa viettää aikaa. Haluaa nimenomaa kahdestaan. Oltiin kerran porukalla ja sanoi minulle jälkikäteen että mieluummin haluaa kahdestaan viettää aikaa.

Ap

Vierailija
5/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot, että olet aloittanut jonkun uuden harrastuksen joka vie paljon aikaa. Sitten kun tyyppi viestittelee vastaat aina tunnin parin päästä, kun olet ollut "harrastamassa". Viikonloppuisin varaat aikaa "harrastuksellesi". Tällä tavoin pystyt pitämään vähän etäisyyttä ja ei tarvitse sen kummemmin selittää jos ei ole aikaa työkaverille. Harrastushan voi olla vaikka lenkkeily tai jumppa tms.jotain ihan tavallista.

Aika takertuvaisen oloinen tuo työkaverisi on.

Vierailija
6/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että on tosi kiva viettää aikaa ja harmi että pystyt järjestää näkemisen vain harvoin, mutta et nautit ajasta, jonka kanssa häntä pystyt tavata.

Vierailija
7/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse selitellä hänelle mitään. Riitää kun kieltäydyt tai vaikka vastaat viesteihin hieman viiveellä. Jos hän silti jatkaa sinnikkäästi kyselemistä niin sitten varmaan paikallaan suoraan sanoa ettei sulla ole tällä hetkellä aikaa niin tiiviiseen yhteydenpitoon. 

Itsellä kokemusta vähän vastaavasta. Hän myös usein sanoi samaa, että haluaa nähdä mieluummin kahdestaan, koska on hieman ujo (en ikinä nähnyt tätä ujoa puolta hänessä) ja kuinka hänellä on "kahdenkeskistä puhuttavaa" jota ei voi isossa ryhmässä käsitellä. Näitä oli siis jatkuvasti tätä samaa. Lisäksi oli todella takertuvainen ja ripustautuva, loukkaantui, jos ei ehtinyt näkemään jne. 

Myöhemmin vasta ymmärsin, että näillä puheilla, että haluaa nähdä vain kahdestaan jatkuvasti hän halusi yrittää eristää minut muista kavereistani, jotta olisin vain hänen käytettävissään. 

Vierailija
8/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tässä on kyse innokkaasta lesbosta himoineen. Eihän siinä mitään vikaa kunhan olet tietoinen tästä seksihulluudesta.

Vierailija
9/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Djidozjsvskslsjsvskslsb kirjoitti:

Juu ei halua porukassa viettää aikaa. Haluaa nimenomaa kahdestaan. Oltiin kerran porukalla ja sanoi minulle jälkikäteen että mieluummin haluaa kahdestaan viettää aikaa.

Ap

Kuulostaa aika omistushaluiselta ja tukahduttavalta tyypiltä. Mutta sano, että tule porukkaan tai on tulematta. Valinta on hänen. Silloin et torju, mutta et myöskään tanssi hänen pillinsä mukaan. 

Vierailija
10/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhhh mulla on ihan sama tilanne. Itse olen introvertti ja kaipaan PALJON rauhallista aikaa yksinään. Lisäksi kotona on poikaystävä, joka täyttää kyllä sosiaalisuuden tarpeeni hyvin ja töiden + hänen kanssaan olemisen lisäksi kaipaan kaveriseuraa ehkä muutaman kerran kuussa. Viime talvena tutustuin uuteen ihan kivalta vaikuttavaan tyyppiin, joka haluaa nähdä ja tehdä kokoooo ajaaaan. Yleensä joudun miettimään jonkun tekosyyn jo ennen kuin avaan häneltä tulleen viestin. En mä vaan jaksa sellaista. On vai pakko ajatella, että ehkä hän ymmärtää, ja jos ei ymmärrä, niin ei tainnut olla mulle sopiva kaveri.

Vierailija
11/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Djidozjsvskslsjsvskslsb kirjoitti:

Ap

Kuulostaa aika omistushaluiselta ja tukahduttavalta tyypiltä. Mutta sano, että tule porukkaan tai on tulematta. Valinta on hänen. Silloin et torju, mutta et myöskään tanssi hänen pillinsä mukaan. 

Näin itsekin tekisin. Lisäksi sitten voisin joskus mennä kahville tms. kahdestaan, jos itse näin haluat. Mutta voi olla, että kahdestaan hengaileminen ei sitten ole kovin hyvä idea, jos hän on taipuvainen noin riippuvaan käytökseen. Kuulostaa myös aika tilannetajuttomalta ihmiseltä. Ylensä jos työkaverin kanssa vietetään vapaa-aikaa niin ehkä se muuttuu ystävyydeksi, jos molemmat näin kokevat mutta ei yksipuolisilla yhteydenotoilla.

