Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun yo-juhliin ei ole tulossa paljon ketään :(

Vierailija
21.05.2017 |

Suurin osa sukulaisista ja kavereista ilmoittanut, ettei pääse. Ehkä alle puolet kutsutuista tulossa, harmittaa kyllä, kun isosiskollani oli isot juhlat pari vuotta sitten, jonne tuli suurin osa näistäkin kutsutuista. En ole varmaan sit niin tärkeä kuin siskoni... Omat kummitkaan ei tuu, vaikka aikanaan siskon juhliin tuli kyllä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella vuoden päästä varmaan sama tilanne. Pieni suku, joten kutsuja tulee lähtemään 19 ihmiselle. Arvaan jo etukäteen, että neljä jää tulematta, koska samaan aikaan pikkuserkun ylppärit.

Omissa juhlissani kävi aikoinaan 10 ihmistä ja nekin sukuriitojen takia eri aikaan. Silloin en edes tiennyt, että joidenkin ylppärijuhlissa voi oikeasti olla 100 vierasta.

Vierailija
22/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Mulla tulossa kaiken maailman hyvänpäiväntuttuja jouta en ole kahdeksaan vuoteen nähnyt. Äitini penäsi että olisin naapuritkin kutsunut, vedin siihen rajan. Ahdistaa patsastella lähes tuntemattomien ihmisten edessä, en pidä omaa yo:ksi valmistumistani niin ihmeellisenä että sitä pitäisi juhlia ties kuinka monen hengen voimin. Utopiassani juhlia ei edes pidettäisi.

Vaikka juhliisi ei ole tulossa paljon väkeä, kehotan juhlimaan kunnolla ja ennen kaikkea sinä päivänä saa keskittyä hyvällä omallatunnolla vain itseensä. Yritä haistattaa pitkät ja asennoitua niin, että myös ilman 50 hlön kavalkadia voi olla hyvät kemut. Onnea valmistunut toveri, pidä lippu korkealla!

Hei ei ylioppilas ole miksikään valmistunut. Ammattiin valmistutaan, ylioppilaaksi tulija on vain selvittänyt koulunsa enemmän tai vähemmän hyvin arvosanoin. Ylioppilas ei nykyisin ole vielä oikein mikään.

Tiedätkö nykypäivän koulutuksen taso-eroista mitään? Ylioppilaaksi valmistuminen vaatii "hivenen" enemmän kuin ammattikoulun suorittaminen. Naurattaa viestisi. :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Mulla tulossa kaiken maailman hyvänpäiväntuttuja jouta en ole kahdeksaan vuoteen nähnyt. Äitini penäsi että olisin naapuritkin kutsunut, vedin siihen rajan. Ahdistaa patsastella lähes tuntemattomien ihmisten edessä, en pidä omaa yo:ksi valmistumistani niin ihmeellisenä että sitä pitäisi juhlia ties kuinka monen hengen voimin. Utopiassani juhlia ei edes pidettäisi.

Vaikka juhliisi ei ole tulossa paljon väkeä, kehotan juhlimaan kunnolla ja ennen kaikkea sinä päivänä saa keskittyä hyvällä omallatunnolla vain itseensä. Yritä haistattaa pitkät ja asennoitua niin, että myös ilman 50 hlön kavalkadia voi olla hyvät kemut. Onnea valmistunut toveri, pidä lippu korkealla!

Hei ei ylioppilas ole miksikään valmistunut. Ammattiin valmistutaan, ylioppilaaksi tulija on vain selvittänyt koulunsa enemmän tai vähemmän hyvin arvosanoin. Ylioppilas ei nykyisin ole vielä oikein mikään.

