Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Femcap vs Caya pessaari

Verde
21.05.2017 |

Onko kenelläkään kokemusta toisesta näistä tai ehkä jopa molemmista? Kyseessä siis hormonittomat ehkäisyvälineet.

Vuosia olen ollut tyytyväinen hormonikierukkaan, mutta nyt yllättäen alkanut häiritsevään ja vuotamaan, vaikka nykyinen ollut ilman ongelmia 2,5 vuotta. Aikoinaan olen kokeillut useita eri e-pillereitä, minipillereitä ja ehkäisyrengasta ja on tullut todettua, että eivät ne vaan sovi. Nyt olen päättänyt poistaa kierukan ja etsiä hormonittoman vaihtoehdon (17 vuotta erilaisia pillereitä, hormonikierukka ja 2 raskauden hormonit riittää). Kuparikierukkaa en halua ja aikoinaan olen pessaaria käyttänyt, joten tiedän sen sopivuuden. Nyt vaan on tullut nämä uudenlaiset vekottimet ja en osaa päättää näiden väliltä.

Caya on siis vanhanajan pessaarin uudistettu muoto, jota saa vain yhdessä koossa ja Femcap löytyy kolmessa koossa. Molemmissa sama perus periaate ja käytetään ns. pessaarigeeliä, mutta samalla ovat hyvinkin erilaisia. Molempien ehkäisyvarmuus noin 94%.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/27 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Tänään tuli postista tuo caya haettua, kokemukset kiinnostaa minuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Itsekin tilasin juuri, koitan muistaa tulla kertomaan kokemuksia. Onko muilla?

Vierailija
4/27 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia?

Vierailija
5/27 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Cayan kanssa käyttää "lisäturvana" kondomia? 

Vierailija
6/27 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Femcap käytössä noin puoli vuotta (lisäksi ehkäisygeeli). Minusta femcapin laitto paikoilleen vaati jonin verran opettelua, siinä joutuu aika paljon ”kaivelemaan” sisuksiaan. Välillä se irtosi kesken seksin, vaikka oli olevinaan hyvin aseteltu. Meille raskaus ei olisi ollut katastrofi, joten eipä se haitannut. En tullut kuitenkaan raskaaksi, joten kai se sitten teki tehtävänsä. Kyllästyin asettelun vaikeuteen ja siirryimme takaisin kondomeihin.

Sanottakoon vielä, että olen käyttänyt kuukuppia noin 10 vuotta, eli en ole ihan noviisi näiden emättimeen asetettavien vempeleiden kanssa, mutta femcapin koin aika vaativaksi laittaa kohdilleen.

Vierailija
7/27 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää, jos ei missään nimessä halua raskaaksi. Tuota joutuu aika paljon harjoittelemaan ennen kuin oppii käyttämään ja käyttövirheiden vuoksi ehkäisyteho ei todellakaan ole 94%. 94% teho on totta täysin oikein käytettynä, mutta suurin osa käyttää sitä ainakin aluksi väärin.

Vierailija
8/27 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätinpessaari kiinnostaa.. lisää kokemuksia?

Vierailija
9/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei Caya-pessaari sopinut, valitettavasti :( Aion vielä kokeilla Femcapia, jos toimisi.

Ongelma oli, että Caya ei pysy paikallaan, vaikka on oikein laitettu. Mistä johtuu, en osaa sanoa. Anatomia, löysät paikat?? Luin englanninkielisiltä sivustoilta käyttäjien kokemuksia, ja siellä oli samanlaisia kokemuksia sopimattomuudesta.

Kohdunnupukan peittää kyllä täysin, sieltä suunnalta pysyy paikallaan. Mutta sitten valuu toisesta reunasta alemmas melkein heti, tai viimeistään yhdynnän aikana/jälkeen. Cayahan pitää työntää emättimen seinää venyttäen häpyluun taa paikalleen, ja siellä pitäisi napakasti pysyä. Minulta se sieltä valuu pikkuhiljaa pois. En luota ehkäisytehoon, jos ei ole täydellisesti paikoillaan. Sitäpaitsi Caya on kooltaan hyvin iso, ja jos se yhtään valuu alemmas edes toisesta reunasta, niin se on "vastassa" yhdynnässä, eli tuntuu molemmille.. Varmasti erinomainen ehkäisykeino sille, kelle sopii! Harmi, ettei näitä voi sovittaa... Ostohinta oli kuitenkin kallis n.50e+pk sekä geeli reilun kympin.

Vierailija
10/27 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia ketjun alkupäässä olleilla vastaajilla on noista pessaareista? Onhan tässä melkein vuosi kulunut niin kai jotain kokemusta on ehtinyt tulla?

Vierailija
11/27 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama , ei pysy millään kohdillaan vaan valuu alas ja tuntuu ikävälle sitten .. Ja tuskin ehkäisytehoakaan kummoista on jollei oo kunnolla paikoillaan. :(

Vierailija
13/27 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/27 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttänyt caya pessaaria ja geeliä kuukauden. Ja pakko lopettaa koska geeli aiheuttaa kirvelyä ja haavoja. Ja pessaari tuntuu sekä miehellä että minulla käytännössä estää miestä pääsemästä syvemmälle, estää nautinnon ym. En suosittele ostettavaks tätä...

Vierailija
15/27 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caya on ollut nyt geelin kanssa 2 kuukautta. Tosi hyvä tuote! Suosittelen! Pysyy paikallaan hyvin, ei ole liikkunut kertaakaan minnekään. Geeli ei kirvele, vaikka olen superherkkä kaikelle. Jatkan tätä ilolla ja nautin hormonittomasta ehkäisystä! Käyttö on helppoa kun asiaan tottuu; asetus iltasuihkun yhteydessä ja aamulla poisto aamupesujen yhteydessä. Ei tunnu miltään missään vaiheessa minusta eikä miehestä. Tarkkuutta toki vaatii ja harjoitusta, että on oikeassa asennossa. Mutta vahva suositus tälle!! Hyvä ja huono asia tuo tuntumattomuus, sillä muutamaan kertaan olen poistanut vasta töissä kun en aamulla edes muistanut koko Cayaa.. :)...  (p.s... hiprakassa en lähtisi tämän kanssa kyllä sähläämään. Ainakaan näin alkuun.)

t. 2 lapsen 4-kymppinen äiti

Vierailija
16/27 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/27 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
18/27 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
19/27 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caya ollut puoli vuotta käytössä. Aluksi asettaminen oli vähän hakusessa enkä tohtinut ovulaation aikaan olla yhdynnässä. Nyt olen oppinut laittamaan paikoilleen hyvin. Melkein joka kerta se on vähän kääntynyt pois ottaessa mutta mulla on varmaan kohdunsuu vähän "väärässä kohti" niin että sitä poistokuppikohtaa ei saa ihan mallikuvan osoittamaan kohtaan laitettua. Kuitenkin caya peittää kohdunsuun aina. Geeli ei ole kirvellyt tai ahdistanut käytössä yhtään. Suosittelen!

Vierailija
20/27 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisijä kirjoitti:

Caya ollut puoli vuotta käytössä. Aluksi asettaminen oli vähän hakusessa enkä tohtinut ovulaation aikaan olla yhdynnässä. Nyt olen oppinut laittamaan paikoilleen hyvin. Melkein joka kerta se on vähän kääntynyt pois ottaessa mutta mulla on varmaan kohdunsuu vähän "väärässä kohti" niin että sitä poistokuppikohtaa ei saa ihan mallikuvan osoittamaan kohtaan laitettua. Kuitenkin caya peittää kohdunsuun aina. Geeli ei ole kirvellyt tai ahdistanut käytössä yhtään. Suosittelen!

Voiko samaa pessaaria käyttää , jos on useampia yhdyntöjä peräkkäin? Mitenkä lisätä ehkäisygeeliä, onko tarpeellista käyttää tällöin kondomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän