Etunimi Nela
Onko Nela hyvä etunimi tyttölapselle? Molemmat vanhemmat kyllä ovat suomalaisia.
Kommentit (25)
Itse olen perinteisten nimien ystävä, mutta näistä uusista nimistä mielestäni kivoja on sellaiset, jotka kuitenkin sopivat suomalaiseen suuhun ja äännemaailmaan, lausutaan kuten kirjoitetaan. Esimerkiksi nyt tämä Nela, muita kivoja joihin oon törmännyt viime aikoina on mm. Sansa ja Rianna.
Ok. Nela. Miksei Nelli. Tai Nella? Miks on pakko tehdä näitä pakkoväännöksiä? Tulee vähän sellainen myötähäpeä olo. Miksi nimi ei voisi olla normaali ja perinteinen? Miksi pitää yrittää olla joku erikoinen? Tosi erikoista. Kalenteri on täynnä hyviä ja nättejä suomalaisnimiä. Ja kyseessä vielä kaksi suomalaista (?) vanhempaa. Tulkaa nyt järkiinne ettei tarvi tyttönne nimeään hävetä muiden lasten kanssa.
Onhan se totuus se, että väestörekisterikeskuksessa pitäisi olla jokin softallinen ominaisuus ja olio-ohjelmointi,jonka avulla kaikista näin typeristä nimistä lähtisi automaattinen lastensuojeluilmoitus ilmoitetun tapahtumapaikan sosiaaliviranomaisille. Voisivat sitten päivystystapauksina käydä Porvoossa tsekkaamassa nämä "eerika-tapaukset".
Neela/Nela on intialainen naisten nimi, hindiksi neela on sininen.
Tehiksessä oli Neela Rasgotra, oli aika hottis
Nätti nimi!