Hiusten vaalentaminen ilman hiuksen tuhoamista? Mahdotonta?
Onko olemassa mitään keinoa vaalentaa luonnostaan tummat hiukset ilman, että tekee hiuksesta mahdottoman huonokuntoisen?
Omat hiukseni ovat väriltään ja rakenteeltaan tällaiset: http://bit.ly/2qDDrWm /netistä löydetty kuva. Haluaisin suunnilleen tämän väriset hiukset: http://bit.ly/2rFPEHE
Jos joku värjäysasioista tietävä on paikalla, niin kiitän jo etukäteen vastauksesta. En aio värjätä, jos tuhoaa pahasti hiusta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Älä värjää, varsinkaan jos sinulla on stereotyyppisen pakistanilaiset kasvonpiirteet ja/tai tumma iho.
Ei hätää, olen puoliksi suomalainen ja minulla on melko eurooppalaiset kasvonpiirteet :D Olen myös vaaleaihoinen, ainakin pakistanilaiseksi.
Ei ole, vaalennus pilaa aina tukan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaalennus pilaa aina tukan.
Kuinka pahasti, ja onko olemassa esim. jotain hoitavia tuotteita joita voi käyttää vaalennuksen jälkeen?
Jos sinulla on noin upeat hiukset kuin referenssikuvassasi, niin on sulaa hulluutta lähteä niitä valkaisemaan ja suoristamaan!
Tässä taas näkee, ettei ihminen ole juuri koskaan tyytyväinen luonnollisiin hiuksiinsa; itselläni on lasimaisen luperliukas, piikkisuora tyypillisen suomalainen hiuslaatu - tosin väriltään lämmin keskiruskea joka on mielestäni ihan kiva - ja olisin aivan innoissani, jos ne olisivat tuollaiset luonnonkiharat ja tuuhean näköiset kuin sinulla todennäköisesti ovat :)
Etsi kampaaja joka tekee olaplexin kanssa vaalennuksen. Olaplex suojelee ja korjaa jo vaurioitunutta hiusta. Googleta :)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on noin upeat hiukset kuin referenssikuvassasi, niin on sulaa hulluutta lähteä niitä valkaisemaan ja suoristamaan!
Tässä taas näkee, ettei ihminen ole juuri koskaan tyytyväinen luonnollisiin hiuksiinsa; itselläni on lasimaisen luperliukas, piikkisuora tyypillisen suomalainen hiuslaatu - tosin väriltään lämmin keskiruskea joka on mielestäni ihan kiva - ja olisin aivan innoissani, jos ne olisivat tuollaiset luonnonkiharat ja tuuhean näköiset kuin sinulla todennäköisesti ovat :)
Jep, niin taitaa olla :D Itsellä kun on syntymästä saakka ollut musta luonnonkihara tukka, niin olen alkanut kaivata vaihtelua. Lisäksi varsinkin n. 12-13-vuotiaana olisin tehnyt mitä vain, jos hiukseni olisivat olleet luonnostaan suorat ja vaaleat.
Vaaleat hiukset ei sovi pakeille. Joo omasta mielestä voit olla "tapeeksi vaalea" ihonväriltäsi.
Se riippuu hiuksen laadusta tuhoaako se vaalentaminen ne vai ei. Itselläni on liukkaat ja lasimaiset piikkisuorat hiukset ja yksi syy minkä takia vaalennan niitä on se että hiusten rakenne muuttuisi helpommin hallittavaksi.
Sinuna en kyllä vaalentaisi hiuksia koska ainakin tuon esimerkin kuvan hiukset ovat upeat.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleat hiukset ei sovi pakeille. Joo omasta mielestä voit olla "tapeeksi vaalea" ihonväriltäsi.
Itse olen nähnyt useammankin Lähi-idästä tai Etelä-Aasiasta kotoisin olevan naisen, jolla on vaalennetut hiukset ja mielestäni lopputulos on aina näyttänyt onnistuneelta :D
Mutta okei, kannattaa mennä varmaan jostain kampaamosta kyselemään tarkemmin vaalennuksesta. Mutta kiitos vastauksista!
Vaalennus rikkoo AINA hiuksen rakennetta. Toki paljonko, riippuu kuinka voimakkaasta vaalennuksesta on kyse. Myöskään sitä hiuksen vaurioitunutta rakennetta ei pysty millään enää korjaamaan, paitsi leikkaamalla. Korjaavat shampoot ja hoidot vaan "meikkaavat" hiuksen pinnan sileäksi ja kiiltävämmäksi. Olaplexistäkin hyviä ja huonoja kokemuksia. Monella kun on lopetettu olaplexin käyttö, on hius myös ns.räjähtänyt käsiin ja totuus tullut esiin kaikkien vaalennuksien jäljiltä.
Jos hiuksesi ovat vielä luonnonkiharat, niin joka päivä joudut hiuksen laittamaan koska vaalennus lisää pörröisyyttä entisestään.
Olaplex on ihan höpöhöpöä, testattu on.
Tuttavani on etelä-euroopasta ja todella tumma. Kaupan väreillä meni 6 värjäyskertaa ennenkuin hiukset vaaleni. Lopputulos oli keltainen. Olen nähnyt onnistuneitakin värjäyksiä mutta luulen että ne on tehty kampamossa. Siellä ne voi myös laittaa eri sävyisiä vaaleita raitoja että lopputulos on luonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Etsi kampaaja joka tekee olaplexin kanssa vaalennuksen. Olaplex suojelee ja korjaa jo vaurioitunutta hiusta. Googleta :)
Niin PITÄISI kunnes päädyt 3h ja kalliin vaalennuksen jälkeen kotiin ja huomaat, että eipä Olaplex ihmeitä saa aikaan. Painotin vielä, etten halua värjätä jos menevät huonoon kuntoon, kampaaja vakuutti ettei ole riskejä. Luonnonkiharat hiukseni muuttuivat kuivaksi takkupesäksi, katkeili pois ja harveni ihan kaameasti. Kaverit huomauttivat, että onpas sinulla hiukset harventuneet.
Lopulta leikkasin miltei 20cm pois, onneksi otin vain ombren että omaa väriä jäi jäljelle. Tästä nyt 2vuotta, vähitellen alkaa hiukset olla ihan ok kunnossa. Tähän tosi tarvittu paljon tehohoitoja, marocconoilia, päivittäistä hiuksiin jätettävää kosteussuihketta, hiusnaamioita, kookosöljyhauteita, yms. jotka eivät ole ilmaisia.
Juttelin jonkun Iranista kotoisin olevan naisen kanssa joka vaalensi hiuksiaan ihan kampaajalla. Sanoi että tarvitsee todella monta vaalennuskertaa ja hiukset menevät nopeasti huonoon kuntoon. Ja väri on oranssi/keltainen vielä kahden värinpoiston jälkeen. Sinuna siis harkitsisin. Vaikka ootkin kyllästyny niin noi esimerkkihiukset on upeat!
T. Luonnostaan blondi mutta ikävöi tummia hiuksia, muttei juurikasvua
Minä vaalensin just viime viikolla mustasta lähes blondiin. Ei nämä kovin kärsineet ole. Ihan latvat joita on käsitelty muutenkin paljon kuivui mutta muuten on vieläkin ohan hyväkuntoinen tukka. Jos 10cm leikkais niin ois kaikki kuivunut poissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaalensin just viime viikolla mustasta lähes blondiin. Ei nämä kovin kärsineet ole. Ihan latvat joita on käsitelty muutenkin paljon kuivui mutta muuten on vieläkin ohan hyväkuntoinen tukka. Jos 10cm leikkais niin ois kaikki kuivunut poissa.
Itsellä meni noin 1-2kk ennenkuin pahimmat vauriot tulivat esille, alkuun oli ihanaa olla blondi mutta jo parin viikon päästä huomasiettei värjääminen olisi kannattanut. 6kk jälkeen leikkasin pois suuren osan, oli hamppua koko latvat. Harjauksen jälkeen ei saanut vedettyä sormia läpi, päivässä menivät täysin takkuun varsinkin niskasta.
Joskus kuulin, että vahinkoa saisi ainakin vähennettyä käyttämällä monta kertaa mietoa ainetta yhden supervahvan sijaan.
Itsellä on samanvärinen tukka, mutta suora, ja esiteininä oli hirveä himo juurikin löytää hiusystävällisiä vaalennuskeinoja. Käytin jääkaapista kaikki sirtuunamehut, makasin auringossa, katsoin tuntikaupalla youtubea ja tulin siihen tulokseen, että hirveältähän kaikki mun näkemät vaalennetut hiuskuontalot on viimeistään parin viikon kuluttua kampaamokäynnistä näyttäneet. Jätin vaalentamatta
Älä värjää, varsinkaan jos sinulla on stereotyyppisen pakistanilaiset kasvonpiirteet ja/tai tumma iho.