Vierailija
12/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia oon yrittänyt pitää vähän etäisyyttä työkavereihin, siis että en vietä vapaa-aikaa heidän kanssaan. On niin monta kertaa käynyt, että työkaveri loukkaantuu jostakin asiasta vapaa-aikana ja sitten on vaikea tehdä töitä yhdessä. Että en tiedä, sun on vaan sanottava sille, että oot jo sopinut viikonlopulle muuta, vaikket olisikaan. Jos suuttuu, niin suuttuu. Mut inhottavaa on, tiedän kokemuksesta, jos toinen ei helpolla tajua.

Vierailija
13/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano että sun ystävät ihmettelee jos sua ei enää näy ikinä.

Vierailija
14/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tässä on kyse innokkaasta lesbosta himoineen. Eihän siinä mitään vikaa kunhan olet tietoinen tästä seksihulluudesta.

Onko lesboilla usein havaittavissa tällaista käyttäytymistä? Onko syytä ryhtyä varotoimenpiteisiin?

Vierailija
15/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lesboilla usein havaittavissa tällaista käyttäytymistä? Onko syytä ryhtyä varotoimenpiteisiin?

pidä ainakin yhden sormen kynsi lyhyenä

Vierailija
16/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaisit sen kyllä jotenkin muutenkin, jos sellaisesta olisi kyse...siis silloin se nainen liehittelisi sua kuin miehet konsanaan. :)

T. Bi

Vierailija
17/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluanko ottaa häntä omaan porukkaankaan mukaan, koska hän on vähän sen tyyppinen että pyrkii sitten vaan mun kanssa kahdestaan puhumaan ja itelle tulis sitte huono fiilis jos hän jää ulkopuolelle ku haluun muidenkin kaa jutella. On sanonu että ei viihdy porukoissa. :S

Voishan sitä toki kokeilla!

Ap

Vierailija
18/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhhh mulla on ihan sama tilanne. Itse olen introvertti ja kaipaan PALJON rauhallista aikaa yksinään. Lisäksi kotona on poikaystävä, joka täyttää kyllä sosiaalisuuden tarpeeni hyvin ja töiden + hänen kanssaan olemisen lisäksi kaipaan kaveriseuraa ehkä muutaman kerran kuussa. Viime talvena tutustuin uuteen ihan kivalta vaikuttavaan tyyppiin, joka haluaa nähdä ja tehdä kokoooo ajaaaan. Yleensä joudun miettimään jonkun tekosyyn jo ennen kuin avaan häneltä tulleen viestin. En mä vaan jaksa sellaista. On vai pakko ajatella, että ehkä hän ymmärtää, ja jos ei ymmärrä, niin ei tainnut olla mulle sopiva kaveri.

Pystyn niiiiin samaistumaan suhun. Tykkään tosi paljon yksinolosta (poikaystävää en laske) ja tarviin tietyn verran sitä omaa aikaa. Ja varsinkin tämmöseen uusien ihmisten takia helposti ahdistun jos käy liian iholle.

Vierailija
19/20 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on/oli samanlainen työkaveri. Aina korosti miten oli valikoiva ihmissuhteissaan ja halusi hengailla kahdestaan. Oli alussa ihan ok, mutta sitten meni siihen, että joka ikinen päivä alkoi tulla työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin viestejä. Saattoi laittaa 10-20 viestiä, yritti soittaa jne. Aluksi kun vastasin, puhelut saattoi kestää 3-4 tuntia eikä lopettanut millään, vaikka sanoin suoraan, että mun pitää nyt lopettaa. Lopulta jouduin lopettaan koska "akku loppui" ja jossain vaiheessa lopetin vastaamasta kokonaan. Tää ihminen alkoi olla oikea maanvaiva myös töissä. Kaikki aika ois pitänyt viettää kahdestaan. Suuttui, jos juttelin Kahvitauoilla muiden kanssa. Alkoi kiukutella Facebookista vakoilemistaan mun paremmista kavereista. Pikkujouluissa ja virkistyspäivissä ois pitäny aina eristäytyä muista. Meni todella ahdistavaksi. Kun aloin seurustella vakavasti, hän meni jotenkin sekaisin. Sain kaikenlaista syyttelyä ja kiukuttelua asiasta. Ei ollut kyse minuun ihastumisesta vaan siitä, että oli omassa päässään yhdistänyt meidän elämän siten, että meillä ois pitänyt olla kaikki samanlaista. Siten miten joskus lapsuudessa saattoi bestiksen kanssa olla samiksii. Todella hämmentävää kun oltiin yli 30 vuotiaita. Nähtyään mun seurustelukumppanin, haukkui hänet mulle tosi pahasti vaikkei tuntenut tätä ollenkaan. Yhteydenpitomme työn ulkopuolella katkesi siihen. En jaksanut enää sitä omistushalua ja riippuvuutta ja kiukuttelua. Töissä ollaan nykyisin ihan asiallisissa väleissä, mutta huomaan välillä, että hän kantaa mulle kaunaa edelleen. Onneksi ei enää olla tekemisissä vapaa-aikana.

Vierailija
20/20 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistukikommenteista! Kun vaan tietäs miten sanoa suoraan ja napakasti tälle henkilölle asiasta.

Btw millä perusteella oletitte että kyseessä nainen? ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän