Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juot lehmän maitoa?

Vierailija
21.05.2017 |

Niin, miksi?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyt ihminen tarvitsee ravinnokseen äidinmaitoa. Vastasyntynyt lehmä tarvitsee äidinmaitoa. On se aika rujon kuulosta että ihminen tarvitsee vielä muidenkin maidot :D

Kyllä, ja suurin osa on niin sokeita, että ihan hävettää. On ihan ok, että toinen nisäkäs pakotetusti keinosiemmennetään pahimmillaan jopa joka vuosi. Se on raskaana, synnyttää ja menettää poikasen JOKA VUOSI, jotta ME saamme sen POIKASEN maidot. Siis mitä hittoa. Onnea vaan teille mothers to be, kukaan ei tule viemään teidän vauvoja ja maitoja.

Vaikutat järkevältä ihmiseltä, lähetkö kahville? (Tarjoan soijamaidon)

Vierailija
42/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh taas vegaanit yrittävät syyllistää meitä sekasyöjiä

Ja ihan aiheesta syyllistävätkin. Olisit edes rehellinen itsellesi.

-valitettavan paatunut sekasyöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyt ihminen tarvitsee ravinnokseen äidinmaitoa. Vastasyntynyt lehmä tarvitsee äidinmaitoa. On se aika rujon kuulosta että ihminen tarvitsee vielä muidenkin maidot :D

Kyllä, ja suurin osa on niin sokeita, että ihan hävettää. On ihan ok, että toinen nisäkäs pakotetusti keinosiemmennetään pahimmillaan jopa joka vuosi. Se on raskaana, synnyttää ja menettää poikasen JOKA VUOSI, jotta ME saamme sen POIKASEN maidot. Siis mitä hittoa. Onnea vaan teille mothers to be, kukaan ei tule viemään teidän vauvoja ja maitoja.

Semmoista se on. Kehittyneempi laji käyttää hyväkseen vähemmän kehittyneitä. Tätä tapahtuu luonnossa koko ajan. Joten se on luonnollista.

Vierailija
44/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yks ja sama mitä mietit mun maidonjuonnista, jatkan sitä kuitenkin edelleen.

Just tälläsen yleisen asenteellisuuden takia ilmasto lämpenee.

Taitaa sulla pää lämmetä liikaa.

Vierailija
45/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä vieläkin ihmisiä jotka luulevat että se vasikka ei saa maitoa. Vasikka juo ensin ja sitten loput ihmisille. Luovutin minäkin ylijäämämaitoni keskosille. Miksei lehmä saa tehdä niin?

Ja muuten, emokissa joi mun äidinmaitoa hyvällä ruokahalulla. Ei ihminen ole ainoa ristiin juova laji.

Vierailija
46/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin maitoa kuin eläimen lihaa.

Vierailija
47/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on. Kehittyneempi laji käyttää hyväkseen vähemmän kehittyneitä. Tätä tapahtuu luonnossa koko ajan. Joten se on luonnollista.

Juu, mutta mittakaava on ehkä hieman eri, kun kuvioon sekoitetaan ihmiset.

-eri

Vierailija
48/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lehmänpoikasen maito vaan on hyvää lasissani. Ja lehmänpoikasesta tehty pihvikin maistuu, mutta sen kanssa juon punaviiniä.

Juokaa te muut vaan kasvi"maito"litkujanne ja puputtakaa soijaa ja jotn v**un härkistä, minä en todellakaan.

Vierailija
49/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi jossain määrin, mutta en tähän aiheeseen yhdistettynä, koska aikuinen ei tarvitse rintamaitoa. Siten se ei ole luonnollista. Myöskään muut nisäkkäät eivät turvonnu aikuisena rintamaitoa.

Vierailija
50/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vuoden ajan soijamaitoa. Tai käytin kahvimaitona, en juo muutenkaan maitoa kuin kahvissa. Oli ihan saatanan pahaa mutta vuoden kärvistelin lehmien etu mielessä. En kärvistele enää ja kahvikin maistuu taas hyvältä.

Vierailija
51/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä vieläkin ihmisiä jotka luulevat että se vasikka ei saa maitoa. Vasikka juo ensin ja sitten loput ihmisille. Luovutin minäkin ylijäämämaitoni keskosille. Miksei lehmä saa tehdä niin?

Ja muuten, emokissa joi mun äidinmaitoa hyvällä ruokahalulla. Ei ihminen ole ainoa ristiin juova laji.

Luuletko sä oikeasti, että se vasikka saa kaiken tarvitsemansa äidinmaidon?! Suurin osa vasikoista otetaan pois KUN EMÄ ON NUOLLUT VASIKAN PUHTAAKSI. Eli ilman tippaakaan emänmaitoa. Osa saa juoda sen ENSImaidon, ja viedään sen jälkeen pois. Huoh.

Vierailija
52/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille vasikallekin riittää vaikka minä suurimman osan siitä lehmän maidosta lypsänkin tankkiin kuluttajia varten. Ternit saa vasikka juoda kaikki, välimaidot myöskin. Robotin hylkäämät maidotkin juotetaan tapauskohtaisesti vasikoille ja jos jää vajaaksi niin tankista annetaan lisää. Antibioottia sisältävät kipataan pois, niitä ei juoteta kenellekään.

Vierailija
53/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä oikeasti, että se vasikka saa kaiken tarvitsemansa äidinmaidon?! Suurin osa vasikoista otetaan pois KUN EMÄ ON NUOLLUT VASIKAN PUHTAAKSI. Eli ilman tippaakaan emänmaitoa. Osa saa juoda sen ENSImaidon, ja viedään sen jälkeen pois. Huoh.

Ohiksena pakko puuttua, että huoh vaan itelles. Vasikat saavat maitoa ainakin 8 viikkoa syntymänsä jälkeen. Sitten vieroitetaan maidolta, jotkut juottavat pitempäänkin. Joka ikinen vasikka saa ternimaitoa elämänsä ensimäiset päivät, ihan joka paikassa, missä vaan lehmiä ja vasikoita on. Sitten ternin jälkeen joko maitoa tai jauheesta valmistettua maitojuomaa. Kyllä vaan saavat ihan sen oman emän maitoa, paitsi jos emä kuolee, niin sitten jonkun muun lehmän maitoa. Terniä pakastetaan ainakin meillä. Jos vasikka syntyy kuolleena tai kuolee hetikohta syntymän jälkeen niin pakastan kyseisen lehmän maidot seuraavaa orporaukkaa varten tai jonkun huonosti vauhtiin pääsevän ensikon vasikkaa varten.

Vierailija
54/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sille vasikallekin riittää vaikka minä suurimman osan siitä lehmän maidosta lypsänkin tankkiin kuluttajia varten. Ternit saa vasikka juoda kaikki, välimaidot myöskin. Robotin hylkäämät maidotkin juotetaan tapauskohtaisesti vasikoille ja jos jää vajaaksi niin tankista annetaan lisää. Antibioottia sisältävät kipataan pois, niitä ei juoteta kenellekään.

Linkkejä näihin tietoihin? Kiinnostaisi.

Vierailija
55/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo, pierettää...

Vierailija
56/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena pakko puuttua, että huoh vaan itelles. Vasikat saavat maitoa ainakin 8 viikkoa syntymänsä jälkeen. Sitten vieroitetaan maidolta, jotkut juottavat pitempäänkin. Joka ikinen vasikka saa ternimaitoa elämänsä ensimäiset päivät, ihan joka paikassa, missä vaan lehmiä ja vasikoita on. Sitten ternin jälkeen joko maitoa tai jauheesta valmistettua maitojuomaa. Kyllä vaan saavat ihan sen oman emän maitoa, paitsi jos emä kuolee, niin sitten jonkun muun lehmän maitoa. Terniä pakastetaan ainakin meillä. Jos vasikka syntyy kuolleena tai kuolee hetikohta syntymän jälkeen niin pakastan kyseisen lehmän maidot seuraavaa orporaukkaa varten tai jonkun huonosti vauhtiin pääsevän ensikon vasikkaa varten.

Kiva! Olisko linkkiä?

Vierailija
57/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastaaja on selvästikin itse maidontuottaja. Hän on itse lähde.

Myös järjenkäyttö on sallittua. Jos vasikat eivät saisi maitoa niin millä ne selviäisivät elämänsä alkutaipaleen? Vichyllä?

Vierailija
58/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin maitoa kuin eläimen lihaa.

Itseasiassa jopa toisin päin, jos olisi ihan pakko valita. Teuraseläimet pääsevät kärsimyksestään mahdollisesti edes vähän nopeammin kuin maitokarja, joka kärsii vuosia poikimiskierteestä.

Vierailija
59/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo, vaan syön. Juustoa nam!!

Vierailija
60/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastaaja on selvästikin itse maidontuottaja. Hän on itse lähde.

Myös järjenkäyttö on sallittua. Jos vasikat eivät saisi maitoa niin millä ne selviäisivät elämänsä alkutaipaleen? Vichyllä?

Ööö. Korvikkeella? Kyllä, myös vasikoille käytetään sellaista! Jännää, eikö?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan