Stadin asunnot Vuokkiniemenkatu 11 ja Virtarannankatu uudiskohdehaut
Hei! Ajattelin aloittaa noista keskustelun kuten monista muistakin uudiskohteista ollut täällä aiemmin. Onko muut jo suunnitelleet hakevansa noista asuntoa ja minkä kokoisia?
Itseä epäilyttää nuo Vuokkiniemenkadun asuntojen huoneiden muodot, meneeköhän paljon neliöitä hukkaan, mutta haettava se on silti kun isompaa etsii :D Virtarannankatu lienee aika hintava jos hinnat samassa linjassa Vuokkiniemenkadun rivarien kanssa...mutta pohjapiirrustukset taas on paljon paremmat :) Mitäs muut on mieltä?
Kommentit (187)
Sain tarjouksen asunnosta ja tänään vein paperit sisään aamupäivällä niin jo iltapäivällä oli sähköpostissa viesti lisä selvitystä kaivattiin.oli tosi nopeeta toimintaa.ei kun tuumasta toimeen ja jatkoselvitystä tekemään.nyt vaan peukkuja että onnistaa
Hei. Upeeta toimintaa. Maanantaina sain pyydetyn lisäselvityksen meilattua toimistoon ja jo tiistai aamuna ilmoitus että saimme asunnon ja voimme tehdä ensikuussa vuokrasopimuksen. Todella nopeeta toimintaa.KIITOS. Ei kun muutoa suunnittelemaan💜
Onnea teille ketkä saitte asunnon. Ikuisuuskysymys, toimititteko ennakkoon isännöitsijänlausunnon?
sivuilla sanotaan että sitä ei tarvitse toimittaa ja jotkut sanovat että heille on sanottu että pitäisi kuitenkin
Isännöitsijäntodistus pyydettiin kun asunto oli tarjottu
Meille tarjottiin 25.7 viisiöö ja ihan kantasuomalaisia ollaan. :)
Pystyttekö maksamaan vuokran ilman asumistukea?
Ei kai Virtarannakadulta ole vielä tullut tarjouksia?
Tuskin niitä asukasvalintoja tehdään ennen kuin hakuaika päättynyt eli 7.8 :)
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen luki jakoperusteet? Osa menee Hekan asunnosta toiseen vaihtaville, osa kiirellisyysjärjestyksessä ensimmäisille ja osa - niin, ilmaisisinko kaupungin integraatiota tavoittelevaan asumispolitiikkaan (eli tulorajojen ylärajoilla oleville, ei-sosiaalitapauksille).
Itse olen ollut jonossa vuosikausia, koskaan ei ole tarjousta tullut! :(
Olethan muistanut uusia hakemuksen säännöllisesti? Muistaakseni se pitää uusia ainakin kerran vuodessa.
Toivottomalta tuo Stadin asunto vaikuttaa joka tapauksessa.
Virtarannankadun kaksioille ei ole talosaunaa eikä toisaalta omaakaan saunaa, isommissa asunnoissa omat saunat. Missähän kaksioissa asuvat käyvät saunassa, uimahallissa vai? Tai no onhan noita cityhippejä ja maahanmuuttajia, jotka eivät saunaa kaipaa...
Meillä on viidenhengen perhe, asumme kolmiossa ja rakastan meidän nykyistä aluetta, täältä vain tosi vaikea saada isompaa. Nyt sitten ollaan haettu noihin virtarannankadun 4-5h. Meidän omaan kämppään on tulossa ens vuonna keittiö remppa ja sen aikana emme tässä pysty asumaan/olemaan, koska meillä on 2erityislasta ja kaikki remontti jutskat tuottavat häiriötä lapsille. Hakemukseni on erittäinkiireellinen ollut nyt jokusen aikaa, muuttu kiireellisestä, erittäin kiireelliseksi vasta tuon remontin ilmoituksen jälkeen. Katotaan tärppääkö tuolta vaiko ei. Aikasemmin haettiin katajanokasta, niita peruskorjattuja kämppiä, silloin oltiin vain kiiteelisinä asuntotarve luokituksessa ja eipä sieltä mitään kuulunut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen luki jakoperusteet? Osa menee Hekan asunnosta toiseen vaihtaville, osa kiirellisyysjärjestyksessä ensimmäisille ja osa - niin, ilmaisisinko kaupungin integraatiota tavoittelevaan asumispolitiikkaan (eli tulorajojen ylärajoilla oleville, ei-sosiaalitapauksille).
Itse olen ollut jonossa vuosikausia, koskaan ei ole tarjousta tullut! :(
Olethan muistanut uusia hakemuksen säännöllisesti? Muistaakseni se pitää uusia ainakin kerran vuodessa.
Toivottomalta tuo Stadin asunto vaikuttaa joka tapauksessa.
Hakemus tulee uusia 3kk välein. Vaikkei sillä nyt hirveästi merkitystä ole vaikka haku katkeaisi kun jonoa ei ole vaan nuo tarve ym perusteet. Nimimerkillä jonotin lähes 10v erittäin kiireellisenä josta suurimman osan ajasta oli myös lapsi taloudessa.
Mä oon ihan tulisilla hiilillä täällä! Kertokaa, sit kun teille tarjotaan kämppää, nii tiiän tarviiko pettyä!
Voikohan olla mahdollista että noi kämpät (vuokkiniemi) valmistuisi etuajassa ja sinne pääsiskin muuttamaan jo ennen 30.10.? Täällä ollaan niin hirmu malttamattomina!! 😄 en ole ikinä uudiskohteeseen muuttanut joten ihan vierasta mulle. Tuntuu että aika matelee. Haluis jo päästä pakkaamaan ja muuttamaan!!😃
Avaimet saa 23.10 virallinen muuttopäivä 1.11
Minkälaisissa elämäntilanteissa (kiirellisyysluokat) Virtarannankadun rivareihin hakeneita? Onko joku saanut jo asuntotarjouksen?
itselläni erittäin kiireellinen luokitus, mutta ei ainakaan vielä mitään ole kuulunut.
Meillä kiireellinen luokitus, haettiin 5h-asuntoa. Onkohan noihin isoimpiin yleensä paljon hakijoita? Ei olla ennen Hekan asuntoa haettu.. :)
Kyllä ne vielä elokuun loppuun varmasti tarjoilee asuntoja. Nyt voi olla eka kierros mennyt, mutta kuukausi on aikaa hoitaa paperit kuntoon. Noin isossa taloyhtiössä varmasti vielä muutetaan mieltä ja osa asunnoista vapautuukin uudelleen tarjottaviksi.