Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko katkeruutta, koska omassa nuoruudessasi ei ollut Instaa, Facea tai Whatsappia?

Vierailija
21.05.2017 |

Ei päässyt herutuskuvia uppimaan someen..pl. irkkigalleria tuli 2000-luvun alussa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihanaa kun ei ollut.

Vierailija
2/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ajatuskin, kuinka paljon pahempaa koulukiusaaminen olisi ollut jos nuo kaikki somet olisi ollut käytössä.

Vierailija
4/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Nuoruuteni oli huippuaikaa kasarilla. Tekemistä riitti kavereiden kanssa ihan tarpeeksi.

Vierailija
5/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita. Olen vain tyytyväinen. Toki oli irc-galleria, kuvake ja ii2. Ja facebook taisi tulla ollessani yläasteella. Mutta ei silloin vielä kuitenkaan koko elämä pyörinyt somen ympärillä kuten nykyään. Tosin whatsapp on mielestäni ainoastaan kätevä.

Vierailija
6/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen äärettömän kiitollinen universumille että omat teiniangstini eivät ole jääneet ikuisiksi ajoiksi nettiin

Vierailija
7/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Loppujen lopuksi ole aivan helvetin siistiä, että vain kotona oli puhelin, ja kun ei ollut kotona, ei ollut kenenkään muun kuin niiden tavoitettavissa, joiden kanssa oli. Lisäksi johtuen tästä tavoitettavuusongelmasta, tapana oli ihan vaan mennä soittamaan kavereiden talojen ovikelloa, kun sellainen sopivasti eteen sattui. Spontaania sosiaalisuutta, ei mitään "näytä tissit" menoa koko ajan.

Ig:t ja facet ovat lähinnä turhan stressin lähde.

Vierailija
8/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ties mitä hölmöä siellä olisi tullut tehtyä :-) 

Vierailija
9/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen äärettömän kiitollinen universumille että omat teiniangstini eivät ole jääneet ikuisiksi ajoiksi nettiin

Tämä!

Vierailija
10/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.olen helvetin iloinen ettei moisia ollut.

m84

Vierailija
11/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Mun nuoruudessa kavereita tavattiin naamakkain eikä naamakirjassa.  Myöskin kun tavattiin niin kukaan ei näprännyt kännykkäänsä vaan keskityttiin ystävien kanssa yhdessä olemiseen.  Silloin ei ollut kännyköitäkään joten kun sovittiin että nähdään paikassa x klo x silloin myös oltiin paikalla eikä lähetetty 5 minuutin välein viestiä myöhästymisestä.

Vierailija
12/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hieman yksinäinen, joten varmasti olisin netistä ehkä kavereita löytänyt. Ehkä muutamille ihastuksille laittanut viestiä sitä kautta. En ole koskaan oikein ollut kuvaamisesta tykännyt, joten hyvä vaan ettei niitä ole jäänyt minnekään mediaan talteen omia kuvia. Esim. pippaloita tai muita baarikuvia.

Vierailija
13/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtavan helpottunut, ettei ollut. Huhhuh, sitä ahdistuksen määrää joka olis tullut, jos olis pitänyt esittää somessa jotain, kun tavallusessa elämässäkään ei tiennyt, miten päin olis!

Vierailija
14/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Esimerkiksi oli mahtavaa kun ysikuus kesäyönä pyöräiltiin kavereiden kanssa keräämässä porukkaa kasaan lähipuistoon hengaileen. Heiteltiin ikkunaan pikkukiviä ja heräteltiin frendit ja sit ne kapus ikkunasta ulos salaa. Ei näitä muistoja olis jos olis vaan tylsästi laittanu WA viestiä kaikille.

Vierailija
15/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosin en olisi kaivannut, mutta ehkä some olisi lukion jälkeen helpottanut yhteydenpitoa kavereihin kun kaikki lähtivät vähän omille poluilleen. Nykyään en tiedä enää yhtään mitä lukiokavereille kuuluu. Tosin löytyihin yliopistosta kokonaan uusi tuttavapiiri sitten.

Vierailija
16/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut hieman yksinäinen, joten varmasti olisin netistä ehkä kavereita löytänyt. Ehkä muutamille ihastuksille laittanut viestiä sitä kautta. En ole koskaan oikein ollut kuvaamisesta tykännyt, joten hyvä vaan ettei niitä ole jäänyt minnekään mediaan talteen omia kuvia. Esim. pippaloita tai muita baarikuvia.

Yksinäiset on usein yksinäisiä myös netissä. Somen kanssa se oikein korostuu. Muut postailee kuvien kanssa mitä kivaa milloinkin on kaverien kanssa tehty. Tutut ja tuntemattomat kommentoi kilvan suosittujen postauksia, yksinäisen postaukset ei kiinnosta ketään. Yksinäisen jättämiin kommentteihin ei reagoida. Yksinäistä ei pyydetä mukaan ryhmiin ja yhteisöihin. jne jne.

Vierailija
17/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ollut somea silloin. Olis ihanaa jos edelleen olisi pelkkä lankapuhelin.

Some ahdistaa. Kaikkien elämä on siellä niin täydellistä ja siloteltua.

Vierailija
18/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäiset on usein yksinäisiä myös netissä. Somen kanssa se oikein korostuu. Muut postailee kuvien kanssa mitä kivaa milloinkin on kaverien kanssa tehty. Tutut ja tuntemattomat kommentoi kilvan suosittujen postauksia, yksinäisen postaukset ei kiinnosta ketään. Yksinäisen jättämiin kommentteihin ei reagoida. Yksinäistä ei pyydetä mukaan ryhmiin ja yhteisöihin. jne jne.

Tämä totta. Esim. Instaa seuratessa sama pieni piiri lähettää toisille sydämiä. Jos joku sivullinen kysyy tai kommentoi, yrittää herättää keskustelua niin kukaan ei reagoi.

Vierailija
19/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä luettelemiasi en tunne ollenkaan. Sen verran tiedän, että FaceBookissa tykätään jostain jollain tavalla...

Vierailija
20/40 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod! Silloin ei ollu muutakaan nykyajan kotkotuksia. Elo oli huoletonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi