Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädit, mitä haluatte lahjaksi?

Vierailija
22.05.2017 |

Kukkia? Syömistä?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ensinnäkään täti ja en halua mitään. 

Vierailija
2/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitusta. Sen että lopetat tädittelyn.

Minun korttini voi osoittaa "opettajalle" ja muiden kortit "hoitajille". Myös nimeä saa käyttää, tai vaikka sanaa "aikuinen". Mutta täti en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃no mitäs muuta?

Vierailija
4/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos riittää :)

Mutta jos jotain haluaa ostaa, niin olen tykännyt mm. pienestä kukasta, suklaasta, purkkapaketista, muumimukeista.. jotain pientä, halpaa ja kuluvaa on aina varma nakki, jos jollain haluaa lahjoa :) Ja nuo muumimukitkin olen saanut esim. kolmen lapsen yhteislahjana, niin ei tule iso kustannus. Minusta olisi kiusallista saada jotain kovin arvokasta, saan kuitenkin palkkaa työstäni :)

Toki olen myös saanut esim. lapsen tekemän pienen sydänmagneetin, se oli vuosia jääkaapin ovessa. Ja kerran sain joulukuuseen lapsen tekemän pallon. Sekin oli kiva mutta hajosi nopeasti. Persoonallinenkin lahja voi olla kiva!

Vierailija
5/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... toivomuksena tädittelyn lopettaminen. Siinäpä kevätlahjaa kerrakseen. 

Minulla on etunimi tai jos se ei miellytä, niin puhuu opettajasta tai hoitajasta. Eskarilaiset jo mielellään voivat käyttää ope sanaa. 

Että sellainen lahjatoive täältä!

Oliko provo? En ole ainakaan kymmeneen vuoteen kuullut kenekään tädittelevän. Pitkä työhistoria takana. Helsingissä olen eli onko tämä mahdollisesti vielä muualla voimissaan? Alentavaa minusta. Poliisitäti, syyttäjätäti, tuomaritäti jne... 

Vierailija
6/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin saa täditellä. Kodinomainen hoito on parasta hoitoa pienille, ei lapset tee jakoa titteleiden mukaan :) 

Myös omien lasteni hoitotätejä kutsun tädeiksi tai korkeintaan hoitajiksi. Nimillä saatan myös kutsua jos puhutaan tietystä tädistä. Opettajasta en puhu koskaan, naurettava ajatuskin. Ja jos puhun toiselle aikuiselle niin sanon aina lastentarhanopettaja. 

Koulussa sitten aletaan puhua opettajista niinkuin kuuluu!

Vierailija
7/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja_ kirjoitti:

Mutta jos jotain haluaa ostaa, niin olen tykännyt mm. pienestä kukasta, suklaasta, purkkapaketista, muumimukeista.. jotain pientä, halpaa ja kuluvaa on aina varma nakki, jos jollain haluaa lahjoa :) Ja nuo muumimukitkin olen saanut esim. kolmen lapsen yhteislahjana, niin ei tule iso kustannus. Minusta olisi kiusallista saada jotain kovin arvokasta, saan kuitenkin palkkaa työstäni :)

Toki olen myös saanut esim. lapsen tekemän pienen sydänmagneetin, se oli vuosia jääkaapin ovessa. Ja kerran sain joulukuuseen lapsen tekemän pallon. Sekin oli kiva mutta hajosi nopeasti. Persoonallinenkin lahja voi olla kiva!

Muumimuki maksaa 14 €! Olen juuri työttämäksi jäänyt yh. Lapsilisä tulee perjantaina ja sillä pitäisi elää viikko. Rahaa ruokaan on 12 € ja sen pitäisi riittää perjantaihin. En uskalla tulla kevätjuhliin kun ei ole mitään mitä antaa. :(

Vierailija
8/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos kiität minua ja kerrot missä olen onnistunut! Työ on tavattoman rankkaa eikä kaikki todellakaan mene aina putkeen, mutta joka aamu suuntaan työpaikalle sillä ajatuksella, että teen parhaani ♡

T. Lto

Vierailija
9/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täti, mutta kivoja lahjoja mielestäni ovat suklaa, kukka, kahvi, tee, kynttilä, leipomuksia:)

Vierailija
10/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitat korttiin, että "Kiitos ihanille hoitajille!" mietin väistämättä ovatko lastenhoitajamme suoriutuneet siis minua paremmin, vaikka arvelen sinun sisällyttäneen sanamuodosta huolimatta silti minutkin kiitettävien joukkoon :)

T. Lastentarhanopettaja

Vierailija
11/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähihoitaja_ kirjoitti:

Toki olen myös saanut esim. lapsen tekoemän pienen sydänmagneetin, se oli vuosia jääkaapin ovessa. Ja kerran sain joulukuuseen lapsen tekemän pallon. Sekin oli kiva mutta hajosi nopeasti. Persoonallinenkin lahja voi olla kiva!

Muumimuki maksaa 14 €! Olen juuri työttämäksi jäänyt yh. Lapsilisä tulee perjantaina ja sillä pitäisi elää viikko. Rahaa ruokaan on 12 € ja sen pitäisi riittää perjantaihin. En uskalla tulla kevätjuhliin kun ei ole mitään mitä antaa. :(

Niin ja mä olen antanut työkaverilleni muumimukin, äitiylomalle jäävälle vaatteita mutta mua ei ole kukaan koskaan muistanut milläkään tavalla. :( t, ei lto

Vierailija
12/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitat korttiin, että "Kiitos ihanille hoitajille!" mietin väistämättä ovatko lastenhoitajamme suoriutuneet siis minua paremmin, vaikka arvelen sinun sisällyttäneen sanamuodosta huolimatta silti minutkin kiitettävien joukkoon :)

T. Lastentarhanopettaja

Tämä! Ope on eri kuin hoitaja.

Vierailija
13/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähihoitaja_ kirjoitti:

Sanottiinko siinä että sun pitää ostaa muumimuki? Sanottiinko että pitää ostaa yhtään mitään?

Olitko ammatiltasi loukkaantuja?

Vierailija
14/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti riittää. Kaikenmaailman pikkurihkamat (typerät koriste-esineet jne.) heitän jo kotimatkalla jäteastiaan. Ihan oikeasti, 25 vuotta alalla työskennellessä, kun muistamisia tulee keväisin ja jouluisin useita, niin ... ei. Minun kotini ei ole kaatopaikka eikä museo.

Älä huoli, kiitän lastasi ja sinua silti ystävällisesti.

Vierailija
15/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ja edut työssä niin surkeat, että kaikki lahjat kelpaavat.

Vierailija
16/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lastentarhanopettaja

Tämä! Ope on eri kuin hoitaja.

Kyllä. Siinä on sellainen juttu, että opettaja ei voi missään tilanteessa tituleerata itseään hoitajaksi, tai menee metsään. Vähän sama kuin ettei lääkärin ole mielekästä kuitata olevansa hoitsu, vaikka työ myös hoitamista sisältääkin. Tästä ei kannata sen enempää vääntää, työnkuvat vain ovat erilaiset ja siksi nimikkeetkin eroavat.

Vierailija
17/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä lastentarhanopettajia minään opettajina, ammattinimikkeestä huolimatta. Koulutuskin on matalampi opettajiin verrattuna. 

Vierailija
18/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pidä lastentarhanopettajia minään opettajina, ammattinimikkeestä huolimatta. Koulutuskin on matalampi opettajiin verrattuna. 

Kuinka vaan, mutta lto vastaa pedagogiikasta ja opetuksesta eikä hän myöskään ole hoitaja.

Vierailija
19/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan ole suosittu viranhaltijalle tavaralahjoja. Enkä myöskään itse halua, vaan ne jäävät yhteiseen käyttöön.

Joka vuosi on muistettu päiväkodin hoitajia ja myöhemmin opettajia pienellä henkilökohtaisella kirjeellä, jonka lapsi on kirjoittanut tai me vanhemmat ja muistellaan vuoden tähtihetkiä. Jotenkin olen ylpeä ideasta, sillä jotkut ovat arvostaneen myönteistä palautetta suuresti.

Vierailija
20/73 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi