Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädit, mitä haluatte lahjaksi?

Vierailija
22.05.2017 |

Kukkia? Syömistä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pidä lastentarhanopettajia minään opettajina, ammattinimikkeestä huolimatta. Koulutuskin on matalampi opettajiin verrattuna. 

Kuinka vaan, mutta lto vastaa pedagogiikasta ja opetuksesta eikä hän myöskään ole hoitaja.

No täti sitten.

Vierailija
22/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut koskaan mitään lahjoja päiväkodin tädeille. Eiväköhän he ole työssä siellä ja saavat palkkaa työstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole täti, mutta kivoja lahjoja mielestäni ovat suklaa, kukka, kahvi, tee, kynttilä, leipomuksia:)

En ottaisi vastaan leipomuksia. Ei voi tietää, miten sottaisissa keittiöissä ne on tehnyt joku paskakäpälä.

Vierailija
24/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliaksen isä voisi antaa minulle munaa.

Vierailija
25/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos riittää. Samoin kortti. Itse olen tykännyt lahjoista eniten kynttilöistä ja myrkyttömistä ruukkukukista. Joulutähdet annan aina jollekin työkaverille, jätän työpaikalle tai vien naapuriin, koska se on myrkyllinen kasvi ja meillä on kissoja. Leikkokukat puolestaan eivät yleensä kestä kuin pari tuntia nuupahtamatta, ennen kuin ne jo pitäisi saada maljakkoon.

Kahvi, tee ja suklaa kelpaa hyvin myös ja ne menee ainakin työpaikan kahvihuoneessa, vaikkei itse välittäisikään, eli siinä mielessä ne on suht varma vieminen. Eivät roskiin mene takuuvarmasti ja päätyvät lastesi hoitajien suihin joka tapauksessa.

Tuikkukippoja tai astioita ei kannata halpista ostaa, koska sellaista ns. krääsää kertyy vuosien varrella paljon. Jos haluaa ostaa mukin tai tuikkukipon, niin ostakaa muutaman perheen porukassa vaikka joku Iittalan, Arabian tai Pentikin juttu. Silloin ei tule montaa euroa per nenä kustannuksia.

Minä henkilökohtaisesti ilahduin ihan mielettömän paljon käsintehdystä palasaippuasta kerran, samoin itsetehty jalkakylpysuola lasirasiassa oli todella mieluinen lahja. Hajustamaton käsivoide oli koko meidän tiimin naisten mielestä ihana lahja, saatiin jokainen omat tuubit kotiin ja vielä yksi ylimääräinen yhteiskäyttöön. Yhdestä perheestä saa aina jotain hyvää ja terveellistä itsetehtyä syötävää, esim. spelttinäkkärit oli todella maukkaita.

Mutta oikeasti, mitään ei tarvitse antaa! Me saamme palkan työstämme ja oli miten oli, ajatus on minusta tärkein. Erityisesti mieleeni on jäänyt yhden lapsen piirtämä piirustus, johon hän oli piirtänyt kuvan metsästä ja takapuolella luki "Kiitos hauskoista ja jännittävistä seikkailuista metsässä ja majanrakennusavusta!" Tästä on kulunut jo pari vuosikymmentä aikaa, mutta tuo piirustus ja sen mukana tullut kiitos on jäänyt mieleeni yhtenä parhaista lahjoista, mitä koskaan olen saanut. Siinä sai positiivista palautetta ihan konkreettisesti omasta työstään, tiesi, että tän jutun minä hoidin hyvin ja tässä asiassa onnistuin työssäni.

- lto

Vierailija
26/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa ne rasittavat kauhukakaranne paremmin. Vielä parempi lahja olisi se, että painukaa v*ttuun!

T: Päiväkodissa töissä

Vierailija
27/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitaja88 kirjoitti:

Minua ainakin saa täditellä. Kodinomainen hoito on parasta hoitoa pienille, ei lapset tee jakoa titteleiden mukaan :) 

Myös omien lasteni hoitotätejä kutsun tädeiksi tai korkeintaan hoitajiksi. Nimillä saatan myös kutsua jos puhutaan tietystä tädistä. Opettajasta en puhu koskaan, naurettava ajatuskin. Ja jos puhun toiselle aikuiselle niin sanon aina lastentarhanopettaja. 

Koulussa sitten aletaan puhua opettajista niinkuin kuuluu!

Miten kotiin kuuluu tädittely? 

Hoitaako siskosi lapsia vai miten tämä on niin "kodinomaista"? 

Lastentarhanopettajasta voi puhua opena, mutta mieluummin ihan etunimellä. Opettaja kuitenkin omassa luokituksessani kuuluu kouluun. 

Vierailija
28/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ininä ostanut lahjoja hoitajille. Saavat työstään palkan.

Ahneita tuntuvat lto:t olevan. Ekana sanotaan ettei lahjaa tartte, mutta heti seuraavassa lauseessa tulee liuta lahjoja, mitkä kelpaa. Pitäisi vielä Iittala tai arabiaa saada, jos ei muuten, niin kaikilta vanhemmilta yhteisenä, muu ei kelpaa.

Vierailija
29/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tavaroita halua enkä tarvitse. Joka vuosi ryhmästä löytyy lapsi joka ei tuo lahjaa vaikka haluaisikin, mutta ei ole esimerkiksi varaa ostella mitään hienouksia/vanhemmat eivät halua antaa. Kerran melkein itku tuli kun yksi lapsi tuli murheissaan tuomaan itsetekemänsä kortin ja pahoitteli kun ei ole mitään hienoa lahjaa annettavana :(

Jos haluatte oikeasti tehdä jotain niin sanallisesti kiitokset yms riittävät ja laittakaa se raha hyväntekeväisyyteen. Niitä lahjoja tulvii joka vuosi ja en yksinkertaisesti voi kaikkea edes säilyttää. Olen antanut kylmästi lahjat eteenpäin.

Vierailija
30/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata kiitos.

Vierailija
31/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tää että päiväkodin hoitajia aina kiitellään minkäkin lahjan muodossa. Missä on kiitokset muille hoitajille, kuten lähi-, perus-, sairaan-, terveyden-, työterveyshoitajan lahjat ja muistamiset? Minusta pk-hoitajille annettavan lahjoittelun voisi lopettaa.

Vierailija
32/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan lahjoja! T. Siivooja

Vierailija
33/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni kutsuu ryhmiensä työntekijöitä heidän etunimillään. Omahoitajansa on hänelle "Sirkka", ei mikään täti, hoitaja, tai ope. Myös muiden työntekijöiden nimet olemme oppineet tässä vuoden aikana, eli kiitokset osoitetaan näille ihmisille heidän etunimillään. 

Eihän varmasti omillakaan työpaikoilla kirjoiteta syntymäpäivä-/eläkkeellejäämiskortteihin, että "Kiitos kahvilantädille", tai "Paljon onnea toimihenkilölle".

Vierailija
34/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas, milloin ihmeessä lahja "kuuluu" antaa? Lapseni aloitti tammikuussa vasta hoidossa, joten olen vähän pihalla... lomalla ollaan heinäkuussa, enkä ole kuullut että mitään kevätjuhlaa olisi? Annanko ns omahoitajalle kun tämä lähtee lomalle?

Vierailija
35/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tää että päiväkodin hoitajia aina kiitellään minkäkin lahjan muodossa. Missä on kiitokset muille hoitajille, kuten lähi-, perus-, sairaan-, terveyden-, työterveyshoitajan lahjat ja muistamiset? Minusta pk-hoitajille annettavan lahjoittelun voisi lopettaa.

Jos veisin lapseni mainitsemillesi hoitajille, tai he huolehtisivat minusta viitenä päivänä viikossa yhdeksän tuntia kerrallaan, niin voisin heitä kyllä kerran-pari vuodessa kiittäen muistaakin.

Vierailija
36/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minun ollessani sairaalassa töissä tuli jos jonkinnäköistä kakkua ja konvehtirasiaa kiitokseksi hyvästä hoidosta, joko omaisilta, tai asiakkaalta itseltään. Myös vanhainkodeissa ja vammaisten asumisyksiköissä tämä on ollut yleistä. Lisäksi paikallislehtien tekstaripalstat (ja kuolinilmoitukset) ovat suosittuja paikkoja kiittää hoitajia julkisesti.

Vierailija
37/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan jaksan ihmetellä, miten joku ajattelee, että sairaanhoitaja ja lasten päiväkodin hoitajat /ltot olisivat samalla viivalla, kun kiitoksesta ja lahjoista puhutaan. Sairaanhoitajan asiakkaana eivät lapseni ole olleet kertaakaan vielä tänä vuonna. Päiväkodissa sen sijaan saavat huolenpitoa työntekijöiltä jokaisena arkipäivänä noin kahdeksan tunnin ajan. Siis kauemmin, mitä ovat hereillä meidän vanhempien kanssa. Totta ihmeessä päiväkodin työntekijät ovat lapsillemme niin tärkeitä hahmoja, että heitä mielellään muistetaan kiitoksen lisäksi lahjallakin. Jouluna annoimme leffaliput, jokaiselle yhden. Kaikki ryhmän aikuiset kiittivät vielä loman jälkeen ja kertoivat käyttäneensä. Keväällä nyt ajattelin, että lapset antavat mansikka-amppelit ja kortit ja itse ojennan pienet kuoharipullot.

Vierailija
38/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos riittää! Askartelutkin ovat tosi mieluisia. Ja toiseen aiheeseen: itse sanon olevani "Minna, X-ryhmän äl tee oo" tai pelkkä Minna :)

Vierailija
39/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisinta olisi lapsen tekemä kortti kiitoksen kera :) Jos ehdottomasti haluat antaa lahjan, vältä krääsää :) Kahvipaketti jotain erikoiskahvia tai viiden euron lahjakortti punnitse ja säästä -myymälään olisivat luksusta :)

Vierailija
40/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli näin vähävaraisena äitinä kun mikään lahja ei ole tarpeeksi hyvä. Jos tuo yhteisen ruukkukukan ja kauniin kortin ryhmän työntekijöille niin nekin maksavat lähes 10 €. Se on minulle iso raha tässä vaiheessa kuuta kun pitää sinnetellä lapsilisään saakka.

Sitten tulee pariskunta joka tuo jokaiselle neljälle työntekijälle omat lahjat ja huomaan työntekijöiden ilmeestä ettei minun lahjani ollut mieleinen.

Olen minäkin antanut monenakin vuotena jokaiselle työntekijälle lahjan erikseen, mutta silloin rahatilanne on ollut eri.

Ja joku lto ketjussa mainitsi että kiva kun joku perhe toi jokaiselle työntekijälle hajuttoman käsirasvan. Voin kertoa että joissakin firmoissa niitä jaellaan ihan ilmaiseksi ja siksi ne eivät maksa lahjanantajalle yhtään mitään. Kokemusta on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme