Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmistyypin, joka loukkaantuu pienistä tahattomista asioista, sitten "kostaa" jatkuvalla ilkeilyllä ja piikittelyllä?

Vierailija
22.05.2017 |

Tosi rasittavia.
Heillä ei hipiä kestä normaalia elämää ja ottavat aivan ystävällisellä asenteella sanotut asiatkin itseensä ja loukkaantuvat. "Kostotoimena" (mielestään) ikävästä kohtelusta alkavat piikitellä ja ilkeillä ja tätä jatkuu vaikka miten pitkään. Joskus riittää ihan vaan "herkkähipiäisen" mielestä vääränlainen katse tai sitten on kuulevinaan äänensävyssä jotain väärää, vaikkei tarkoitus ollut, ja alkaa hillitön pistely.
Näitä on naisissa aika paljon, miehissä huomattavasti vähemmän.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tuollaisen miehen.

Vierailija
2/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän :D Tosi ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt opetella katsomaan ohi jotta ei tule väärinkäsityksiä.

Jos erehtyy katsomaan vääriä ihmisiä nämä olettavat sen jälkeen kaikkea mahdollista.

Vierailija
4/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän moniakin. Erityisesti setäni, joka toisaalta voi johtua alkavasta vanhuudenhöperyydestä yhdistettynä perus lapsellisen itsekkääseen "minä en elämässäni ketään tarvitse" -asenteeseen. Saa oikein varoa, että mitä sitä tekee taikka sanoo tämän ko. ihmisen läsnäollessa, ettei ota hernettä nokkaansa ja kanna kaunaa sitten koko loppuelämää tekemällä kaiken arkisen kanssakäymisen mahdollisimman hankalaksi ja negatiivissävytteiseksi. 

Vierailija
5/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tuollainen ja aikuisena olen yrittänyt mahdollisimman hienovaraisesti huomauttaa asiasta, mutta turhaan, sillä hänelle pienikin kritiikki=henkilökohtainen loukkaus, josta seuraa pitkä marttyyrivaihe. Olenkin jo luopunut toivosta, että hän muuttaisi käytöstään. Äitini on muuten erittäin älykäsm varakas ja urallaan menestynyt henkilö. En ymmärrä, miten hänen alaisensa ja isäni kestää tuota käytöstä.

Vierailija
6/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joo, valitettavasti oma siskoni on tällainen ja äiti jossain määrin. Todella raskasta, kun jokainen sana pitää asetella äärimmäisen tarkkaan ettei sitä mitenkään voi vääntää negatiiviseksi. Ja silti sisko onnistuu aina jostain sanomisesta keksimään jotain ikävää :( siinä sitten yrität selitellä ja korjata vinkuraksi väännettyä sanomistasi.

Vierailija
7/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni. Välillä tuntuu että oikein hakee asioita mistä saa taas loukkaantua. Sanon että onpas nätti sää niin se tarkoittaa että haluan ulos enkä olla hänen seurassaan. Jossain vaiheessa tajusin varovani mitä hänen seurassaan sanon ja odotin seuraavaa loukkaantumista silloin loppui se suhde.

Vierailija
8/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valitettavasti pari tällaista työkaveria. Kanssakäyminen heidän kanssaan on jokseenkin raskasta. =(

Vierailija
9/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystävä, jonka huono itsetunto saa hänet näkemään loukkauksia joka puolella. On muutoinkin ilkeä ja piikittelevä luonteeltaan ja haukkuu kaikkia selän takana, mutta pienikin loukkaukseksi koettu ele, hymähdys ja jonkin asian ohittaminen liian kevyesti, saa hänet piikittelemään myös kulloistakin seuraansa päin naamaa.

Vierailija
10/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystävä, jonka huono itsetunto saa hänet näkemään loukkauksia joka puolella. On muutoinkin ilkeä ja piikittelevä luonteeltaan ja haukkuu kaikkia selän takana, mutta pienikin loukkaukseksi koettu ele, hymähdys ja jonkin asian ohittaminen liian kevyesti, saa hänet piikittelemään myös kulloistakin seuraansa päin naamaa.

Miksi pidät häntä ystävänäsi? Säälistä?

Itse olen sen verran armoton, että jos "ystävä" on mulle toistuvasti ja tahallaan ilkeä, niin en enää laske häntä ystäväksi, kaveri/tuttava voi olla, mutta yritän saada hänet hivutettua ulos lähipiiristäni.

Joskus on pakko olla ilkeidenkin kanssa tiiviissä tekemisissä, esim. töissä. Vapaa-ajalla en kyllä lähde "piikkisikojen" ;) kanssa olemaan kuin hyvin harvakseltaan. No onhan näitä, naapurustoissa, suvussa, harrastusporukoissa jne. tietty, mutten laske heitä ystäviksi.

Vierailija
11/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, paras ystäväni. Suuttuu milloin mistäkin, mutta leppyy kyllä, kun osaa vähän "leperrellä" hänelle.

Aina en ehdi huomata (eikä ehdi muutkaan ystävät tai poikaystävä), mistä suuttuu, mutta usein syyt ovat niinkin hienoja kuin:

- "sun äänenpaino oli inhottava" (kukaan muu ei ole huomannut mitään)

- "istuit ton viereen mieluummin kuin mun!"

- "olit eri mieltä kuin minä!"

Jne.

Tytsyn poikaystävä on ton temperamentin kanssa kyllä enemmän pulassa, ei osaa vielä lukea tilannetta ja välttää pahoja kohtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän