Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset vauvanvaatteet ovat nykyään "muodissa"?

Vierailija
21.05.2017 |

Pitäisi ostaa lahjaksi vauvalle vaatetta, mutta minkä merkkiset ja tyyliset vaatteet ovat nykyään suosittuja? On aikaa kun omat lapset ovat olleet pieniä, enkä tunne vauvan äitiä erityisesti, joten pitäisi olla joku "varma valinta".

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksivärisiä valkoisia bodyja. Kietaisumallista, normaalia, pitkähihaista, hihatonta ja hihallista. Ei voi mennä pieleen. Meillä oli ainakin kovassa käytössä ekat kuukaudet.

Jos ostaa vieraammalle lahjaksi, kannattaa pelata varman päälle eikä lähteä riehumaan.

Näitä juuri mä olisin aikanaan itselleni toivonut! Ne joita oli, tuli kulutettua melkein puhki. Mietin vaan onko liian tylsä lahja, mutta ehkä ei sittenkään olisi.

t. ap

Ei kun just hyvä. Tylsä mutta ehdottoman käyttökelpoinen lahja on aina tervetullut. Itse en oikeastaan edes ymmärrä miksi monet haluavat tuoda lapselle ehdottomasti jotain "erityisempää" jolle on sitten käyttöä kahdesti sinä aikana kun se on sopiva.

Vierailija
22/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joku mainitsi että Prisman ja Cittarin vauvanvaatteet on halpisvaatteita. Saman hintaisiahan ne on kuin H&M.n vaatteet tai Kappahlin Newbiet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo monet listatut merkkien kuvaukset ovat ihan osuvia. Yleislinjana nykyään suositaan ehkä sillä tavoin hillitympää ja "aikuismaisempaa" että vauvanvaatteet eivät ole mitään kruusattuja nalle-pupu-vaaleanpunakeltasinihirvityksiä vaan ihan kauniita, yksinkertaisia vaatteita. 

Jos ei oikeasti ole yhtään hajua vanhempien mausta, mene ennemmin neutraalilla kuin kauhean värikkäällä vaatteella. Värikkäiden ystävä voi helposti pukea silti sen hillityn osaksi asua, mutta neutraalin ystävä ei välttämättä innostu väriräjähdyksistä.

Vierailija
24/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi niitä valkoisia bodeja, mun mielestä vauvat näyttää liikaa sairaalasta karanneilta niissä kokovalkoisissa kietaisupaidoissa. Ja jos äiti niitä tahtookin, niitä saa melkein miltä tahansa kirpparilta tai toiselta äidiltä puoli-ilmaiseksi.

Newbien vaatteet on munkin mielestä kivoja, itse ostaisin ehkä jotain hillittyä ja yksinkertaista, jota voi sitten yhdistellä halutessaan.

Vierailija
25/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on ostaa pehmoinen ja hyvänlaatuinen yöpuku. Niissä rumuus haittaa monesti vähemmän koska niitä käytetään pimeässä makuuhuoneessa. 

Vierailija
26/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newbielle täältäkin ääni!

Vierailija
27/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useampi osallistuja niin vastasyntyneelle vois olla joku ruskovillan myssy+sukat aika kiva juttu. Tai miksei bodykin.

Vierailija
28/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näistä mainituista ostaisin varmaan Newbietä. Ja ehkä jättäisin niistä ne kaikkein maalaisromanttisimmat hyllyyn, ja ostaisin niitä pehmeää trikoota olevia kauniita perusvaatteita.

Vierailija
29/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli sivulauseessa jo mainittukin ruskovillan tuotteet. Riippuen vauvan syntymäajasta, niin sillkinen tai merinovillainen kypärämyssy on ihana ja myös käytännöllinen. Tai semmoiset pikkutumput. Ruskovilla myös tuotteena vetoaa aika monenlaiseen ihmiseen.

Vierailija
30/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikkein pienimmät vauvan vaatteet jäävät pieniksi jo muutamassa viikossa, joten niiden hankkimiseen ei kannata nähdä liian paljon vaivaa, eikä satsata liikaa rahaa. Usein käy niin että ne pienimmät vaatteet jäävät kokonaan käyttämättä, jos niitä on liikaa. Siksi ostaisin "varastoon" hieman suurempaa kokoa, jota vauva / taapero voi käyttää kun on hieman isompi, eikä enää kasva hetkessä vaatteistaan ulos. Silloin voi satsata myös siihen laatuun.

Vierailija
31/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos monista vinkeistä, eiköhän näillä jotain löydetä. Erityiskiitos Instagramista vinkkaajalle, ei sieltä suoraa vastausta saanut, mutta vähän kuitenkin suuntaa minkä tyyppistä kannattaisi ostaa tai ei ainakaan kannata.

t. ap

Vierailija
32/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vauvalahjan hankkiminenkin vaikeaa nykyään. Ihmettelen, mikä se lama ja taantuma on, mistä paljon puhutaan? Äideillä menee niin hyvin taloudellisella puolella, ettei ystävät ja työkaverit rohkene enää ostaa vauvalle bodyakaan, ettei vahingossa tule väärä väri tai merkki. Voiko olla tottakaan?

