Ottaisitteko koiran jos lapsen etävanhemman
Kommentit (9)
Ottaisin. Etävanhemman perheen allergiat tuskin vaikuttaisi päätökseen. Koiran karvaa ja pölyä kulkee myös kavereiden ym. vaatteissa.
Ei etävanhemman perhe voi siivota ympäristöä koirattomaksi. Päiväkodissa, koulussa ja töissä on ihmisiä, joilla on kotona koiria.
Tosin lapsi ei voi viedä koiraa mukanaan allergiaperheeseen.
En itse ole koiraihminen eli riippuisi selkeästi lapsen iästä, kuinka kiintynyt lapsi on koiraan. Kykeneekö lapsi ottamaan vastuun koirasta ja sen hoidosta? Koira jäisi kumminkin minun hoitoon silloin kun lapsi on etävanhemmalla. Onko koirasta luopumiseen muita syitä kuin allergia, joskus allergia on vain tekosyy vaikea hoitoiselle tai kouluttamattomalle koiralle ja pitovaikeuksille muuten.
Eli riippuu kokonaisuudesta. En hyppisi innosta, mutta ei mahdotontakaan. Päätökseen ei kumminkaan vaikuttaisi ex vaan lapsemme.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole koiraihminen eli riippuisi selkeästi lapsen iästä, kuinka kiintynyt lapsi on koiraan. Kykeneekö lapsi ottamaan vastuun koirasta ja sen hoidosta? Koira jäisi kumminkin minun hoitoon silloin kun lapsi on etävanhemmalla. Onko koirasta luopumiseen muita syitä kuin allergia, joskus allergia on vain tekosyy vaikea hoitoiselle tai kouluttamattomalle koiralle ja pitovaikeuksille muuten.
Eli riippuu kokonaisuudesta. En hyppisi innosta, mutta ei mahdotontakaan. Päätökseen ei kumminkaan vaikuttaisi ex vaan lapsemme.
Öh eihän tuossa edes kysytty, että "ottaisitko lapselle koiran". Lapselle ei koskaan saa ottaa koiraa. Se otetaan perheeseen.
Sorry, ymmärsin kysymyksen niin että etäperhe olisi luopumassa koirasta allergian takia. Nyt takaisin nukkumaan.
4
Jos haluaisin niin kyllä ottaisin. Koti on meidän eikä siihen ex vaikuttaisi
Koura kulkee aina lapsen mukana. Oli ei onnistuisi.
Ottaisin. Jos etäperheessä on allergiaa niin ei voi mitään. Lapsi voi vaihtaa vaatteet sinne mennessään jos allergia on niin paha. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole. Ei elämäänsä voi sen mukaan suunnitella miten etäperheessä jollain on asiat. Lapsi ei tietenkään vie koiraa sinne. Miksi veisi muutenkaan?
Ottaisin. Eihän se koira sinne mene. Jos lapset menee, heillä voi o,la siellä eri vaatteet.