Kiusaajalle hymypatsas???
Voiko mennä näin oikeasti?
Luokan kiusaaja, manipuloiva, "johtaja" saa hymypatsaan.
Oppilas oli siis pakottanut uhkailemalla kirjoittamaan nimensä paperiin.
Mutta kuka päättää patsaan saajan? Olen oikeasti ollut siinä uskossa, että opettajat!!
Mutta ainakin lapsen koulussa oppilaat saivat päättää saajan.
Kevään mittaan ollut puhetta äänestyksestä ja nyt oli viime viikolla ollut.
Ihmetys on todella suuri vai puhuuko lapseni omiaan?
Tosin luokkakaverin äiti sanoi samaa illalla :/
Kommentit (24)
Patsaan nimen voisi vaihtaa raivonaamapatsaaksi.
Joo, ulkonäköpatsas se tuntuu usein olevan. Minäkin muistan sen tyrmistyksen kun pahin kiusaajatyttö sen sai. No hän oli söpö ruskeine kiharoineen ja sai liki jokaisen pojan äänen. Muille tytöille hän teki koulunkäynnistä helv*ttiä.
Se voittaja voi myös tulla todella pienelläkin äänimäärällä. Viime vuonna lapseni luokalla äänet hajaantuivat hyvin paljon, monet saivat 3 ääntä ja sitten voittajalle tuli 4 ääntä. 22 oppilaan luokalla 18 oppilasta ei siis äänestänyt ko. henkilöä.
Meillä meni onneksi ihan oikein. Itse äänestin tahallaan eri tyyppejä, koska arvasin että kaikki äänestävät juuri niitä. Silloin mielestäni kyseiset opiskelijat olivat ällöttäviä open lellikkejä (no olivat ne lellikkejä), mutta verrattuna moneen muuhun olivat kyllä ihan mukavia.
Kiusaajat olivat sitä luokkaa, että heidän siirrettiin yläasteelta suoraan tarkkikselle, joten heitä ei tainnut äänestää kukaan.
Jaa, mun kokemuksen mukaan se voittaja ratkeaa pitkälti ulkonäön perusteella. Pojat äänestää sitä söpointä tyttöä (tyttöjen antamat äänet hajaantuvat) ja sama toisinpäin. Pahaa pelkään että omankin lapseni luokalla tämä nätti tyttö, joka on hyvinkin ilkeä hovinsa ulkopuolisia tyttöjä kohtaan, saa tuon hymypatsaan. Täällä hymypatsas jaetaan vain kutosella.