Kuusamon tapahtumia
Kyllä niitä henkiä on olemassa. Tässä pari juttua kuusamosta.
Savonmiehet
27.7.2013 18:01
Mielenkinnosta lueskelin Kuusamon tapahtumia. Olimme 2011 syksyllä asuntovaunulla merenvaaran risteyksessä pari yötä lintujahdissa parkissa ja sattui niin paljon ko. aikana, että ei ainakaan siellä yötä olla. Vaunun ovet aukeili ominpäin, tavarat liikkuivat kolmen miehen katsellessa päältä. Päätettiin silloin olla puhumatta asiasta, mutta on jäänyt kaikkia vaivaamaan. Hullunpaperit sais jos omilla nimillä kirjoittelis. Jotain hyvin outoa oli paikassa.
hirvetön syksy
27.7.2013 18:57
Savonmiehet kirjoitti:
hirvetön syksy
27.7.2013 18:57
Sama juttu meidän hirviporukalla Isonjärven rannalla ollessamme kahdella vaunulla yhteismetsän luvilla muutama vuosi sitten. Koirat ei pysyneet ulkona, vaan oli otettava vaunuun kun käyttäytyivät oudosti. Normaalioloissa hyvinkin rauhallisia, mutta häntä koipienvälissä kulkivat vaikka karhujakin oli koirilla kaadettu. Halot puuvarastossa tulivat ulos ja taas sisään? Ovet vaunuissa avautuivat. ? Niskassa tuntui kuin joku olisi koko ajan seuraamassa? Yks kaveri tilttasi ja lähti kesken jahdin Tre:lle ja on selitellyt pelkäävänsä.
Merenvaara
27.7.2013 20:53
Tutkimuslaitoksen tutkijana voin vakuuttaa alueen olevan "erikoinen". Hahmoja liikkuu auton edessä? Näytteenottopaikoilla joku/jokin painelee olkapäästä tai niskasta. Moni ei mene yksin hakemaan näytteitä. Jahtimiehiä näkyy syksyisin paljon eikä kukaan ole puhunut kuin normaalit kuulumiset.
Kommentit (6)
Merenvaara näyttää olevan. Olen kotoisin Liikasenvaarantien varresta eikä paikkakunnalla tuommoista puhuta . Siis turistien harhoja, liekö liian paljon viinalla lätränneet.
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa ei ole tuonnimisiä paikkoja kuten Merenvaara ja Isonjärvi.
Molemmat paikat on aika lähellä käylää, jossa meillä on mökki. On kuultu aika outoja juttuja metsämiehiltä. Onko totta se on sitten herran hallussa.
minä olen asunut kuusamon mustosenvaarantien varrella koko ikäni. tämä tarina kuulostaa tutulta, ajelen mopolla pitkin sorateitä varsinkin kesäisin ja nyt muistan tämä henkilö/henki soisoo monesti kun tullaan kuusamon kirkonkylältä nyk kaupunkista ja ajetaan mustosenvaarantietä holtinniemen risrteyksen ohi ja mäen jälkeen ensimmäisellä suoralla olen nähnyt useamman kerran. ja olen ihan selvä, en käytä huumeita enkä alkoholia sekä muita piristäviä aineita. juon maitoa sekä kermaa ja kahvia vettä
Kuusamossa ei ole tuonnimisiä paikkoja kuten Merenvaara ja Isonjärvi.