Meillä on neljä lasta ja monen näköisiä vaatteita saivat lahjaksi. Kaikista oltiin iloisia ja kiitollisia. Toiset miellytti enemmän omaa silmää ja päätyivät enemmän "edustuskäyttöön" kyläreissuille jne ja toisista muotoutui mukavia arkivaatteita kotiin. Kertaakaan ei käynyt mielessä, että miten ne nyt tällaisen toi. Päin vastoin, ihana oli nähdä, mitä kukakin oli valinnut juuri sille lapselle lahjaksi.

Vierailija
33/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vauvalahjan hankkiminenkin vaikeaa nykyään. Ihmettelen, mikä se lama ja taantuma on, mistä paljon puhutaan? Äideillä menee niin hyvin taloudellisella puolella, ettei ystävät ja työkaverit rohkene enää ostaa vauvalle bodyakaan, ettei vahingossa tule väärä väri tai merkki. Voiko olla tottakaan?

Meillä on neljä lasta ja monen näköisiä vaatteita saivat lahjaksi. Kaikista oltiin iloisia ja kiitollisia. Toiset miellytti enemmän omaa silmää ja päätyivät enemmän "edustuskäyttöön" kyläreissuille jne ja toisista muotoutui mukavia arkivaatteita kotiin. Kertaakaan ei käynyt mielessä, että miten ne nyt tällaisen toi. Päin vastoin, ihana oli nähdä, mitä kukakin oli valinnut juuri sille lapselle lahjaksi.

Eikö tämä "kaikesta olen nöyränä kiitollinen" ole jo vähän plääh. Minusta on ihanaa kun tässä tavaratulvassa lahjan hankkija yrittää miettiä oikeasti saajaa ilahduttavaa asiaa. Keskivertoperheessä lastenvaatteita on yli minimitarpeen, etenkin jos kerran monennäköisiä tulee lahjaksi. Silloin on hyvin suuri todennäköisyys että kierrossa käyttöön päätyvät vain ne lempparit; kauneimmat, käytännöllisimmät ja mukavimmat. Miksi kukaan ikinä valkkaisi kaapista sitä rumempaa tai koppuraisempaa jos vieressä on kauniimpi ja pehmeämpi? Kaikki lahjat eivät ole myöskään mukavia arkivaatteita kotiin, vaan hankalia tai epäkäytännöllisiä omituisuuksia.

Vierailija
34/38 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä on tekemistä taantuman kanssa? Itse ostan lahjoja harvoin, mutta sen harvan kerran kun niitä hankin, toivon onnistuvani ostamaan aidosti mieluista. Olen aina ollut samanlainen taloustilanteestani huolimatta. Ja erityisesti silloin, jos on rahaa vähän, minusta on vieläkin tärkeämpää, että lahja on mieluinen.

Nykyään on sitä paitsi paljon valinnanvaraa ja tarjontaa samassa hintaluokassa, joten on helpompi muodostaa oma tyyli ilman, että sen tarvitsee maksaa yhtään enempää kuin toisenlainen tyylikään. Ei se tarkoita, ettei myös muusta osaisi olla kiitollinen ja ilahtua, mutta kyllä kaikille on enemmän ja vähemmän mieluisia juttuja.

Itse olen samanlainen kuin sinä, että kaikki kelpaa, mutta ymmärrän hyvin, että kun valinnanvaraa sitä monet haluavat käyttää. Enää ei eletä yhtenäiskulttuurissa, jossa Levi's 501 on se millä pädetään kavereille Helsingistä Utsjoelle, joten on luontevaa, että tässäkin muodostuu "alakulttuureitaan". Ei se tee nykyisistä nuorista vanhemmista yhtään sen parempia tai huonompia kuin sukupolvesta, joka tiesi, että jos haluaa hyvää ja trendikästä pitää ostaa Reimaa.

t. ap

Vierailija
35/38 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlonilta saa tilattua edullisia, Suomessa tehtyjä GOTS-puuvillasta valmistettuja bodeja ja muita vaatteita. Valkoisia kietaisubodeja oli ainakin ennen myynnissä. Jos mulle olis ostanut, niin Kiinassa tehdyt Kappahlit yms. ois mennyt pieleen. :)

Googleen vaan Marlon vauvanvaatteet.

Vierailija
36/38 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä on tekemistä taantuman kanssa? Itse ostan lahjoja harvoin, mutta sen harvan kerran kun niitä hankin, toivon onnistuvani ostamaan aidosti mieluista. Olen aina ollut samanlainen taloustilanteestani huolimatta. Ja erityisesti silloin, jos on rahaa vähän, minusta on vieläkin tärkeämpää, että lahja on mieluinen.

Nykyään on sitä paitsi paljon valinnanvaraa ja tarjontaa samassa hintaluokassa, joten on helpompi muodostaa oma tyyli ilman, että sen tarvitsee maksaa yhtään enempää kuin toisenlainen tyylikään. Ei se tarkoita, ettei myös muusta osaisi olla kiitollinen ja ilahtua, mutta kyllä kaikille on enemmän ja vähemmän mieluisia juttuja.

Itse olen samanlainen kuin sinä, että kaikki kelpaa, mutta ymmärrän hyvin, että kun valinnanvaraa sitä monet haluavat käyttää. Enää ei eletä yhtenäiskulttuurissa, jossa Levi's 501 on se millä pädetään kavereille Helsingistä Utsjoelle, joten on luontevaa, että tässäkin muodostuu "alakulttuureitaan". Ei se tee nykyisistä nuorista vanhemmista yhtään sen parempia tai huonompia kuin sukupolvesta, joka tiesi, että jos haluaa hyvää ja trendikästä pitää ostaa Reimaa.

t. ap

"Suomalainen" Reima muuten tehdään Kiinassa.... Ite en osta niitä siksi, enkä toivoisi kenenkään ostavan lahjaksi.

Vierailija
37/38 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marlonilta saa tilattua edullisia, Suomessa tehtyjä GOTS-puuvillasta valmistettuja bodeja ja muita vaatteita. Valkoisia kietaisubodeja oli ainakin ennen myynnissä. Jos mulle olis ostanut, niin Kiinassa tehdyt Kappahlit yms. ois mennyt pieleen. :)

Eikai niitä vauvanvaatteita sulle osteta vaan sille vauvalle. 

Itsekkin suosin kotimaista tai edes Eurooppalaista vaatetuotantoa, mutta en todellakaan nyrpistele nenääni jos joku tuo sen Newbien tai Reiman. 

Ja noista valkoisista kietaisubodeista niinkuin sanottu... onhan ne käteviä, mutta niitä löytyy jokaiselta lastenkirppikseltä pinokaupalla 20 snt /kpl. Ja facebookissa mulle tungettiin niitä ilmaiseksi postikuluja tai noutoa vastaan, kun huhuilin kuopukselle ostettavaa. JOS siis on ekohenkinen ihminen, niin mitä järkeä valmistaa ja ostaa uusia valkoisia kietaisubodeja, kun käytettyjäkin on Suomi pullollaan. 

Vierailija
38/38 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai niitä vauvanvaatteita sulle osteta vaan sille vauvalle. 

Itsekkin suosin kotimaista tai edes Eurooppalaista vaatetuotantoa, mutta en todellakaan nyrpistele nenääni jos joku tuo sen Newbien tai Reiman. 

Ja noista valkoisista kietaisubodeista niinkuin sanottu... onhan ne käteviä, mutta niitä löytyy jokaiselta lastenkirppikseltä pinokaupalla 20 snt /kpl. Ja facebookissa mulle tungettiin niitä ilmaiseksi postikuluja tai noutoa vastaan, kun huhuilin kuopukselle ostettavaa. JOS siis on ekohenkinen ihminen, niin mitä järkeä valmistaa ja ostaa uusia valkoisia kietaisubodeja, kun käytettyjäkin on Suomi pullollaan. 

Ei tietenkään mulle ostetaankaan. :) Mutta kunhan ajattelin tuoda tämänkin puolen esille, että meitä äitejä on erilaisia, kun kerran haluttiin löytää mahdollisimman sopiva lahja ja jos nyt lahjansaajaperhe sattuu olemaan samanlaista sorttia. Osalle merkkaa muoti ja merkit, osalle joku muu. On siis myös äitejä, jotka ei halua tukea hikipajoja edes lahjojen muodossa, ei ehkä ensisijassa ekomielessä, vaan talous- ja yhteiskunta-asiamielessä. Koitetaan boikotoida niissä valmistettuja tuotteita ja halutaan tukea suomalaista vastuullista vaateteollisuutta. Siksi kannustan siihen, että koittaa vähän ottaa jotenkin selvää perheen mieltymyksistä, jos siis haluaa kerran, että tulis mahdollisimman nappivalinta. En minäkään nenääni nyrpistele, mut toivoisin, että jos kysyttäessä vastataan, ettei mitään tarvi, niin sitä kunnioitettaisiin. :) Mut eihän se aina niin nuukaa oo ja ajatus on ap:llä kaunis, se on pääasia! :)

Noita valkoisia bodeja ehdotin siks, kun eka sivulla niistä kovasti puhuttiin ja luulin, että ap niihin päätyy ja aattelin vain vinkata Kappahlia paremmasta ostaa niitä, jos nyt niitä meinaa ostaa. Käytettynä niitä on aika vaikea löytää siisteinä, tai ainakin musta oli. :)