Tiedätkö nykypäivän koulutuksen taso-eroista mitään? Ylioppilaaksi valmistuminen vaatii "hivenen" enemmän kuin ammattikoulun suorittaminen. Naurattaa viestisi. :DDD

Ootko vähän tollo jos oot joutunu tekemään töitä ylioppilaisuutesi takia? :DDDD

Vierailija
24/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella positiivisesti että ainakin ehdit juhlia kaikkien kanssa! Omissa juhlissani oli aikoinaan 140 ihmistä, enkä todellakaan ehtinyt kaikkien kanssa vaihtaa edes kuulumisia. Olin viime vuonna juhlissa, joissa oli vieraana 20 ihmistä ja juhlat olivat aivan ihanat! :)

Vierailija
25/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko vähän tollo jos oot joutunu tekemään töitä ylioppilaisuutesi takia? :DDDD

Ootko vähän tollo kun ajattelet että elämässä siistiä on mennä sieltä missä aita on matalin? Eli tässä tapauksessa alisuorittaa amis. :)

Vierailija
26/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä normaalia vähemmän älykäs, jos oot joutunu tekemään töitä ylioppilaaksi valmistumisen eteen. Huoh! 

Vierailija
27/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan kutsua opettajasi? Siis kaikki ala-asteelta lukioon asti. Ainakin meidän juhliin he tulivat oikein innolla. Jopa ekan luokan openi:)

En oo ikinä kuullut että opettajat tulee juhliin? Ja vielä kymmenen vuoden takaa?

Vierailija
28/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä normaalia vähemmän älykäs, jos oot joutunu tekemään töitä ylioppilaaksi valmistumisen eteen. Huoh! 

Lapset, lapset!!!

Vierailija
29/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussani ei minun ikäpolvessani ole muita ylioppilaita, joten koko pieni sukuni oli paikalla. Ylimääräisiä vieraita sinne ei kutsuttukaan. Lukio meni juosten kustessa ja lähinnä sluibaten, joten en oikein osannut itse arvostaa lakkiaisia. 

Vierailija
30/32 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siienemmän tai vähemmän hyvin arvosanoin. Ylioppilas ei nykyisin ole vielä oikein mikään.[/quote]

Tiedätkö nykypäivän koulutuksen taso-eroista mitään? Ylioppilaaksi valmistuminen vaatii "hivenen" enemmän kuin ammattikoulun suorittaminen. Naurattaa viestisi. :DDD[/quote]

Mutta miten selviäisit juhlien järjestämisestä ellei olisi amiksesta valmistuneita kokkeja pitopalveluissa, kampaajia, jne. jne. jne. Siinä vaiheessa, kun ylioppilaaksi kirjoittanut saa lakkinsa, on amiksen käynyt jo valmistunut ammattiin ja pääse kiinni työhön. Moni myös jatkaa opintojaan edelleen, mutta on vuosikausia aikaisemmin työssä, kuin ylioppilas, joka vetkuttelee vielä niiden korkeakouluopintojensakin kanssa. Suvussani on tästä esimerkkejäkin. Toinen kirjoitti ylioppilaaksi ja ei ole vielä kunnolla kiinni opinnoissa, vaikka sai lakkinsa jo 5 vuotta sitten. Haahuilee siellä ja täällä. Toinen olisi päässyt hyvään lukioon, mutta käytännön ihmisenä valitsi amiksen. Valmistui sieltä ja työskentelee nyt hyväpalkkaisena työnjohtajana alan liikkeessä. Nyt kysyn, kumpaa arvostat enemmän. Se yo-todistus ei ole yhtään mitään, ellei jatka siitä vielä vuosikausia eteenpäin.

Vierailija
31/32 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikasvulla oli yo juhlat, suuresti odotetut ja vaivalla perheen ja vanhempien yhdessä järjestämät. Olisi ollut hyvä, jos maalta itä suomesta vanhempien ja ylioppilaan yhteiseen kotiin tulleet kutsutut sukulaiset eivät olisi tulleet pääkaupunkiseudulle. eivät osanneet käyttäytyä: eivät tervehtineet kaikkia asianosaisia, eikä kaikkia perheenjäseniä vaan luikahtivat kuistille ja käyttäytyivät kuin nämä olisivat ilmaa. Lähettivät kiitokset postikortilla toiselle vanhemmista.

Mielenosoitukset ovat asia erikseen ja yhteisiin juhliin ei ole  pakko tulla väärällä jalalla.

Vierailija
32/32 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tulossa meidänkään ylioppilasjuhliin paljon vieraita. Jos ei läheisiä kiinnosta, niin antaa olla. Kertoo heistä enemmän kuin meistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän