Koetko katkeruutta, koska omassa nuoruudessasi ei ollut Instaa, Facea tai Whatsappia?
Ei päässyt herutuskuvia uppimaan someen..pl. irkkigalleria tuli 2000-luvun alussa.
Kommentit (40)
Teinivuosina oltiin toisten läsnä todella, kun kokoonnuttiin jonnekin tai kaverin luokse. Nykyään jokainen räplää omaa kännykkää ja kommentointi on "katso tätä videoo". Tai että jatkuvasti pitää olla kuvaamassa jtn typerää kuvaa tai videoo someen.
Ei haittaa, vaikkei ollut facebookia, twitteriä, snäppiä tai whatsappia, mutta AV-palstan puute harmittaa järjettömän paljon.
☭ 7217 ☭
Se vapaus oli ihan mieletöntä kun ei tarvinnut olla koko ajan tavoitettavissa. Ihmiset osasivat elää hetkessä, sen sijaan, että koko ajan vaan miettisivät miltä tilanne näyttää somessa.
Siinä olisi mennyt nuoruuden vapaus ja huolettomuus, olisi varmaan pitänyt kesätöistäkin ulkomailta päivittää joka päivä.
Silloin riitti hyvin, että laittoi parin kuukauden aikana kerran postikortin, että hyvin menee.
Voe helvata! Onneksi ei ollut. Ja toisinaan toivon, ettei niitä olisi vieläkään.
Mä olen ihan helvetin tyytyväinen ettei noita ollut.
Jos joku otti kameran mukaan bileisiin, nolojen kuvien ongelma oli ratkaistu avaamalla takakansi kamerasta, tai vetämällä filmi ulos rullasta.
Voin vain kuvitella kuinka ikävää olisi ollut kun kiusaaminen ja mitätöinti olisi tapahtunut myös some - appseja käyttäen. Olen TODELLA tyytyväinen ettei noita ollut 80 - luvulla.
Olen tosi tosi tosi onnellinen, että ehdin vielä elää lapsuuden ja nuoruuden ilman somea ja älylaitteita. Kyllä se on rikkaus. Meillä oli sillloin niin paljon kaikkea muuta.
Ei sitä osannut kaivata asioita mitä ei ollut olemassa.
Jälkeen päin ajattellen, ihan kiva kun kaikki hommat hoidettiin puhuen puhelimessa, sovittiin tapaamiset ja niistä pidettiin kiinni, kuvat teetettiin kuviksi jne
Olen oikeasti todella tyytyväinen, että ei ollut! Oli kyllä kissin chat, mutta siellä vain juteltiin, eikä tarvinnut edes kuvia näyttää. Sokkotreffeillä kyllä käytiin ja sain käräytettyä pari pedofiilia.
Ei. En postannut herutuskuvia irc-galleriaankaan. Olen pikemminkin tyytyväinen ettei noita ollut, koska kouluiässä noissa olisi voinut joutua esim. luokkatovereiden kiusaamaksi, ja silti olisi varmaan tehnyt mieli liittyä ja kuulua joukkoon.
En todellakaan, lähinnä säälittää nuo someorjat.
En kaipaa otsikossa mainittuja, mutta anonyymit palstat ja www muutenkin olisivat olleet tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei päässyt herutuskuvia uppimaan someen..pl. irkkigalleria tuli 2000-luvun alussa.
En koe enkä käytä mainitsemiasi sovelluksia vieläkään. Kysyttävää?
En tosiaankaan! Mutta digitaalinen äänen/kuvantallennus olisi ollut huippua. C-kasettimankka plööh.
Mihin olisin niitä tarvinnut. Nuoruudessani ei ollut kuin lankapuhelin ja mustavalkoinen telkkari. Niitäkin oli vain parilla perheellä koko kylässä(kaupunginosassa)
Hyvin sai seuraa ja ystäviä ja panoja yms.
Vierailija kirjoitti:
En.olen helvetin iloinen ettei moisia ollut.
m84
Heh, no hyvä että ikäihminenkin osaa käyttää alyluuria.
Osaako lapset enää mitään ulkopihaleikkejä kun kaiken huomion vie kädessä oleva luuri?
Eli en todellakaan ole pahoillani että silloin ei ollut nykyajan turhakkeita.
Juu! Tottakai! Ei ollut edes tekstiviestiä mun nuoruudessa...
En!